Ponast KP11 ketel, schroef vergrendeld

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
stephane c
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 22/05/19, 19:36
x 1

Re: Ponast PK11 ketel, schroef geblokkeerd




par stephane c » 16/09/20, 22:51

Oké, ik ben in de buurt van Lamballe, als je dat nodig hebt, zal ik je de coördinaten privé geven
1 x
Marombzj
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 07/10/20, 07:50

Re: Ponast PK11 ketel, schroef geblokkeerd




par Marombzj » 08/10/20, 21:48

stephane ca schrijft:hallo, Arnaudbzh je komt uit welke regio?
Uiteindelijk belde ik een bus in België heel goed ontvangen, die vond ik iemand in Bretagne die voor werkt



Roep om hulp ! Ik ben op zoek naar een betrouwbaar bedrijf waar ik een moederbord voor k11 ponast boiler kan kopen. Ik hoorde over België en Bretagne zonder de namen van de bedrijven of competente mensen te kennen.
Bericht van de ketel: schroef 2 geblokkeerd cpt de schroeven werken. We hebben het bedieningspaneel en de ventilator gewijzigd, maar het werkt nog steeds niet. De winter komt eraan, 3 jonge kinderen en geen alternatieve verwarming behalve de broodroosters, dus bedankt voor je feedback...
0 x
Marombzj
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 07/10/20, 07:50

Re: Ponast PK11 ketel, schroef geblokkeerd




par Marombzj » 08/10/20, 21:52

stephane ca schrijft:Oké, ik ben in de buurt van Lamballe, als je dat nodig hebt, zal ik je de coördinaten privé geven

Ja, ik wil graag de contactgegevens, bedankt
0 x
Marombzj
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 07/10/20, 07:50

Re: Ponast PK11 ketel, schroef geblokkeerd




par Marombzj » 09/10/20, 09:49

stephane ca schrijft:Oké, ik ben in de buurt van Lamballe, als je dat nodig hebt, zal ik je de coördinaten privé geven


Kunt u mij alstublieft de contactgegevens geven? Dankjewel
0 x
elcbzh
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 25/11/20, 22:29
x 2

Re: Ponast PK11 ketel, schroef geblokkeerd




par elcbzh » 25/11/20, 23:07

Marombzj schreef:
stephane ca schrijft:Oké, ik ben in de buurt van Lamballe, als je dat nodig hebt, zal ik je de coördinaten privé geven


Kunt u mij alstublieft de contactgegevens geven? Dankjewel


Bonjour à tous,

Ook ik ben wanhopig op zoek naar een contactpersoon in 22 op Lannion/Guingamp en omgeving om onze Ponast KP11, die al 2 jaar kapot is, te repareren aan het begin van een derde winter om te verwarmen met convectoren. Veel verwarmingsmonteurs kwamen langs en deden verschillende pogingen tot reparatie, onderdelen werden vervangen (weerstanden, elektronische kaart, slang...), goed onderhoud. Maar niets helpt. Het is een puinhoop, we wanhopen. Het is een zeer goede ketel en hij is in zeer goede staat, maar een klein detail ontgaat ons en het is niet onze taak. Het gaat om een ​​klein detail, dat is zeker.

Onlangs vertoonde het geblokkeerde schroef 1 (die we verschillende keren hebben gedeblokkeerd en weer schoongemaakt). Toen stopte het met oververhitting> 95 ° (verrassend omdat de watertemperatuur was ingesteld op 60 °, wat gebruikelijk is), na een nieuwe reiniging heeft het dit bericht sindsdien niet meer weergegeven. Vandaag start en werkt het twee of drie uur (wat het lange tijd niet heeft gedaan), maar na ongeveer 3 uur begint het overal te roken.

Het is duidelijk dat de rook de tegenovergestelde kant op gaat, het komt uit de trechter en de slang tussen de schroeven, alsof de rook niet in de goede richting kan stromen of om te worden afgevoerd (terwijl voor een paar uur, ja! En daarvoor voor een paar jaar , als !). Dus rokerige kamer en we zetten de ketel uit voordat het gevaarlijk wordt. Tweede soortgelijke test, maar we durven hem niet meer aan te raken. De laatste twee verwarmingsmonteurs spreken van een onvoldoende tocht, maar deze heeft jaren zonder tochtproblemen gewerkt. Onze schoorsteen is niet erg hoog (weliswaar niet boven het feest), maar het werkte vroeger prima en we hebben zelfs een afzuigkap / vacuüm aan het einde toegevoegd.

We vragen ons af over een mogelijke slechte elektronische parametrering.
Tijdens het surfen op internet kon ik discussies zien over verschillende en gevarieerde instellingen: verwarmings- / vermogenscurves? Temperaturen? Schroefsnelheid ten opzichte van elkaar? Ventilator? (Die van ons is in goede staat en loopt, maar loopt hij naar behoren?) De reparateurs die aan onze ketel kwamen werken, hebben deze vragen niet beantwoord en lijken er niet naar te willen kijken.

Dus als je een soortgelijke ervaring hebt gehad (en ik heb er een paar over gelezen forum en anderen) en je hebt een contactpersoon in Bretagne die naar mijn gebied reist, ben ik geïnteresseerd (omdat QualiBreizh niet meer in dit gebied reist). De verwarmingsmonteur die tegenwoordig bij mij aan huis komt boezemt mij vertrouwen in, ik vind hem kundig, professioneel en toegewijd, zeker als het om pellet/pelletketels gaat. Toch ben ik ervan overtuigd dat het een haarbreedte is en dat we een expert in ponast of zelfs in KP-modellen nodig hebben, kenner van de bovengenoemde elektronische instellingen en aanpassingen om ons probleem op te lossen.

Heel erg bedankt voor de hulp die je me kunt geven. : Cry:

Ik neem de vrijheid om deze kleine noodkreet te posten in een ander onderwerp dat vergelijkbaar is met dit onderwerp met andere auteurs, als de moderators het mij toestaan,
Kenavo
0 x
ponast en melein erkend verwarmingsmonteur
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 19/04/21, 21:31
x 1

Betreft: Ponast KP11 boiler, schroef geblokkeerd




par ponast en melein erkend verwarmingsmonteur » 28/04/21, 22:35

Bonsoir,

Mijn naam is Yvan, ik ben al meer dan 15 jaar verwarmingsloodgieter van beroep, ik ben net een jaar geleden verhuisd naar de Côtes d'Armor. Ik heb een aantal ketels teruggevonden van het merk Ponast en Melen. Ik wil mij volledig toeleggen op het onderhoud en de reparatie van uw pelletketels. Ik laat mijn telefoonnummer achter: 06.80.28.40.09. Als u informatie nodig heeft, sta ik tot uw beschikking. Ik reis in de Côtes d'Armor en Finistère. Als u meerdere mensen in dezelfde steden heeft, was het frauduleus dat ze konden worden gegroepeerd om te voorkomen dat u hogere reiskosten moest betalen.

Tot uw dienst
LYPC
4 Nieuwstraat
22310 Plestin-les-Greves
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Betreft: Ponast KP11 boiler, schroef geblokkeerd




par Remundo » 02/08/21, 16:44

DOUDU22

U moet onderaan de pagina op "beantwoorden" klikken


momenteel verzendt u rapporten naar moderatie en denkt u eraan te reageren

en uw berichten worden niet gelezen door forumers.

Met vriendelijke groet,

Remundo
1 x
Beeld
Doudou22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 79
Inschrijving: 02/08/21, 15:20
x 2

Betreft: Ponast KP11 boiler, schroef geblokkeerd




par Doudou22 » 02/08/21, 18:46

hallo als je problemen hebt met je ketel, kom dan langs! Met vriendelijke groeten
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14931
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4346

Betreft: Ponast KP11 boiler, schroef geblokkeerd




par GuyGadeboisTheBack » 02/08/21, 19:54

Doudou22 schreef:hallo als je problemen hebt met je ketel, kom dan langs! Met vriendelijke groeten

Mooi, ik kom eraan!
0 x
Doudou22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 79
Inschrijving: 02/08/21, 15:20
x 2

Betreft: Ponast KP11 boiler, schroef geblokkeerd




par Doudou22 » 04/08/21, 08:56

sav ponast op Facebook hartelijk
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 104-gasten