NUAIR REVOLUTION'AIR Movy (MECAFER) -compressor defect die niet langer groter is dan 2 bar

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: NUAIR REVOLUTION'AIR Movy (MECAFER) -compressor defect, die niet langer groter is dan 2 bar




par Christophe » 31/05/21, 11:23

Goede vrienden! Sinds een paar dagen heb ik dezelfde zorgen als voor de reparatie (max. 2 bar) Ik stel me voor dat de klep weer brak ... sinds december had ik hem 1 tot 2 uur continu gedraaid zou ik zeggen .

De reparatie duurde daarom maar een paar maanden, maar het werkte heel goed: ik duwde het tot 8 bar en het steeg snel, ik weet niet zeker of het oorspronkelijk zo hoog en zo snel steeg! : Cheesy:

... als ik gemotiveerd ben, zal ik hem weer openen ... misschien de klep verdubbelen om te zien afhankelijk van de schade ...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: NUAIR REVOLUTION'AIR Movy (MECAFER) -compressor defect, die niet langer groter is dan 2 bar




par Flytox » 31/05/21, 20:43

Christophe schreef:Goede vrienden! Sinds een paar dagen heb ik dezelfde zorgen als voor de reparatie (max. 2 bar) Ik stel me voor dat de klep weer brak ... sinds december had ik hem 1 tot 2 uur continu gedraaid zou ik zeggen .

De reparatie duurde daarom maar een paar maanden, maar het werkte heel goed: ik duwde het tot 8 bar en het steeg snel, ik weet niet zeker of het oorspronkelijk zo hoog en zo snel steeg! : Cheesy:

... als ik gemotiveerd ben zal ik het weer openen ... misschien dubbel de klep te zien afhankelijk van de schade ...


Verdubbelen lijkt mij erg overdreven....voor de berekeningen van 2-takt motorkleppen tellen ze (uit het geheugen) dat de stijfheid toeneemt met de derde macht van de dikte van de klep. Je klep is misschien echt te stijf. :|
1 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: NUAIR REVOLUTION'AIR Movy (MECAFER) -compressor defect, die niet langer groter is dan 2 bar




par Christophe » 01/06/21, 00:37

Ah ik weet helemaal niet de maatvoering van de kleppen ... bedankt voor de info!

Toen ik zei verdubbelen betekende dat het plaatsen van 2 diktes van het deksel van de pot ... 2 * 1 is in dit geval niet gelijk aan 2 ... ik denk ... : Cheesy:

Maar eerst moet ik kijken naar de huidige staat!
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: NUAIR Movy-compressor die niet langer groter is dan 2 bar (zonder lekken?) ...




par Oli 80 » 01/06/21, 21:21

Christophe schreef:Een idee zou zijn om de lamellaire klep van de cilinderkop te verwijderen, die naar mijn mening onmogelijk te vinden is of moeilijk te vervaardigen / monteren is ... en deze te vervangen door een klep aan de persleiding.

Ik moet de dode volumes van de cilinderkop vullen om deze aanpassing te optimaliseren (siliconen, PU-schuim ...?) En de 3 afvoergaten (iets) vergroten

Ik zal een grof sponsfilter aan de drijfstang toevoegen ...

En ik zet de klep weer op de afzuiging ... dat deden we al met de mobs, het werkte !! : Mrgreen:

Wie zegt er beter? : Cheesy:


Hoi, het idee om een ​​keerklep op de persleiding te plaatsen is misschien wel goed, ik denk niet dat het uitmaakt of de klep in de cilinderkop zit of op de leiding zolang er maar een klep zit. test 8)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: NUAIR REVOLUTION'AIR Movy (MECAFER) -compressor defect, die niet langer groter is dan 2 bar




par Christophe » 02/06/21, 00:11

Nee, het zou niet of niet goed werken omdat het dode volume te belangrijk zou zijn ... zoals we hierboven zeiden. Omdat lucht ... samendrukbaar is ...

Ik heb een klep op het T-stuk van de uitlaat van de cilinderkop (ik wist het niet): dit is niet genoeg om tot meer dan 2 bar te gaan ...
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: NUAIR REVOLUTION'AIR Movy (MECAFER) -compressor defect, die niet langer groter is dan 2 bar




par Oli 80 » 03/06/21, 19:47

Hallo, ik weet niet of het gebruikte metaal (deksel van glazen pot) te dik is of een klep in een deksel van een sardineblik of iets anders heeft gesneden, (dunner metaal) bovendien is deze klep saai omdat ze 3 gaten moeten sluiten, of anders vervang de hele compressor door een koel- of vriesmotor, die is stiller : Idee:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: NUAIR REVOLUTION'AIR Movy (MECAFER) -compressor defect, die niet langer groter is dan 2 bar




par Christophe » 03/06/21, 20:02

Ik denk niet dat het een kwestie van dikte is, anders zou het vanaf het begin helemaal niet hebben gewerkt ... Ik denk dat het een probleem is van snijden of opwarmen van kromtrekken of slijtage ...

Ja het sardineblik goed idee daar zou ik de 2e versie mee maken! 8)

Ik vond de hoes leuk omdat deze bedekt was met een plastic film = corrosiebestendigheid ... misschien was het degene die heet werd!

Te zien tijdens de demontage (wanneer ik een nis zou hebben!)
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14934
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4347

Re: NUAIR REVOLUTION'AIR Movy (MECAFER) -compressor defect, die niet langer groter is dan 2 bar




par GuyGadeboisTheBack » 06/06/21, 22:01

Het probleem met deze materialen is dat ze door te trillen uitharden en breken. Kijk (als ik mag) in de kleppen van de bromfiets als je geen kleine koolstofplaatjes kunt vinden om uit te knippen. Het is structureel stabieler.
Zo (ik zocht niet de goedkoopste, maar de snelste in de zoektocht):
http://www.mir35.com/lamelle-clapet-fib ... 30600.html
Goedkoper:
http://www.mir35.com/lamelle-clapet-fib ... 77366.html
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: NUAIR REVOLUTION'AIR Movy (MECAFER) -compressor defect, die niet langer groter is dan 2 bar




par Christophe » 06/06/21, 23:30

Uitstekende opmerking Guy; bedankt voor het vragen! Ik heb een Polini 103 pigo-ventielkast met koolstofventiel in de garage liggen ... sinds de XXe eeuw ben ik er onlangs op gevallen !! : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Ik moet controleren of de maat compatibel is ... maar hey voor 5 € per vel is het dom om mijn Polini-verzamelaarsdoos te breken!

Anders zag ik onlangs dat de prijzen van mobs de afgelopen jaren waren geëxplodeerd: een 103 of 51 in goede staat kan worden ingeruild tot 3000 € !! Terwijl hij destijds nieuw 5000 francs waard was en dat je voor 3000 € een grote kubus in redelijk goede staat kunt vinden!

Roalalalaa Ik zou zaken nooit begrijpen! : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Ah als ik het begrijp: als blijkt dat mijn clamshell box vandaag € 300 waard is voor mij glorie, rijkdom en vrouwen! : Lol: : Lol: : Lol:

Betaalde 338 frs / 51 € er is nog steeds de prijs hierboven! : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: NUAIR REVOLUTION'AIR Movy (MECAFER) -compressor defect, die niet langer groter is dan 2 bar




par Macro » 07/06/21, 06:53

Er was geen inflatie...

https://www.la-becanerie.com/boite-a-cl ... oudee.html

Vrouwen glorie .... Strikt ... Misschien een grap van een oude Roemeen aan de kant van de weg .... En ik weet het niet eens zeker ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 152-gasten