NUAIR REVOLUTION'AIR Movy (MECAFER) -compressor defect die niet langer groter is dan 2 bar

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: NUAIR Movy-compressor die niet langer groter is dan 2 bar (zonder lekken?) ...




par Oli 80 » 24/09/20, 21:16

Hier is iemand die de kleppen van zijn compressor heeft gerepareerd, maar het lijken simpele kleppen te zijn

en hier een ander model

dan moet je een manier vinden om deze 3-bladige klep te vormen, het kan ingewikkeld zijn
als het ons lukt om de koperen klinknagel van de 3-bladige klep open te klappen en te tikken om een ​​schroef op zijn plaats te zetten en iemand te vinden die de klep kan vormen met een blikje cola of een sardine blikje deksel
fijne metalen kussentjes zijn te vinden in inktpatronen
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: NUAIR Movy-compressor die niet langer groter is dan 2 bar (zonder lekken?) ...




par Ahmed » 24/09/20, 21:33

Met een rolzaag zou het mogelijk moeten zijn om deze sneden te verkrijgen, zelfs als dat betekent dat de folie op een klein triplex moet worden gelijmd om scherpe randen te krijgen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: NUAIR Movy-compressor die niet langer groter is dan 2 bar (zonder lekken?) ...




par Christophe » 25/09/20, 00:00

Forhorse schreef:Het is nog steeds een hoop rotzooi ...


Bedankt voor deze constructieve opmerking ... het is nog steeds 13 jaar oud ... maar waarschijnlijk minder dan 100 uur continu gebruik ... : Cheesy:

Ik hou van de eenvoud van het ontwerp ... het is zuinig! : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: NUAIR Movy-compressor die niet langer groter is dan 2 bar (zonder lekken?) ...




par Christophe » 25/09/20, 00:08

Ahmed schreef:Met een rolzaag zou het mogelijk moeten zijn om deze sneden te verkrijgen, zelfs als dat betekent dat de folie op een klein triplex moet worden gelijmd om scherpe randen te krijgen.


Ik denk er niet aan om deze membraankleppen te repareren, omdat de reparatie ineens delicaat en riskant kan zijn ... Ik zal de klep aan de uitlaat van de cilinderkop deporteren ... wat een beetje efficiëntie verliest vanwege het volume dood.

Anders had ik een schaar gebruikt ...

Je kunt je afvragen waarom deze klep is ontworpen met 3 bladen in plaats van een grote? Ze zou meer weerstand hebben gehad ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: NUAIR Movy-compressor die niet langer groter is dan 2 bar (zonder lekken?) ...




par Christophe » 25/09/20, 00:21

Oli 80 schreef:dan moet je een manier vinden om deze 3-bladige klep te vormen, het kan ingewikkeld zijn
als het ons lukt om de koperen klinknagel van de 3-bladige klep open te klappen en te tikken om een ​​schroef op zijn plaats te zetten en iemand te vinden die de klep kan vormen met een blikje cola of een sardine blikje deksel
fijne metalen kussentjes zijn te vinden in inktpatronen


Als ik het opnieuw zou moeten doen ... het zal een trapezium zijn ... gesneden met een schaar ... ja het probleem is de klinknagel zoals je zegt ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: NUAIR Movy-compressor die niet langer groter is dan 2 bar (zonder lekken?) ...




par Macro » 25/09/20, 08:47

De compressor thuis ... Dient het hele jaar door voor de werkplaats (slagmoersleutelbandenmachine ...) en in de winter 20 minuten per uur voor de pneumatische sproeiketel ... Inderdaad de lamellaire kleppen die ik vaak ben teruggestuurd om ze te vervangen (het is niet deze technologie, ik heb ze in feite in de tape van decametre-staal gesneden) ...

In jouw geval Christophe ... ik denk dat Aliexpress je vriend zou zijn ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: NUAIR Movy-compressor die niet langer groter is dan 2 bar (zonder lekken?) ...




par Christophe » 25/09/20, 09:26

Dus het meet hoeveel je decameter daar is? Gewoon om te weten hoe vaak je erin snijdt !! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

De nacht die advies geeft, twijfel ik of ik een gedeporteerde klep kan gebruiken na de cilinderkop ... ik weet niet of de reactietijden voldoende zullen zijn (+ vroegtijdige slijtage)?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: NUAIR Movy-compressor die niet langer groter is dan 2 bar (zonder lekken?) ...




par Macro » 25/09/20, 10:03

Mijn decameter : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: of liever een van de x decametre dela manier waarop we mijn job elk jaar gebruiken ....

En voor de klep heb ik eigenlijk een kogelkraan en veer geprobeerd op een kleine Aldi airbrush-compressor ... Het werkte voor ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: NUAIR Movy-compressor die niet langer groter is dan 2 bar (zonder lekken?) ...




par Macro » 25/09/20, 10:07

Christophe schreef:
Ahmed schreef:Met een rolzaag zou het mogelijk moeten zijn om deze sneden te verkrijgen, zelfs als dat betekent dat de folie op een klein triplex moet worden gelijmd om scherpe randen te krijgen.



Je kunt je afvragen waarom deze klep is ontworpen met 3 bladen in plaats van een grote? Ze zou meer weerstand hebben gehad ...


Heel eenvoudig voor de strakheid ... Misschien bedekt uw trapeze de gaten gelijkmatig.

Ik zocht op ali ... Je klep of je cilinderkop niet gevonden ... Voor je klinknagel ... Een koepelvormige schroef, een kraan en loctite doet het ... Het doet ... deed op mijn aldi-compressor ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: NUAIR Movy-compressor die niet langer groter is dan 2 bar (zonder lekken?) ...




par Christophe » 25/09/20, 10:23

Macro schreef:Heel eenvoudig voor de strakheid ... Misschien bedekt uw trapeze de gaten gelijkmatig.


Bin waarom? Is het contactoppervlak vlak? Op een 2-taktmotor (die veel sneller draait dan een compressor) is hij (relatief) goed afgedicht met grote klepbladen ...

Ja voor de fixatie, ik heb alles wat ik nodig heb ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 75-gasten