desulfation bevestiging voor loodaccu

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

desulfation bevestiging voor loodaccu




par Christophe » 28/01/11, 12:06

Hier is een schakelschema en uitleg voor het verwijderen van sulfaten loodaccu's met een vierkante golf gepulste 1 kHz en afvoer:

De hier gepresenteerde methode is slechts de laatste stand van de techniek in het revitaliseren van accu's. Het bestaat uit de batterij te onderwerpen aan impulsen regelmatig korte maar zeer krachtig, afgewisseld met periodes van ontslag op te laden. Voor zover wij weten is dit de meest effectieve manier momenteel toegepast om de ongewenste sulfatering overwinnen en elektroden in een aanvaardbare conditie.


Beeld

Na in .pdf:
https://www.econologie.com/desulfater-re ... -4325.html
ou https://www.econologie.info/share/partag ... oWldfy.pdf


Gevonden op: https://www.econologie.com/forums/recyclage- ... t2062.html

Meer informatie over het onderhoud van loodbatterijen: https://www.econologie.com/forums/batterie-v ... 10418.html
http://fr.wikipedia.org/wiki/Batterie_au_plomb
Dernière édition par Christophe de 29 / 01 / 11, 15: 44, 2 keer bewerkt.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 28/01/11, 14:14

Goed!

Op te halen moet het laden en ontladen meerdere keren, ik persoonlijk gebruik een voeding 40 0 15,5-versterkers en volt variabele aan mijn omvormer, waarop ik de stekker in een keramisch verwarmingselement 1200 / 1500 watt die een heeft te lossen bescherming laagspanning laat de voeding aan en creëert een oscillerende lading / ontlading die alleen wordt uitgevoerd door de regelaar.

Ik 2 batterijen die ik zelden gebruik dat ik regenereren op deze manier en het werkt goed!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 28/01/11, 16:06

Een ander ander artikel eenvoudiger? :
https://www.econologie.info/share/partag ... MPnf5g.pdf
http://www.minervaabl.be/pages/Mecaniqu ... tterie.htm

Controleer of de batterij is gesulfateerd !!

http://forums.futura-sciences.com/chimi ... plomb.html
en ik heb wat truk geleerd om 'een batterij nieuw leven in te blazen'
de eerste, belangrijkste

- Zoals loodsulfaat, die viel op de bodem van de tank niet meer reageert met de poreuze platen van lood batterij. moet slagen heeft hen in contact brengen met de muren !! het allemaal gewoon door het wegknippen van de batterij! de modder die was op de bodem van de lade remetre op de wanden van een nieuwe schakel. Deze techniek werkt vrij goed als de muren zijn nog steeds poreus

- om de muren poreus te maken, heb ik nooit geprobeerd, maar las dat er op papier gebaseerde "expander" was die organische macromoleculen vrijgeeft die aanvallen leiden "deze aanval heeft de neiging om lood poreus te maken: l aangezien de expander niet gebruikelijk is en het is gebaseerd op papier (houtmolecuul) denk ik dat je een klein stukje hout kunt plaatsen (het kost niets om te proberen en het hout is daarom isolerend het is geen risico) laat me weten of de test succesvol is!

- En wat last truk om te voorkomen dat:

mag nooit gemakkelijk een batterij te diep (de afgrond platen)
Vul nooit zwavelzuur (als het water verdampt)

Vermijd het schudden van de batery (loodsulfaat is gemakkelijker zal plaat kraam!)

Heeft pa kortsluiting het zelfs kort

Maak een lange lading in plaats van meerdere breves heeft gelijk intensitée heeft 10% van de maximale belasting (de batery wordt nooit volledig opgeladen de bocht neigt naar een asymptoot), zodat u kunt uw lange batterij te zetten zonder dat de beschadiging (mits er geen verwarming dus geen verdamping)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 28/01/11, 16:41

Ca eigenlijk niet slecht Dédé gezien en data (2000 en 2001) de GB-versie moet worden verbeterd version EN ...

Ik lees de .pdf diagonaal en het roept de 2 tot 6 Mhz "resonantie" van de batterij op, maar het signaal is op 1 kHz ... dus ??
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 28/01/11, 17:02

- Zoals loodsulfaat, die viel op de bodem van de tank niet meer reageert met de poreuze platen van lood batterij. moet slagen heeft hen in contact brengen met de muren !! het allemaal gewoon door het wegknippen van de batterij! de modder die was op de bodem van de lade remetre op de wanden van een nieuwe schakel. Deze techniek werkt vrij goed als de muren zijn nog steeds poreus
Het omkeren van de batterij is vrij lastig, kan het elektrolyt stromen door de ventilatie-openingen waardoor de waterstof en zuurstof geproduceerd tijdens het laden om uit te lekken (elektrolyse verschijnselen).
Anders, ja, is het roeren van "slib" gunstig.
Op onze elektrische auto's uitgerust met nikkel-cadmium-batterijen met vloeibaar elektrolyt slib worden ook gevormd.
Het bleek dat de meest benadrukt batterijen, waaronder het opladen van de batterij langer duurde (via 230.000km parcourrus een vloot van elektrische Berlingo met de eerste set batterijen).
Sommige deskundigen het erover eens dat de snelle opladen, gewelddadig genoeg (60% van de nominale belasting stroom of 6 keer de belasting 10% Aanbevolen voor lood), brasseraient elektrolyt door thermische convectie effect. ..
- om de muren poreus te maken, heb ik nooit geprobeerd, maar las dat er op papier gebaseerde "expander" was die organische macromoleculen vrijgeeft die aanvallen leiden "deze aanval heeft de neiging om lood poreus te maken: l aangezien de expander niet gebruikelijk is en het is gebaseerd op papier (houtmolecuul) denk ik dat je een klein stukje hout kunt plaatsen (het kost niets om te proberen en het hout is daarom isolerend het riskeert niets) laat me weten of de test sluitend is! - aangezien het loodsulfaat dat op de bodem van de tank viel niet meer reageert met de poreuze platen van de loodzuurbatterij. we moeten erin slagen ze weer in contact te brengen met deze muren !! dit alles simpelweg door de batterij om te gooien! de modder die op de bodem van de tank zat wordt weer op de muren gelegd om weer te kunnen transformeren. deze techniek werkt relatief goed als de muren nog poreus zijn
Ik ben zeer sceptisch over deze uitspraken ... niet erg wetenschappelijk ...
Op de Ni-Cd-batterijen van mijn elektrische auto's scheiden "blotting" papieren verdelers de platen ... Ik begrijp dat dit is om de migratie van metaalionen te voorkomen die uiteindelijk kortsluiting veroorzaken op de zwaar beschadigde batterijen. gebruikt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 29/01/11, 15:25

Bah zou de domheid van Futura in de wetenschap niet lezen? : Mrgreen: : Mrgreen:

Citro, kan je hier de business model dat u in dienst te geven?

Anders kun je mount het kan hetzelfde doen? CONVERTER spanningspuls

http://www.velleman.eu/distributor/prod ... w/?id=9391

Beeld

Frequentie: 100 5 Hz tot kHz
Vermogen: 8 om 35Vcc
huidige max. Releasedatum: 6.5A
Ingangsspanning: tussen 2.5 en 35Vcc


Het verschil is dat er geen automatische piek 40 / 50V of de spanningsregeling laat kosten, maar de spanning instelbaar is kan de piek (35V plaats van 50V) seconden van tijd tot tijd te simuleren en bewaken van de spanning van de batterij tijdens het laden.

2 .pdf hier: http://www.velleman.eu/distributor/supp ... code=K8004
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 29/01/11, 19:26

Niets te maken met de technologie: waarom is er slechts één 1 S Desulfatering wanneer we zeggen niet dézulfatation? : Cheesy: :schok: :?

Ik vergat een spellingsregel of een uitzondering?
0 x
pinailleur
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 20/08/08, 20:05
Plaats: Zuid-Frankrijk




par pinailleur » 11/03/12, 22:13

Ik had het probleem met een batterij 30AH die in nieuwe staat was, maar gebrek aan onderhoud had sterk gesulfateerd.
De impuls methode is aantrekkelijk, maar effectief moet worden onderzocht om de resonantiefrequentie (een paar MHz) gripdip zonder de instemming van resonantie pieken worden gladgestreken te wijten aan de lage impedantie van cellen ... en bouwen van de generator pulsen als functie van de frequentie voor elke batterij.

Bij gebrek aan tijd, koos ik voor de chemische methode en nam me goed, ik heb tenminste 80% van de initiële capaciteit.

Ik ben verbaasd over de resultaten en de interne verbinding bars tussen de platen van dezelfde cel (we zien een door het vullen van gaten) waren ze wit sulfaat, na een chemische reiniging ze waren zwart met een licht gevlekte ...

Hier is een geen verklaring .pdf stap.
https://www.econologie.info/share/partag ... Zry6ge.pdf

Bye.
0 x
De enige gevechten verloren zijn die niet worden uitgevochten.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/03/12, 00:44

mag niet mengen de loodaccu en nikkel-cadmium helemaal anders ...

geschiedenis hout is specifiek voor Lead

oude loodaccu hadden houten separator omdat plastic bestaat niet

wanneer zij het hout met plastic denken dat het beter was, de levensduur van de batterij wordt verlaagd vervangen ... dat is overzicht dat hout heeft een positieve rol en lignosulfonaat werd geïdentificeerd als een nuttig product om de batterij ... en omdat het in de plaat batterij wordt gezet ... ik zie niet in wat er ca pourait dienen om toe te voegen ... of zet hout in de versleten batterij

het idee van terugkeer naar de baterie remetre de modder van de bodem van de plaat twijfelachtig ... leiden viel op de bodem is nutteloos ... verspreid over de plaat het bruikbaar wordt? opnieuw aan de plaat?

productie lead elektrode is zo bizare: er wad een chemisch mengsel van lood gegoten in een voorsprong net en ca is goed beheerd verbinden ... waarom zijn de modder zou geen plaats vinden?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6462
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 12/03/12, 09:50

Moet ik proberen de chemische methode op mijn PL Batterries die niets in het vest hebben ... Het zou me een aardige econocroque ... Ik heb een stapel 95Ah aan mijn tractor ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 107-gasten