Let op Bifinett inductiekookplaat: goed maar neemt water op en brandt niet, idee van blijvende reparatie!

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Let op Bifinett inductiekookplaat: goed maar neemt water op en brandt niet, idee van blijvende reparatie!




par Christophe » 19/07/21, 16:33

Al meer dan 3 jaar gebruik ik bijna uitsluitend een kleine Bifinett-inductiekookplaat om te koken: deze is sneller, beter geregeld en levert 20 tot 30% besparing op dan het keramische glas of de klassieke elektrische kookplaat. Ik ben dan ook erg blij ... pas op voor het aluminium het warmt heel snel op met de inductie (persoonlijk heb ik al mijn aluminium keukengerei omgedraaid en ik raad je aan hetzelfde te doen!)

Ruim 10 jaar geleden gekocht bij Lidl lijkt het mij, ze hing jaren in een kast, we zien dat ze al geleefd heeft:

bifinett_4.jpg
bifinett_4.jpg (377.73 KiB) 6918 keer bekeken


Dit model heeft een grote ontwerpfout, want als je suddert en er gecondenseerd water op de plaat of de steun valt, komt het via de ventrale ventilator binnen:

bifinett_2.jpg
bifinett_2.jpg (107.16 KiB) 6918 keer bekeken


En dat brengt de elektronica van het bedieningspaneel in de war (ontsteking aan/uit...):

bifinett_1.jpg
bifinett_1.jpg (139.5 KiB) 6918 keer bekeken


Ik had recursieve fouten: het bedieningspaneel gaat niet meer aan als het nat is en om een ​​goede reden is het helemaal niet beschermd. Het stroomgedeelte is beter beschermd.

Ik neem aan dat hiervoor tienduizenden Bifinett-platen zijn weggegooid, als een simpele droging voldoende is.

Daar was ik het zat om de plaat elke 6 maanden te moeten openen, dus ik heb de truc geoptimaliseerd door een grote krimpkous te plaatsen op het onderdeel dat het probleem veroorzaakte.

bifinett.jpg
bifinett.jpg (126.69 KiB) 6918 keer bekeken


bifinett_3.jpg
bifinett_3.jpg (104.67 KiB) 6918 keer bekeken


De moeilijkheid was om de gaten te vinden zodra de winst was gemaakt! : Cheesy:

Het onderste deel is het display, ik was te lui om een ​​schede door te snijden, maar ik zou het doen als dat niet genoeg was voor bescherming. Een waterdichtmakende lak had het ook kunnen doen vermoed ik.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13707
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1521
Neem contact op met:

Re: Let op Bifinett inductiekookplaat: goed maar neemt water op en brandt niet, idee van blijvende reparatie!




par izentrop » 20/07/21, 01:13

Je had ook een tropische vernis kunnen gebruiken https://www.bmjelec.com/wp-content/uplo ... IS-NET.pdf
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Let op Bifinett inductiekookplaat: goed maar neemt water op en brandt niet, idee van blijvende reparatie!




par Christophe » 20/07/21, 11:49

Ja izy, dat bedoelde ik met lak waterdicht maken...

EIGENSCHAPPEN:
- De weekmakervernis is een kleurloze beschermende vernis op basis van acrylcopolymeer. De gevormde film
is glanzend, flexibel, transparant, hydrofoob en zeer resistent.
- Het beschermt effectief gedrukte schakelingen en andere elektronische assemblages, tegen de media
agressief: vochtige hitte, zoute lucht, dampen, oliën ... Na snelle droging is de lak thermo
lasbaar.
- Het zorgt voor het lamineren van documenten.


Ik hou je op de hoogte als de truc werkt voor de lange termijn!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 84-gasten