Aluminiumlassen van een Honda VFR-voetplaat: ok of niet?

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 15/12/11, 12:44

Nou ja, in feite zit de teenclip op een draaipunt: een terugstelveer houdt hem horizontaal. Ik weet niet precies waar dit draaipunt voor is: bochten met veel hoek? Uhm...

Als de teenclip tijdens de val verticaal had gestaan, denk ik niet dat het onderdeel gebroken zou zijn en daarom de energie elders zou hebben geabsorbeerd en ik zeker afscheid had kunnen nemen van mijn rechterkuip en de rekening zou zijn geweest veel zouter geweest... met zeer weinig kans om het stuk in dezelfde kleur en in tweedehands staat te vinden (en misschien ook nieuw aangezien het model al 12 jaar niet meer is gemaakt!!)!

Dit is de reden waarom ik denk dat deze breuk ‘gepland’ was… : Idee:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 15/12/11, 13:05

Dus wikkel in katoen en rubber!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 15/12/11, 13:34

Dus vervang je je bord of niet?
Precies hetzelfde overkwam mij op mijn ER-5 Kawa, de oplossing was machinaal bewerken en een draadstang met stevige aanspanning aan beide zijden om de 2 stukken in elkaar te zetten.
Dernière édition par sen-no-sen de 15 / 12 / 11, 13: 35, 1 keer bewerkt.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 15/12/11, 13:34

Ah ah ah, voorlopig weten we hoe we de motorrijder met een airbag moeten inpakken, maar de motor nog niet...

Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 15/12/11, 13:36

sen-no-sen schreef:Dus vervang je je board of niet?
Precies hetzelfde overkwam mij op mijn ER-5 Kawa, de oplossing was machinaal bewerken en een draadstang met stevige aanspanning aan beide zijden om de 2 stukken in elkaar te zetten.


Nou ja, hé, je moet een beetje volgen :)

Het nieuws gaat al een paar dagen rond... en ik wacht op het antwoord van Chatelot om hem het kapotte onderdeel te sturen om te proberen het te repareren!

Ik had gedacht aan vastschroeven (eerste idee, maar niet gemakkelijk op dit onderdeel), ik had het misschien op een basisversie geprobeerd, maar niet op een VFR-oma... die nog steeds zijn gewicht in pinda's waard is! (om nog maar te zwijgen van de mogelijke lichamelijke schade)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 15/12/11, 14:07

dedeleco schreef:zeer zichtbaar op deze brug, versterkt op de ankers van de pijlers, breekpunten met maximaal moment, die zonder deze versterking niet zouden standhouden (anders enorme hefboomarmen), zoals het gebroken deel:

http://fr.wikipedia.org/wiki/Pont
Beeld


Uh... Er gaat niets boven zijn analogie!

Daar is het een brug in “voorgespannen»! We hebben dezelfde boven Montreux:
http://dgcwww.epfl.ch/Guide_des_ponts/a ... HILLON.HTM

Beeld

Het heeft er STRIKT niets mee te maken... HET BEWIJS is dat Dedelco er niets van weet!

Bovendien zie ik niet in waar (?) – zelfs proportioneel – dergelijke lagers zich op het kapotte onderdeel zouden bevinden : Roll:

Dedelco: heeft “technologische fantasieën", dat is het ? : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: ...moet worden geraadpleegd...

Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL) schreef:Het dragersysteem

De constructie van de [...] viaducten [...] was gepland in de vorm van twee doorlopende balken in voorgespannen beton elk ondersteund op 22 palen met een onderlinge afstand van 92, 98 of 104 meter


Het “voorspannen” van de balken heeft als bijzonderheid dat het ervoor zorgt dat tegengestelde krachten (d.w.z. spanningen) elkaar opheffen op het moment dat ze elkaar op tegengestelde manieren ontmoeten! Een beetje zoals een veer die we samendrukken, zodat hij terugkeert naar zijn oorspronkelijke “natuurlijke” vorm als we eraan trekken... (met een kracht die dienovereenkomstig wordt berekend...) Het zou daarom nodig zijn dat Dedelco ons uitlegt wat de De relatie is met dit gebroken aluminium onderdeel, in termen van de statische belastingen die het heeft ondergaan: we zouden graag willen weten ( : Cheesy: )

Zonder op zijn uitleg te wachten – die steeds zinlozer wordt – kunnen we gemakkelijk concluderen dat deze volkomen onjuist is! Aluminium was niet “voorgespannen”, aangezien het slechts een gieterijonderdeel is!

Als Dedelco over de minimaal vereiste kennis beschikte, zou hij NOOIT dit soort voorbeelden hebben gebruikt, wat absoluut niet geschikt is voor een dergelijke analogie. Zijn woorden zijn dan ook puur bedrog.

Macro schreef: [...] dit type motorfiets is ontworpen met een meedogenloze jacht op grammen die samen kilo's opleveren...De doorsnede van het onderdeel en het driehoekige ontwerp van de armen die het gewicht van de piloot dragen, overtreffen gemakkelijk de normen die worden opgelegd in industriële framing : Cheesy:


Correcte macro!

dedeleco schreef:macro had gelijk door de foto van de motorfiets [...] het breken van het onderdeel bij de bevestiging


Hij zegt het... maar hij geeft het niet toe...!

Au, au, au alsof Dedelco terugkrijgt wat Macro in zijn voordeel zei... hij is echt een slechterik! Het is gek hoe hij zich vastklampt aan zijn fout van "hefboom"...

Ook al geeft hij verderop toe dat hij uit elkaar is gegaan “bij zijn gehechtheid”...dus geen “hefboomwerking”. QED!

...maar waar is in hemelsnaam de overspanning die wordt gerapporteerd naar analogie van een brug gebouwd in voorgespannen beton... Dedelco krijgt behandeling...

Hoe dan ook: het is nog steeds volkomen onwaar! : Mrgreen: : Cheesy:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 15/12/11, 14:33

Het gaat ons niet om voorspanning, wat tamelijk ondergeschikt is, alleen maar om bruggen met een fenomenale overspanning mogelijk te maken, door het beton altijd onder druk te laten werken (veel resistenter dan het gebruikte staal), maar de hefboomeffecten zijn onveranderd (goed zichtbaar op de foto's van balkenbruggen)!!
Romeinse bruggen en pantheons waren niet voorgespannen, met minder overspanning, maar met dezelfde hefboomregels!!! (traagheidsmomenten na integratie op het liggerprofiel)

Het aluminium onderdeel is geen voorgespannen beton, maar valt onder de eenvoudige wet van de hefbomen.

Obamot weigert elementair bewijsmateriaal, omdat hij de meest elementaire grondslagen van het gezonde verstand van Archimedes niet heeft geassimileerd.

Bij de scheetbevestiging, goed verankerd, is de hefboomarm maximaal!! tussen de steunen.

Steek je ogen uit.
Dernière édition par dedeleco de 15 / 12 / 11, 14: 43, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 15/12/11, 14:42

Ter informatie: dit onderdeel is met slechts twee schroeven aan het cederhout bevestigd, de andere twee gaten in het bovenste gedeelte worden gebruikt om de hoofdremcilinder van de achterrem vast te houden, het juk wordt gebruikt om de voetsteun vast te houden en de as achter het juk dient als een draai aan het rempedaal. In een normale situatie hoeft dit onderdeel nooit het gewicht van de motorfiets te dragen. het is ontworpen om het gewicht van de piloot te dragen (en opnieuw om het volledige gewicht van de piloot te dragen, hij moet staan ​​en met één been).

En inderdaad Christophe, de voetsteunen klappen omhoog zodat je iets meer hoek kunt maken... Onder die van mijn GPS zitten zelfs kleine blinde schroeven om plezier te hebben met het maken van vonken (het mooiste effect 's nachts voor de vriend die erin slaagt te volgen Jij)...

Het is jammer dat ik geen foto's meer heb van mijn oude ninja met haar 4in1-duivel opgeladen met soldeer en haar voetsteunbodems volledig opgegeten na een avondje drinken : Cheesy:
Dernière édition par Macro de 15 / 12 / 11, 14: 52, 1 keer bewerkt.
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 15/12/11, 14:46

Dit is vooral duidelijk voor het gewicht dat wordt versterkt door de hefboomwerking en de traagheid van de langzaam vallende motorfiets, waardoor dit hulpstuk bij maximale krachten (beperkingen) breekt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 15/12/11, 15:00

Voor mij... Als er niets was dat dit stuk aan de achterkant blokkeerde... was de plaats waar het een scheet liet de plaats waar de hefboomarm minimaal was... De maximale spanningspunten zijn bij de twee bevestigingen op het frame.
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot], gegyx, Google Adsense [Bot], MSNbot-media en 146 gasten