Senseo-machine verstopt? Lage doorstroming, kleine koffie, antikalkmiddel ... Een eenvoudige reinigingsmethode!

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Machine Senseo aangesloten? Lage doorstroming, kleine koffie, anti-kalkaanslag ... Een eenvoudige reinigingsmethode!




par Christophe » 25/11/17, 16:41

ja ja :) merci!

Ik deed de methode die je hierboven gaf en het werkte (op mijn model) ...

Ja, met 3-toetsen hebben we vrij snel de combinaties gemaakt die ik denk : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lolounette
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 257
Inschrijving: 29/06/17, 12:17
Plaats: Puy-de-Dome, 350m van alt.
x 77

Re: Machine Senseo aangesloten? Lage doorstroming, kleine koffie, anti-kalkaanslag ... Een eenvoudige reinigingsmethode!




par Lolounette » 25/11/17, 17:16

Christophe schreef:
Ik hou niet van genoeg koffie (of ben niet rijk genoeg) om 350 € in een gebruikt koffiezetapparaat te doen ... zelfs als het een goede gelegenheid is ...



we komen op alle wegwerpartikelen terug naar het bedrijf: met 50 € de machine Senseo alle 3-jaren komen we snel bij 350 € op de schaal van je leven ... omdat bij huishoudelijk gebruik een professionele machine langer meegaat dan wij : Wink:

nadat het meer restrictief is dan het drukken op een knop, maar het wijkt af van de kleine ceremoniële ochtend om zijn kleine latte te maken. De gasten stellen het op prijs dat ik het moet zeggen!
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: Machine Senseo aangesloten? Lage doorstroming, kleine koffie, anti-kalkaanslag ... Een eenvoudige reinigingsmethode!




par Oli 80 » 25/11/17, 19:43

Goedenavond, om de senseo van mijn buurman te ontkalken, gaf ik hem kleine zakjes ontkalkingspoeder dat in de dozen van een klassiek koffiefilter zoals melitta zit of je kunt bruistabletten of een flesje ontkalker kopen voor koffiemachine werkte het goed

zo vaak wanneer we koffiefilters voor een conventionele machine kopen, zitten er deze zakjes met ontkalker in de kartonnen doos, mijn zus had ooit een strijkijzer met stoominstallatie ontkalkt
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Machine Senseo aangesloten? Lage doorstroming, kleine koffie, anti-kalkaanslag ... Een eenvoudige reinigingsmethode!




par Christophe » 25/11/17, 21:38

Lolounette schreef:we komen op alle wegwerpartikelen terug naar het bedrijf: met 50 € de machine Senseo alle 3-jaren komen we snel bij 350 € op de schaal van je leven ... omdat bij huishoudelijk gebruik een professionele machine langer meegaat dan wij : Wink: nadat het meer restrictief is dan het drukken op een knop, maar het wijkt af van de kleine ceremoniële ochtend om zijn kleine latte te maken. De gasten stellen het op prijs dat ik het moet zeggen!


Bin Ik heb dit onderwerp precies zo gemaakt dat mensen na 3 jaren niet (meer) hun senseo gooien omdat pluggen eenvoudig te verwijderen zijn! Nadat hij zeker weet dat een professionele machine wereldwijd meer cycli zal doen (en de beste koffie) ... maar dat het meer dan je hele leven bevat, bin, ik denk dat je een beetje gaat .. .

Of wil je niet oud worden ??? Of oud ??? Bin voui ... net is niet vrouwelijk? Nou in dit geval wacht ik op je uitnodiging ... voor een kopje koffie ... goed vast ... natuurlijk! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lolounette
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 257
Inschrijving: 29/06/17, 12:17
Plaats: Puy-de-Dome, 350m van alt.
x 77

Re: Machine Senseo aangesloten? Lage doorstroming, kleine koffie, anti-kalkaanslag ... Een eenvoudige reinigingsmethode!




par Lolounette » 25/11/17, 22:38

Het dateert van 1994 en het gaat zo lang mee als iemand het wil openen om het te repareren indien nodig: het is voornamelijk basisbuizen en alle onderdelen zijn nog steeds beschikbaar ... wanneer het meer zal zijn in het geval (vooral in de elektronische kaart) kunnen we de machine altijd veranderen met de onderdelen die beschikbaar zijn voor nieuwere machines. Ik heb het zelf gerenoveerd, dus ik weet wat het heeft in het lef van de oma : Mrgreen:

Dit soort machine is gesneden om honderd koffie per dag te leveren, dus bij 3 of 4 dagelijkse koffie is er een marge, het bespaart zichzelf!

Voor koffie wacht ik op je, maar ik waarschuw je dat het geen Senseo is en dat suiker in zijn espresso niet thuis wordt gezien! :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

Re: Machine Senseo aangesloten? Lage doorstroming, kleine koffie, anti-kalkaanslag ... Een eenvoudige reinigingsmethode!




par fabio.gel » 27/11/17, 14:00

Hallo

Christophe, je zou Melitta niet-wegwerpfilters op je Senséo kunnen gebruiken en je koffie kunnen kiezen.
Ik heb een paar jaar getest voordat de elektronica van mij me liet gaan.

Beeld

https://www.melitta.fr/shop/accessoires/accessoires-cafe/permanent-padfilter-2-filtres.html

Fabio
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Machine Senseo aangesloten? Lage doorstroming, kleine koffie, anti-kalkaanslag ... Een eenvoudige reinigingsmethode!




par Christophe » 27/11/17, 16:22

Ah ja, bedankt voor de info ... ik wist dat er niet-disposable capsules bestonden voor nespresso maar niet voor senseo ... ik zou de volgende keer kijken :)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 88-gasten