Invertarc Pro 160 CEVAL elektronisch schema?

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Invertarc Pro 160 CEVAL elektronische schema?




par Christophe » 05/03/18, 15:18

Ik zie de gele condensator niet ??

Het HS-gedeelte is duidelijk dit (tenminste), het wijzigen kost minder dan 5 €:

P_20180215_122544 [1] .jpg
P_20180215_122544 [1] .jpg (123.09 KIO) Toegang tot 8081-tijden


Om het te identificeren, denk ik dat we contact moeten opnemen met CEVAL ... aan de andere kant, hun site (ceval.fr) werkt niet meer (faillissement ???) ...
Je kunt het nummer proberen dat ik in de handleiding heb gevonden voor de positie die ik heb gekocht (bijna 10 jaar geleden!): 0033 4 79 32 25 34

Optelec: https://www.annuaire-inverse-france.com ... 34/optelec
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Invertarc Pro 160 CEVAL elektronische schema?




par Forhorse » 05/03/18, 22:08

Wanneer een MOSFET opduikt, is het heel vaak dat er ergens anders een probleem is (of dat het circuit slecht is ontworpen). Vervanging is slechts een zeer tijdelijke oplossing die snel eindigt met de dood van het vervangen onderdeel (j betaald voor een UPS van slechte kwaliteit, voor degenen die het onthouden)

De doodsoorzaak van dit onderdeel moet worden geïdentificeerd.
Trouwens, het kan een externe oorzaak zijn ... de zwakte van deze soldeerstations is voedsel. Hun principe is dat de regeling ervoor zal zorgen dat de boogstroom regelmatig blijft, en daarom is het opgenomen vermogen ook constant. Maar als de voedingsspanning daalt (sector van slechte kwaliteit, sectielijn te klein, gebruik van een verlengkabel te lang en / of sectie te klein, enz.) Zal de stroom aan de primaire zijde verder toenemen wat acceptabel is voor dit vermogen om constant te blijven (de ontwerpers van deze lasmachines gaan ervan uit dat de sector een impedantie van bijna nul heeft en dat ze zich daarom geen zorgen hoeven te maken over brownouts ... en als dat crame ben het is jouw schuld omdat je het apparaat niet correct voedt en het nieuwe berichten verkoopt ...)
1 x
ciprian
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 15/02/18, 10:30

Invertarc Pro 160 CEVAL elektronisch schema?




par ciprian » 07/03/18, 20:02

Goedenavond voor alle gebruikers. naar deze transistor waar ik het over had toen ik zei dat ik niet weet welke aanwijzing het heeft. deze transistor explodeerde door een kortsluiting (een draad gevonden in het apparaat) Ik kon geen contact opnemen met ceval.fr (ik denk dat ze failliet zijn gegaan). Ik zal het proberen op de OPTELEC-website. Ik nam contact op met een elektronica-ingenieur en vertelde me dat de transistor een bipolaire TS zou zijn zoals de pinnen die op de ECB worden vermeld (links B), maar weet niets anders zonder tijd om me te helpen. BC + = 10v ~ 15v-metingen. C + E- = 10v ~ 15v. Op het bord vond ik twee verbrande thyristors en twee diodes die ik verving. de tranzistor zelf is niet duur? Andere informatie op internet die we niet hebben gevonden over deze omvormer, we zijn op zoek naar ...
0 x
jojo7983
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 17/03/20, 17:53

Re: Invertarc Pro 160 CEVAL elektronische schema?




par jojo7983 » 17/03/20, 17:56

hello,
Ik kocht een "Invertarc Professional" lasapparaat met een staaf, is het mogelijk dat iemand me kan vertellen waar ik de instructies of gebruikershandleiding in het Frans kan vinden, want op google, ebay, etc. Ik kan het niet vinden? of is het mogelijk dat iemand de gebruikershandleiding scant om deze naar mij op te sturen

merci beaucoup
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Invertarc Pro 160 CEVAL elektronische schema?




par Ahmed » 17/03/20, 18:33

Jojo7983, de elektrodestations werken allemaal hetzelfde, vooral de basismodellen. Tenzij u een complete beginner bent (?), Zult u er geen moeite mee hebben. Het basisprincipe bestaat erin de stroomsterkte te variëren als functie van de diameter van de elektrode, waarbij de laatste wordt gekozen op basis van de dikte van de te lassen delen. U vindt nauwkeurige tabellen op Soudeurs.com en ook handige trucs in meer delicate toepassingen ...
Als u een of meer specifieke vragen heeft, aarzel dan niet om deze te stellen, zelfs hier ... 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
jojo7983
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 17/03/20, 17:53

Re: Invertarc Pro 160 CEVAL elektronische schema?




par jojo7983 » 17/03/20, 18:57

Ahmed schreef:Jojo7983, de elektrodestations werken allemaal hetzelfde, vooral de basismodellen. Tenzij u een complete beginner bent (?), Zult u er geen moeite mee hebben. Het basisprincipe bestaat erin de stroomsterkte te variëren als functie van de diameter van de elektrode, waarbij de laatste wordt gekozen op basis van de dikte van de te lassen delen. U vindt nauwkeurige tabellen op Soudeurs.com en ook handige trucs in meer delicate toepassingen ...
Als u een of meer specifieke vragen heeft, aarzel dan niet om deze te stellen, zelfs hier ... 8)



ok heel erg bedankt, ik ben nieuw in gebruik omdat ik mijn vader het altijd zag doen :-), je beantwoordde mijn vraag ;-) omdat ik wilde weten wanneer ik de stroomsterkte moest aanpassen :-). Ik zal eens kijken op "Soudeurs.com" ;-).

nogmaals bedankt :-)
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Invertarc Pro 160 CEVAL elektronische schema?




par Ahmed » 17/03/20, 19:25

Voor de stroomsterkte, zoals hierboven vermeld, heb je correspondentietabellen; daarna is het een kwestie van ervaring om je aan te passen aan de noodzakelijkerwijs specifieke gevallen die je tegenkomt. Weet ook dat de stroomsterkte zal variëren met de lengte van uw boog: bijvoorbeeld wanneer het onderdeel dun is en het smeltbad de neiging heeft in te storten, is de reflex om de elektrode weg te bewegen (zoals we zouden doen met de vlam fakkel), behalve dat dit de stroomsterkte verhoogt en de instorting versnelt ... In dit geval is het beter om de intensiteit te verminderen en / of de "pelgrimstap" te oefenen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
jojo7983
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 17/03/20, 17:53

Re: Invertarc Pro 160 CEVAL elektronische schema?




par jojo7983 » 17/03/20, 19:43

[quote = "Ahmed"]

bedankt voor alles en bedankt allemaal, deze week ga ik trainen :-).
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Invertarc Pro 160 CEVAL elektronische schema?




par Ahmed » 17/03/20, 20:12

Geef voor training de voorkeur aan vrij dik staal en 3,2 als elektrode: het is gemakkelijker dan kleiner en je gaat sneller vooruit. Later kunt u de diameter van de elektrode verlagen en gemakkelijker aanpassen, omdat u de gebaren al onder de knie hebt ...

Let op: de stroomsterkte hangt, voor dezelfde diameter, af van het type elektrode en deze parameter staat aangegeven op de elektrodeverpakking. Deze instelling is ook afhankelijk van de laspositie; neem voor nu genoegen met het gerecht ...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten