Vraag naar de helperhulp van Norauto NX 4010

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Ducres
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 25/01/19, 11:26

Re: Toepassing voor Norauto NX 4010 Loader-ondersteuning




par Ducres » 25/01/19, 17:48

Waarom geen spanning en stroom in de polen van de lader zonder aansluiting op de batterij.

Ik wil weten waarom?
Verander ik iets?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Toepassing voor Norauto NX 4010 Loader-ondersteuning




par izentrop » 25/01/19, 23:54

Het is een slimme lader, wanneer u deze aansluit op uw batterij, zelfs HS, detecteert deze de paar resterende volt en probeert de lading door de stroom te sturen.
Omdat de stroom niet of zeer weinig passeert, levert deze direct het maximale einde van de laadspanning.

Ik ben niet op de hoogte van de handleiding, maar deze bewerking is logisch. Moet voor de zekerheid op een werkende batterij worden getest. : Wink:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Toepassing voor Norauto NX 4010 Loader-ondersteuning




par Christophe » 28/01/19, 12:39

Ducres schreef:Waarom geen spanning en stroom in de polen van de lader zonder aansluiting op de batterij.

Ik wil weten waarom?
Verander ik iets?


Zoals izentrop zegt, is er op "slimme" laders een feedbacklus om de batterij te analyseren voordat (of geen) stroom wordt geïnjecteerd. Dus zolang de accu niet "geanalyseerd" wordt, is er geen spanning.

Hetzelfde geldt voor lithiumladers.

Je kunt dit niet veranderen (althans niet gemakkelijk).

Als u een oplader wilt die altijd oplaadt, moet u een oud type ferri kopen (zwaarder, krachtiger maar minder nauwkeurig in de regelgeving).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Toepassing voor Norauto NX 4010 Loader-ondersteuning




par Christophe » 28/01/19, 12:45

Ducres schreef:En ik heb nog niet de manier gevonden om het fenomeen van kristallisatie van sulfaat met lood op te lossen en het is een droge batterij.


Je kunt dit proberen, het kan werken afhankelijk van de status van de batterij:

https://www.econologie.com/telechargeme ... lomb-usee/
mislukking-afwikkelen-reparatie / de-montage-desulfatie-to-accukabel-t10422.html
(maar deze elektronische assemblage is over het algemeen nu inbegrepen in slimme laders)

Anders is er de magnesiumsulfaatmethode:

storingsvrij payday-herstel / regeneratie batterij-to-lead-hs-sulfaat-of-magnesium-t13054.html

Het succespercentage van magnesiumsulfaat uit mijn ervaring is 40% ...
0 x
Ducres
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 25/01/19, 11:26

Re: Toepassing voor Norauto NX 4010 Loader-ondersteuning




par Ducres » 28/01/19, 23:20

Is het mogelijk om te gebruiken? Hetzelfde proces met magnesiumsulfaat voor een batterij is om een ​​Narada-batterij nauwkeuriger te geleren
- 12 volt
- 155 Ampere-uur
Ik heb net getest dat het 6.7 volt en 2.3 Ampère gaf.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Toepassing voor Norauto NX 4010 Loader-ondersteuning




par izentrop » 28/01/19, 23:54

Hallo,
Met deze functies is het naar mijn mening tijdverspilling. Waarschijnlijk verschillende afgebroken en onherstelbare loodplaten.

Zie vooral de reacties op deze video : Wink:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Toepassing voor Norauto NX 4010 Loader-ondersteuning




par Christophe » 29/01/19, 10:47

izentrop schreef:Hallo,
Met deze functies is het naar mijn mening tijdverspilling.


Zeg nooit nooit :)

Een paar jaar geleden herstelde ik (met een slimme lader en met verbazing) een batterij die was gedaald tot minder dan 2V: mislukking-betaaldag-reparatie / batterij auto Arktis-jelly-voltage-a-1-6v-terugvorderbare-t10418.html :schok: :schok: :schok:

Als de slimme oplader de lading niet wil opnemen (was het geval bij 1,6V) kunnen we de batterij voorladen met een ferri-oplader zodat deze de spanning naar een "acceptabele" waarde verhoogt ...

Het is noodzakelijk om de geschiedenis van de batterij te kennen: een batterij die al enkele jaren koud en / of gratis is opgeladen, heeft zeer weinig kans op herstel ...

Door nadelen ben ik er nooit in geslaagd om gel-batterijen (motorfiets) te herstellen ...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Toepassing voor Norauto NX 4010 Loader-ondersteuning




par izentrop » 29/01/19, 13:56

Christophe schreef:Een paar jaar geleden herstelde ik (met een intelligente lader en met verbazing) een batterij die binnen 2V was neergedaald: defect-probleemoplossing-reparatie / batterij-auto-arktis-gelee-spanning-een-1-6v- terugvorderbare-t10418.html
Als ik het goed begrijp, had het weinig gediend, dus geen tijd gehad om achteruit te gaan? En heb je de capaciteit ervan gemeten na herstel?

Aan de andere kant, een batterij die 4 jaar dienst heeft en die de ziel in de winter opgeeft ?? kijk gewoon naar de toestand van de platen, vaak vervormd en meet element voor element, als er 2-platen zijn kortgesloten : Cry: , ... : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79294
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Toepassing voor Norauto NX 4010 Loader-ondersteuning




par Christophe » 29/01/19, 14:11

Ja, ze was pas 3 jaar oud maar was niet regelmatig gebruikt ... (alsof ik de auto niet heb gestart die hem 1 of 2 maanden achter elkaar gebruikte) ...

Met batterijchemie is er een beetje kans: behandel 2 strikt identieke batterij op dezelfde manier, na een bepaalde tijd zullen de elektrische waarden verschillen

De capaciteit niet gemeten na herstel, maar het werkte tot de doorverkoop van de auto (2 na denk ik)
0 x
Ducres
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 25/01/19, 11:26

Re: Toepassing voor Norauto NX 4010 Loader-ondersteuning




par Ducres » 29/01/19, 16:12

Hallo ik vraag is dit proces met magnesiumsulfaat geldig voor een Gel-batterij voor precies een Narada-batterij (Acme-G-reeks)
Na het testen van de batterij vond ik 6.7 volt en 2.3 versterkers. Maar de batterij heeft een capaciteit van 12 volt en 155 Ampere-uren.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 147-gasten