Grant spiro pell: rook in de pellettrechter van mijn pelletketel?

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Almavla
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 03/01/22, 17:30

Grant spiro pell: rook in de pellettrechter van mijn pelletketel?




par Almavla » 03/01/22, 17:42

Hallo,
Dit jaar heb ik mijn houtketel vervangen voor een pelletketel, ik heb geen ruimte voor een silo. Ik heb een tank van ongeveer 200 kg naast mijn ketel, ik had 2 tot 3 problemen met de ontsteking, maar wat me het meest bang maakte, is dat er zojuist rook kwam uit de pellettank !!!! Is dit normaal ??? Is het gevaarlijk ?? Kunnen de korrels vlam vatten?
Merci pour vos réponses.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14937
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4348

Re: Rook in de pelletbak.




par GuyGadeboisTheBack » 03/01/22, 18:55

Zet de silo naast de "goed idee" ketel. Je hebt je antwoord.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Rook in de pelletbak.




par Ahmed » 03/01/22, 19:24

Normaal gesproken isoleert een kleppensysteem de voorraad pellets van het brandende deel. Als dit niet het geval is, wat waarschijnlijk is omdat er gassen passeren, is het absoluut noodzakelijk dat deze tank dringend perfect luchtdicht wordt gemaakt.
Het is moeilijk om een ​​echt relevante correctieve diagnose vast te stellen zonder verdere details.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14937
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4348

Re: Rook in de pelletbak.




par GuyGadeboisTheBack » 03/01/22, 19:26

Een foto bijvoorbeeld...
0 x
Almavla
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 03/01/22, 17:30

Re: Rook in de pelletbak.




par Almavla » 03/01/22, 19:31

535-x343-spira-pell-conde.jpg
535-x343-spira-pell-conde.jpg (18.39 KiB) 6602 keer bekeken
Goedenavond en bedankt voor je antwoord, dit is een Grant spiro pell boiler
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14937
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4348

Re: Rook in de pelletbak.




par GuyGadeboisTheBack » 03/01/22, 19:36

Een foto van uw installatie, niet de catalogus.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Rook in de pelletbak.




par Christophe » 04/01/22, 11:16

GuyGadeboisLeRetour schreef:Zet de silo naast de "goed idee" ketel. Je hebt je antwoord.


Nee, dat is het probleem niet, het wordt zelfs door veel fabrikanten aanbevolen om een ​​verplaatsbare trechter dicht bij de ketel (1 of 2 m3) te hebben wanneer je geen "harde" silo kunt hebben...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Rook in de pelletbak.




par Christophe » 04/01/22, 11:20

Ahmed schreef:Normaal gesproken isoleert een kleppensysteem de voorraad pellets van het brandende deel. Als dit niet het geval is, wat waarschijnlijk is omdat er gassen passeren, is het absoluut noodzakelijk dat deze tank dringend perfect luchtdicht wordt gemaakt.
Het is moeilijk om een ​​echt relevante correctieve diagnose vast te stellen zonder verdere details.


Het is de worm die deze rol van klep speelt ...

Een ketel is als een pelletkachel, hij werkt in een depressie! Dus technisch is het, behalve een groot defect (en dus veiligheid) onmogelijk om rook in de silo te laten opstijgen!

Naar mijn mening komt de rook niet uit de ketel maar kan het een pellet van slechte kwaliteit zijn (of die de vochtigheid zou hebben opgenomen) en die zou gaan gisten en opwarmen? Een compost rookt ....

Hoe ruikt de rook?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Grant spiro pell: rook in de pelletcontainer op mijn pelletketel?




par Ahmed » 04/01/22, 12:24

Ja, de eindeloze schroef, maar vooral de omkering van de richting van de toevoerbuizen en de zwaartekrachtval die een breuk in het fysieke contact tussen de stroomopwaartse en stroomafwaartse korrels veroorzaakt.
Ik geloof niet in de fermentatiehypothese, omdat de korrels te droog zijn om het toe te laten en in "pap" zouden zijn als het niet het geval was ... Is er misschien een probleem met het niveau van de silodekselpakking?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14937
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4348

Re: Rook in de pelletbak.




par GuyGadeboisTheBack » 04/01/22, 13:02

Christophe schreef:
GuyGadeboisLeRetour schreef:Zet de silo naast de "goed idee" ketel. Je hebt je antwoord.


Nee, dat is het probleem niet, het wordt zelfs door veel fabrikanten aanbevolen om een ​​verplaatsbare trechter dicht bij de ketel (1 of 2 m3) te hebben wanneer je geen "harde" silo kunt hebben...

Moet zien hoe het in elkaar geflanst was.
0 x

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 153-gasten