Foutcode voor reparatie van elektrische verwarming 16.02 (Chauffelec, Concorde, Siemens, Noirot, Airelec ...)

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Foutcode voor reparatie van elektrische verwarming 16.02 (Chauffelec, Concorde, Siemens, Noirot, Airelec ...)




par ENERC » 22/12/20, 11:05

Mijn radiator had een fout 16.02 met willekeurige verwarming. Deze fout is van invloed op modellen:
Elektrische kachel ODESSAS II
Concorde Elsa II
Concorde Arkady
Siemens KLAVA
Noirot Camélia, Karisa, Calidou
Chafelec Cyrene
Airelec Duplex…

Ik heb de tutorial gevolgd https://www.commentreparer.com/46667/Ra ... -a-inertie.

Verwijder het elektronische gedeelte met de 3 torx-schroeven.
Ik heb alleen de 3 draden naar het verwarmingslichaam en de 3 temperatuursensordraden losgekoppeld (maak een foto)
Verwijder voorzichtig de 2 clips waarmee de transistors aan het koellichaam zijn bevestigd
Draai de aluminium lipjes los waarmee de radiator vastzit
Verwijder de radiator (aan de achterkant op foto 1)
Soldeer de 470nF condensator X2 > 250V los
Los een nieuwe condensator op
Plaats de radiator terug, draai de 2 montagelipjes met een tang om deze op het elektronische bord te blokkeren
Vervang de 2 clips op de radiatoren
Alles weer in elkaar zetten en....het werkt weer!!!!
Beeld
Condensator links op de foto (in grijs)
Beeld

Een storing aan een onderdeel van minder dan 1 euro....het riekt naar geplande veroudering :onheil:
1 x
jacou07
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 20/01/21, 11:33

Betreft: Foutcode reparatie elektrische verwarming 16.02 (Chauffelec, Concorde, Siemens, Noirot, Airelec...)




par jacou07 » 20/01/21, 12:19

Hallo,
Ik wil hier mijn getuigenis van dank brengen aan "enerc" voor zijn tutorial van 22/12/2020 met betrekking tot de foutcode 16.02...
Ik had hetzelfde probleem in december na een stroomstoring. Ik merkte dat mijn radiator, een 1500W Concorde Arkadi-model gekocht in 2012, deze code "16.02" weergaf wanneer de verwarming werd geactiveerd door een pilootdraad, deze code werd afwisselend weergegeven met de weergave van de "Auto" Comfort-modus... Ik belde de klantenservice van de "Leroy Merlin"-dealer die geen informatie had en me niet kon helpen.. Ik nam contact op met de klantenservice van Noirot en Arelec en zij vertelden het gewoon mij om contact op te nemen met mijn dealer om een ​​bedieningspaneel ref. S136AA2899EZ... voor info. Ik kreeg de prijs van Leroy Merlin: tussen 85 en 90 €!!!
Ik ging op Amazon en vond de referentie van de condensator verkocht door 10 voor minder dan € 9 terug!!!
Ik ontving de onderdelen in minder dan 48 uur, ik heb deze verdomde condensator vervangen, radiator weer in elkaar gezet en in perfecte staat sinds... Hartelijk dank voor je tutorial...
0 x
hello45
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 17/04/24, 11:01

Betreft: Foutcode reparatie elektrische verwarming 16.02 (Chauffelec, Concorde, Siemens, Noirot, Airelec...)




par hello45 » 17/04/24, 11:10

Hallo,
j'ai changé le condensateur des mes deux radiateurs Concorde, le code 16.02 apparaît toujours lors du branchement électrique du radiateur puis disparaît au bout de quelques secondes ; quand je le met en marche il n'y a plus ce code là, est ce que tout va bien ou le problème du condensateur est toujours présent ? merci pour vos réponses
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13702
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Betreft: Foutcode reparatie elektrische verwarming 16.02 (Chauffelec, Concorde, Siemens, Noirot, Airelec...)




par izentrop » 17/04/24, 12:29

Hallo,
De nieuwe condensator heeft mogelijk niet de vereiste waarde.
Om dit te garanderen, moet de capaciteit ervan worden gemeten met een capaciteitsmultimeter.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 148-gasten