Chinese hergroei van de zuigers (Soontrans, Homeway, One Tools ...) niet bruikbaar, aan te passen?

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Chinese hergroei van de zuigers (Soontrans, Homeway, One Tools ...) niet bruikbaar, aan te passen?




par Christophe » 30/10/19, 12:12

Ik moet mijn remschijven vervangen, dus besloot ik te investeren in een zuigerafstoter omdat dit de meest irritante stap is om in dit werk te doen.

Het is duidelijk dat ik een eerste Chinese prijs neem, aangezien ik deze tool zelden in mijn leven zal gebruiken ... er zijn "universele" dozen voor minder dan 1 € ... het is minder dan het wisselwerk voor 30 schijf ...

Dus ik neem een ​​Chinees model op internet tegelijk met de auto-onderdelen die ik wilde:

DSC_1538.JPG
DSC_1538.JPG (334.72 KB) keer bekeken 5253


Er zijn veel klonen ... allemaal dezelfde dozen ... vergelijkbare prijzen ...



Het spijt me maar het lijkt me (tenzij ik echt heel dom ben geworden in mechanica) dat dit product niet is afgewerkt of slecht is ontworpen en niet bruikbaar is in de staat. U kunt de centrale plaat niet gebruiken omdat de 2 de zuiger naar achteren duwt, helemaal niet verwijderbaar!

Kortom, u moet dit kunnen doen:
150.1965_n1.jpg
150.1965_n1.jpg (7.71 KB) 5253-tijden bekeken


Dus je hebt een ingekeept stuk als dit nodig:

150.1965_n2.jpg
150.1965_n2.jpg (14.35 KB) 5253-tijden bekeken


Het is daarom noodzakelijk om deze plaat te slijpen, zodat deze kan worden gebruikt met de 2-zuigerdrukkers of anders kan men ook 1 snijden uit 2-stops van de klempennen, maar dit is minder praktisch in gebruik ...

DSC_1539.JPG
DSC_1539.JPG (256.8 KB) keer bekeken 5253


Het ergste is dat niemand het lijkt te zeggen in de reacties 139:



A als er EEN persoon is die erop wijst:

29 mei 2018
Geverifieerde aankoop
Het is onmogelijk om de plaat aan te leggen tenzij de stang te slijpen waardoor de draad kan worden gedraaid. Zodra dit probleem is opgelost, werkt het correct
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Chinese piston repeller (Soontrans, Homeway, One Tools ...) niet bruikbaar, aan te passen?




par izentrop » 30/10/19, 13:16

Ik doe het heel goed met dit soort pompklemmenBeeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Chinese piston repeller (Soontrans, Homeway, One Tools ...) niet bruikbaar, aan te passen?




par Christophe » 30/10/19, 13:22

Ja, het is geldig op oude voertuigen (vóór 2000 ???) en motorfietsen, maar op "nieuwe" (eh mijn auto dateert van 2005 ...) moet je nu de zuiger draaien en tegelijkertijd terugduwen. .
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Chinese piston repeller (Soontrans, Homeway, One Tools ...) niet bruikbaar, aan te passen?




par Forhorse » 30/10/19, 16:36

de zuigers die moeten worden gedraaid zijn meestal die met de geïntegreerde parkeerrem.
Het is niet nieuw, het was al het geval bij bepaalde Citroën-auto's uit de 80 / 90-jaren
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Chinese piston repeller (Soontrans, Homeway, One Tools ...) niet bruikbaar, aan te passen?




par Christophe » 30/10/19, 18:42

Ja, het is inderdaad mijn geval ...

Dat moet overal een standaard worden qua kosten en betrouwbaarheid! Waarom 2 remsysteem installeren?

De BMW's hadden nog steeds een mechanische handrem met klauwen (een echte shit) tot het einde van de 2000-jaren ... nadat ik het niet weet!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Chinese piston repeller (Soontrans, Homeway, One Tools ...) niet bruikbaar, aan te passen?




par Forhorse » 30/10/19, 21:20

Een kwestie van eenvoud en kosten.
De "normale" remklauwen (dus zonder parkeerrem) zijn simpele zuigers, waarom zou je je leven ingewikkeld maken om een ​​systeem toe te voegen (?) Overbodig.
De remklauwen met parkeerremmen hebben een automatisch slijtage-aanpassingssysteem voor de parkeerrem (waar dit op natuurlijke wijze gebeurt met de remvloeistof die het slijtage-volume compenseert op die zonder parkeerremmen), waar de noodzaak om ze te draaien om ze in te trekken (om het inhaalsysteem te resetten)

Het is niet ingewikkeld: parkeerrem = je draait terwijl je duwt, geen parkeerrem = je duwt gewoon.
Persoonlijk doe ik dit met een klem, en voor degenen die moeten draaien, worstel ik nog een beetje meer, maar ik heb nooit de behoefte gevoeld om speciaal daarvoor een gereedschap te kopen
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Chinese piston repeller (Soontrans, Homeway, One Tools ...) niet bruikbaar, aan te passen?




par Janic » 01/11/19, 08:11

Forhorse »30 / 10 / 19
je hebt gelijk!
wat je moet doen is niet alleen de zuiger met geweld naar achteren duwen, maar ook de ontluchtingsschroef openen om het inbrengen te vergemakkelijken (je moet toch ontluchten om een ​​verouderende vloeistof te vervangen, geladen met water en corrosiever .) en daar draait de roterende zuiger vanzelf, omdat de vereiste inspanning minimaal wordt
Persoonlijk demonteer ik het geheel nadat ik de zuiger zoveel mogelijk uit de behuizing heb geduwd om hem er gemakkelijk uit te halen, dan maak ik deze zuiger [*] en de behuizing schoon omdat ze, volgens hun anciënniteit, vaak worden gewist door residuen en geërodeerd boven het gewricht en voorkomt zijn natuurlijke krimp en daarom bevordert dit wrijving en daaropvolgende slijtage.

[*] met een fijne korrelpot
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Chinese piston repeller (Soontrans, Homeway, One Tools ...) niet bruikbaar, aan te passen?




par Macro » 24/03/20, 07:09

Ik deed dit al decennia met mijn klem om te duwen en mijn multigriptang om te draaien ... Ik besloot twee weken geleden de kleine KS-gereedschapsset te kopen om de achterremmen van een Quaskai te doen ... En weet je wat ik tegenkwam ??? Op klassieke remklauwen en parkeerrem met kaken waarbij het interieur van de schijven als "trommel" dient ... Plotseling ... Niet gebruikt : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 103-gasten