Pellematic S15 - Pelletronic + regelfout

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Celaz74
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 03/08/20, 15:04

Pellematic S15 - Pelletronic + regelfout




par Celaz74 » 03/08/20, 15:13

Ik heb een probleem met mijn ketelregeling, waardoor ik onlangs strandde. De ketel start ook als deze warm genoeg is en het tapwater warm is (gekoppeld zonnepaneelsysteem).
Ik heb gemerkt dat de SWW-temperatuur die wordt aangegeven in het menu "algemeen / meetinstructies" totaal niet consistent is (-30,6 ° C terwijl de sonde op de zonneboiler 70 ° C aangeeft).
Ik heb het bedrijf dat onderhoud levert binnengehaald door mijn observaties aan hen uit te leggen. Reactie, na overleg met de Ökofen-distributeur in Chambéry: vervanging van de controller en de regeling, kost ongeveer € 3000.
Een paar maanden geleden is de boilervoeler vervangen omdat het deze keer de boilertemperatuur was die inconsistent was ...
Wat te denken van deze diagnose?
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Pellematic S15 - Pelletronic + regelfout




par dede2002 » 03/08/20, 18:12

Hallo,

De diagnose lijkt vrij duur ...

Wat is de automaat? het lijkt vreemd om voor te stellen om twee componenten tegelijkertijd te wijzigen.

Om te beginnen zou het nodig zijn om te controleren of de SWW-temperatuursonde correct is aangesloten op de regeling, met een juiste weerstandswaarde.
2 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Pellematic S15 - Pelletronic + regelfout




par phil59 » 03/08/20, 19:24

het ruikt naar afzetterij ...

Heeft u een schrijven?
2 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Celaz74
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 03/08/20, 15:04

Re: Pellematic S15 - Pelletronic + regelfout




par Celaz74 » 03/08/20, 21:42

De controller is een CMP 1.4, deze zit verstopt achter de voorkant van de ketel. Als ik het citaat correct ontcijfer, is het niet compatibel met de nieuwe verordening ...
En ja, ik heb een schrijven, de quote.
Ik vroeg dat een technicus me terug zou bellen voor uitleg.
Het probleem is dat ik zonder boiler, als de zon op is, geen warm water meer heb ... ineens zit ik een beetje vast en heb ik het nodig om snel te gaan. Van daaruit naar wat ze van de gelegenheid gebruik maken om mij op te lichten, ik durf te hopen dat dit niet hun plan is.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79132
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

Re: Pellematic S15 - Pelletronic + regelfout




par Christophe » 08/08/20, 12:51

Het lijkt mij duidelijk dat dit een probleem is met de temperatuursensor.

Dus controleer of de waarden goed zijn ... aan de ingang van de regeling (waardoor ook de kabel kan worden gecontroleerd)

U kunt een meting uitvoeren met een kopje water dat is verwarmd tot ongeveer 80 ° C en de temperatuur en sondewaarden noteren terwijl deze afkoelt. Vaak zijn de sondes een eenvoudig K-thermokoppel.

Een K-thermokoppel kost minder dan 5 €.

Of het zijn thermistors, dezelfde prijs.

Kijk wat de folder erover zegt.

Niet alle professionals zijn professionals ... in de technische zin van het woord!
0 x
Celaz74
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 03/08/20, 15:04

Re: Pellematic S15 - Pelletronic + regelfout




par Celaz74 » 09/08/20, 11:29

Helaas ligt het probleem niet bij de sonde. Het is geverifieerd. Het is de automaat die defect is. En aangezien het niet meer klaar is, moet het worden gewijzigd ... En ook het display, aangezien het niet langer compatibel is met de nieuwe PLC.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79132
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

Re: Pellematic S15 - Pelletronic + regelfout




par Christophe » 09/08/20, 12:16

Geverifieerd door wie? Jij of zij?

Het is nogal verbazingwekkend dat een temperatuurregelaar het begeeft bij een temperatuurmeting ... omdat het nog steeds triviaal is en de basis van hun functie!

Ik heb er een die al 40 jaar werkt!

Maar als het echt zo is, open het dan en kijk of er iets op het moederbord is gebrand. Als het gebeurt, is er een variabele kalibratieweerstand of een weerstand aan het rommelen ... Dat is eenvoudig te veranderen.

Okofen is een serieus bedrijf, ik denk dat je ze kunt vragen naar het schakelschema ... kijk of ze nog een model of moederbord op voorraad hebben ...

Anders, als het ingewikkelder is, kijk dan eens naar de microlasherstellers in uw omgeving ... die kunnen wonderen verrichten voor enkele tientallen euro's!

Persoonlijk was ik in staat om een ​​playstation te repareren waarvan de HDMI-chip was verknoeid ... voor € 30 veranderde de man de HDMI-chip in mij!
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Pellematic S15 - Pelletronic + regelfout




par phil59 » 09/08/20, 13:33

Helemaal mee eens ....

WIJ willen dat je dingen gelooft, en als we het niet weten, is het gemakkelijker om een ​​hele module te veranderen dan om de "zekering" te vervangen ...

31 jaar geleden, op een auto, hydraulische koppeling, kreeg ik te horen, zender en ontvanger HS ...

Destijds 20 cent francs ...
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Celaz74
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 03/08/20, 15:04

Re: Pellematic S15 - Pelletronic + regelfout




par Celaz74 » 10/08/20, 19:16

Je hebt gelijk, het is pijnlijk om niets te kunnen laten repareren. Het probleem is dat de tijd tegen mij is. Ik ga op vakantie en als de zon minder aanwezig is als ik terugkom, meer warm water!
Heeft iemand enig idee hoe we deze sonde kunnen testen? Waar zijn de verbindingen? op welke terminal? Wat moeten we voor waarde vinden? Als het een TCK is, kan ik er een meten die functioneel is, ik gebruik hem in mijn werk, maar ik heb geen PT100-sonde bij de hand.
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Pellematic S15 - Pelletronic + regelfout




par ENERC » 10/08/20, 19:49

Als er een thermostaat op de ketel zit, laat de ketel dan permanent werken door de regeling te omzeilen. Het wordt automatisch uitgeschakeld wanneer de temperatuur is bereikt, in afwachting van reparatie van de regeling.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 128-gasten