OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Obamot » 29/05/16, 18:21

Ik heb het WiFi-model (en raad Bluetooth niet aan)

image.jpeg


En hier zijn mijn OBDII "App" voor iOS, allemaal "gratis" (behalve één), zie vanaf de 2e regel met pictogrammen:
("Surface level" en "Surface Gold" zijn dat niet, Plug & drive met de ELM327, is een ander type GPS-wegenkaartvaatje-applicatie)
afbeelding.png


Ik rijd meestal met Japanners, voornamelijk Toyota / Lexus // Daihatsu ..

Ik hou van iOBD + 'DTC search', twee complementaire apps. De tweede opent toegang tot DTC's (uitgebreide foutcodes):

afbeelding.png


Natuurlijk is het mogelijk om de fouten te resetten, maar bovendien geeft 'DTC-zoekopdracht' u elke keer de details van de fouten (niet te getest op Europeanen)

afbeelding.png


Om af te ronden is er "DTCs Fix Pro", dat u vertelt hoe u een foutcode kunt herstellen, met bijna alle mogelijke oorzaken van mislukking (en het kost slechts 3 € zonder te beweren dat het alles oplost. , Ik ken monteurs die het gebruiken)

afbeelding.png


Het is eigenlijk meer voor de lol en omdat ik E85 rijd met niet-flex-fuel voertuigen (omdat ik sinds 1999 geen pech heb met een jap, behalve de hoofdremcilinder op een Honda die 250'000 had en die uiteindelijk een ongeval had gevouwen (terwijl het geparkeerd was) waardoor ik de terugbetaling van 4'000 roros van de verzekering verdiende, terwijl het 500 had betaald—— Ik heb niet geklaagd : Mrgreen:
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Christophe » 01/06/16, 13:30

Ok bedankt voor de info.

Is de wifi-versie efficiënter (in termen van zachte compatibiliteit) dan Bluetooth? Omdat je duidelijk meer interessante toepassingen hebt gevonden dan ik (of zijn het efficiënter in iOS dan op Android?).

Degene die ik leuk vond, was KOPPEL om de motorinformatie in realtime te krijgen (tijdens 1 of 2h op de gratis versie). Ik had EOBD-Facile en iOBD2 getest, maar niets te maken met interessante ... daarna hangt ook van de automerken. Zoals ik al zei, zijn sommige meer ingetogen dan anderen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Obamot » 01/06/16, 14:32

Geen idee, ik weet het niet meer.
Ik ga altijd first in first out te werk met de zogenaamde trechter-methode. Dus zodra er twee keer achter elkaar negatieve feedback (relevante argumenten) op een product / dienst is, neem ik het niet als ik het elders beter vind .... Daarom heb ik geen Bluetooth gebruikt. Was het het aantal beschikbare apps of niet ... voor het prijsverschil (geen) duurde het niet lang voordat ik een beslissing nam (de wifi-bandbreedte is veel groter dan bij Bluetooth, dus degenen die applicaties die in realtime worden gepusht, zullen zich "natuurlijk" oriënteren op wifi). En ik had ook geen keus, aangezien ik alleen iOS heb!

Koppel ziet er mooi uit, is het het best bekend om zijn ontwerp? Een equivalent Torque Pro kan op iOS bestaan, lijkt mij. Een antwoord hier:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1013773

Maar ik heb het niet geprobeerd. En tussen ons, het ontwerp van de interface, heb ik er absoluut niets mee te maken ... zolang de app werkt.

Nu beweer ik niet dat de iOS-oplossing kan concurreren met de koffer van € 30k (ik denk het niet), maar dat is niet wat ik vraag. Wat ik wil, is in staat zijn om te repareren / onderhouden wat ik zelf kan doen (dwz vrijwel al het "normale slijtage" onderhoud), en de foutcodes te wissen (Ik ben niet van plan naar de dealer te gaan om de 10 km-service te doen, of de ABS-sensor, de dynamo of de katalysator te vervangen: ze kunnen altijd gaan krabben ...)
En ik doe niet de saaie dingen zoals het veranderen van een uitlaatpijp of de kogelgewrichten, de dingen waar je als een ziek persoon moet verwarmen om ze eruit te krijgen, nee bedankt. Het kost niets om te doen bij Euromaster, Feu-Vert, Midas, Roady of Speedy (die soms ook accepteren dat je met je eigen onderdelen komt, zoals vereist door de Europese regelgeving, mebon, ik sta er niet teveel op ... als het ja is, des te beter ... anders ga ik ergens anders heen) vooral als we niet te ongeduldig zijn, zijn er altijd interessante acties!
1 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par lilian07 » 01/06/16, 17:49

Aan het begin van dit bericht heb ik het gebruik aangegeven van de Soft ELM 327 die mij werd verstrekt bij de aankoop van de OBD2 USB-aansluiting om de codes te wissen.

Ik slaag met Soft ELM om de foutcodes op 3-typen auto's (BMW / AUdi en Fiat) te wissen en ik registreer de motorgegevens in realtime.
Zouden er flensversies van dezelfde software of functies zijn die niet beschikbaar zijn met de ODB via de ether, afhankelijk van de auto?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Obamot » 01/06/16, 18:26

Flanged Ik ken Lilian niet, ik denk niet dat O_ ° maar omdat in principe een groot aantal smartphones en tablets wifi zijn, de interface is er al, er is niets te betalen, dus waarom geen wifi ...

Bovendien hebben laptops niet altijd een USB-aansluiting "bruikbaar voor gegevensoverdracht", weet je dat? (Apple, aan de oorsprong van WiFi, had de handset vergrendeld, wat betekent dat we zullen eindigen met "een niche-oplossing", niet noodzakelijk altijd bijgewerkt ...) wat betekent dat 8x / 10 die je met een laptop zou moeten meenemen!

Wauw, het wordt zwaar, de softs zijn ook behoorlijk duur op pc (op tablet / smartphone kost het maar een paar frank ...) de pc moet worden gekocht en vernieuwd, de smartphone / tablet kost niet meer dan zijn Itinébouygues-abonnement dat je toch moet betalen ... Hoe dan ook USB, nee, nee, dat zou niets voor mij zijn. Hoewel ... maar dan zou ik een garage moeten openen? :-)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Forhorse » 01/06/16, 18:48

Ik weet niet of dat sindsdien is veranderd, maar de wifi-modellen waren alleen compatibel met iOS
en compatibele Bluetooth-modellen dan Android
Het is geen kwestie van bandbreedte, het is gewoon dat Apple weer niet aan de normen voldoet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Obamot » 01/06/16, 19:03

Ja zoals gewoonlijk ... en meer dan de normen die ze zelf hebben opgesteld, jammer!
Ik had geklaagd, ze hadden me de helft van mijn tablet vergoed ...

Bluetooth ziet er zelfs minder vergrendeld uit en licenties zijn mogelijk goedkoper, mijn gok ...
Maar he, aan de kant van de App merkte ik niets bijzonders op, het was twee of drie jaar geleden tastbaar, daar met de iPad-air werkt het.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par gildas » 18/12/19, 10:26

Ik heb iobd, er is een interessante functie waar je een snelheidslimiet kunt selecteren, ik heb 80 km uur geselecteerd, het klinkt alsof je een bericht hebt ontvangen
1 x

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 92-gasten