OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Gaston » 10/03/16, 10:13

izentrop schreef:
Gaston schreef:
Céline en haar auto schreef:we hebben nog steeds dit startspoor dat overal terugkomt forums
Ik begrijp niet echt hoe de starter in gebreke kan blijven als de auto ook niet start wanneer hij wordt gesleept ...
automatische versnellingsbak :?
Zeker niet sinds het begon na 1km : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Macro » 10/03/16, 10:42

Voor de boosterpomp ... Hij wordt ondergedompeld in de tank ... Bovendien wordt de tank door twee pompsystemen tussen de twee zijden van de tank doorgesneden voor de doorgang van de transmissieas. zelfzuigend is geïnstalleerd aan beide zijden van de tank. Deze twee zelfaanzuigende pompen zijn systemen die alleen werken met de terugkeer van overtollige diesel uit de motor. dit rendement bestaat alleen als en alleen als de elektrische boosterpomp in goede staat is en het dieselfilter niet verstopt is ....
Twee vragen:
de diesel filter was het veranderd na het verschijnen van symptomen ????
Heb je geprobeerd de tank VOL te raken

Vertrouw de meter van het dashboard niet die u bijna 1 / 3 vol kan vertellen (twee meters zijn geïnstalleerd en de naald op het dashboard geeft het gemiddelde van de twee kanten aan) terwijl de kant waar de pomp zich bevindt (bijna) leeg

Het feit dat het begon na een km verfrommelt me ​​een beetje door eraan te trekken dat je misschien diesel aan de zijkant van de pomp bent gepasseerd en het circuit hebt bijgetankt ...

Persoonlijk voordat ik de starter verwisselde, zou ik het dieselfilter vervangen en zou ik 20 tot 30 liters diesel in de buik gieten (de pomp was aan de vulzijde) ...
reserv10.jpg
reserv10.jpg (21.07 KB) 5860 keer bekeken


De 1-boosterpomp duwt de diesel in de 3 hogedrukpomp via het 2-dieselfilter Deze hogedrukpomp duwt de diesel in de injectoren en retourneert het overschot links van de tank (als er een overschot is)
in de tank zorgen de 6- en 8-systemen (zelfaanzuigende pompen die worden geregeld door de motorretourstroom) dat de twee zijden van de tank communiceren om een ​​constant niveau aan beide zijden te behouden ... Als het dieselfilter wordt geblokkeerd, zal voldoende diesel passeren om de motor aan te drijven maar niet voldoende terug te keren naar de interne transfersystemen ... Als de auto snel rijdt, valt het niet op (het klotsen van diesel waardoor natuurlijke transfers aan beide kanten mogelijk zijn) wanneer de auto plat aan de pompzijde wordt gebruikt leegt ...

Persoonlijk hoor ik op mijn alfa deze pomp draaien (door het contact aan te zetten draait het om het circuit 10 seconden onder druk te zetten) moet je je oor naar de tank spannen ... Eerste test vullen ... Als het begin met het vervangen van het dieselfilter ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Celine en haar auto
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 08/03/16, 21:21

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Celine en haar auto » 10/03/16, 12:49

Bedankt voor deze nieuwe nummers, ik deel ze met mijn metgezel zodra hij terugkomt!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Macro » 10/03/16, 13:35

Om de goede werking van de pomp te testen, sluit u de dieseltoevoerslang aan op het filter, verlengt u deze en dompelt u deze in een container, houdt u de slang vast en schakelt u het contact in. Iemand anders moet 5 tot 10 seconden draaien bij een goed debiet (tussen 150 en 200l / h) dezelfde manipulatie uitvoeren bij de filteruitgang als deze niet meer of veel minder stroomt ... Filter verstopt of pomp te zwak ... Begin met het vervangen van het filter en mogelijk de pomp ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
simplino
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 143
Inschrijving: 22/11/15, 18:28

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par simplino » 28/05/16, 01:23

Céline en haar auto schreef:In principe is er geen probleem als het rolt, het is een echte bom. Het begon in de zomer, het was moeilijk om te beginnen, behalve bij het gebruik van het 1-tijdperk, dus we dachten aan iets dat verhit en contact maakte, omdat 6 h nadat ze zonder probleem opnieuw was opgestart, dan had ze moeite om de hele tijd te starten tot tot nu toe waar ze helemaal niet meer wil. niets anders te melden, geen waarschuwingslampje, geen symptomen!
Het is een BMW diesel 320 td e 46 compacte 150 paarden van 2002


Grappig, omdat het me herinnert aan herinneringen aan een heel oude auto, zonder een computer, met een starter die steeds slechter startte, en het zeer karakteristieke geluid is genoeg om de oorzaak te weten zonder een perfect nutteloze computer (vooral als het niet die is er niet, omdat voor basale storingen geen computer nodig is en de monteur die je met zo'n typisch geluid per boot meeneemt, is een pure oplichter !!)) !!
Een starter moet zijn rondsel aan de tandwieltanden hangen, en zijn tanden slijten geleidelijk tot het punt van niet meer hangen door steeds meer leeg te worden en minder en minder te starten (vooral met een originele starter goedkoop slechte kwaliteit !!) !!
Uiteraard zal de auto starten door lang genoeg te duwen !!

De boordcomputer zal u nooit iets vertellen, dat de starttanden versleten zijn na te veel gebruik en een te zacht stalen rondsel slecht gehard, of dat een slang is doorboord !!

Het veranderen van een starter is 4 schroef om los te schroeven en terug te schroeven, min of meer toegankelijk !!

De geluiden van een auto zijn veel essentiëler voor het maken van een basisfoutdiagnose, dan de computer doet het niet !!

Mijn vrouw reed lang geleden met een auto met 2-zuigers en een van de kaarsen soms losgeschroefd, en we verloren de kaars op de weg en de motor liep uiteindelijk op een enkele zuiger met het ultra typische geluid van een enkele zuiger , en ik heb nooit begrepen waarom mijn vrouw het helemaal niet besefte, wanneer ze een veel muzikaler oor heeft dan ik !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
simplino
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 143
Inschrijving: 22/11/15, 18:28

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par simplino » 28/05/16, 15:02

simplino schreef:
Céline en haar auto schreef:In principe is er geen probleem als het rolt, het is een echte bom. Het begon in de zomer, het was moeilijk om te beginnen, behalve bij het gebruik van het 1-tijdperk, dus we dachten aan iets dat verhit en contact maakte, omdat 6 h nadat ze zonder probleem opnieuw was opgestart, dan had ze moeite om de hele tijd te starten tot tot nu toe waar ze helemaal niet meer wil. niets anders te melden, geen waarschuwingslampje, geen symptomen!
Het is een BMW diesel 320 td e 46 compacte 150 paarden van 2002


Grappig, omdat het me herinnert aan herinneringen aan een heel oude auto, zonder een computer, met een starter die steeds slechter startte, en het zeer karakteristieke geluid is genoeg om de oorzaak te weten zonder een perfect nutteloze computer (vooral als het niet die is er niet, omdat voor basale storingen geen computer nodig is en de monteur die je met zo'n typisch geluid per boot meeneemt, is een pure oplichter !!)) !!
Een starter moet zijn rondsel aan de tandwieltanden hangen, en zijn tanden slijten geleidelijk tot het punt van niet meer hangen door steeds meer leeg te worden en minder en minder te starten (vooral met een originele starter goedkoop slechte kwaliteit !!) !!
Uiteraard zal de auto starten door lang genoeg te duwen !!

De boordcomputer zal u nooit iets vertellen, dat de starttanden versleten zijn na te veel gebruik en een te zacht stalen rondsel slecht gehard, of dat een slang is doorboord !!

Het veranderen van een starter is 4 schroef om los te schroeven en terug te schroeven, min of meer toegankelijk !!

De geluiden van een auto zijn veel essentiëler voor het maken van een basisfoutdiagnose, dan de computer doet het niet !!

Mijn vrouw reed lang geleden met een auto met 2-zuigers en een van de kaarsen soms losgeschroefd, en we verloren de kaars op de weg en de motor liep uiteindelijk op een enkele zuiger met het ultra typische geluid van een enkele zuiger , en ik heb nooit begrepen waarom mijn vrouw het helemaal niet besefte, wanneer ze een veel muzikaler oor heeft dan ik !!


A " het was moeilijk om te beginnen behalve bij het gebruik van het 1-tijdperk ....... omdat 6 h nadat het probleemloos opnieuw was opgestart", heel typisch, Ik sloeg de starter met een hamer en vervolgens opnieuw geïnitialiseerd door deze slag, de starter bleef hangen en de motor startte !!!!
Ik heb dus 6 maanden gerold voordat ik de starter veranderde !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Forhorse » 28/05/16, 16:40

Als de gevel is opgeblazen, hoeft u niet op de starter te tikken die iets zal veranderen.
Wanneer u op de starter drukt en deze weer werkt, is dit typerend voor een probleem van de versleten stroomcontacten op de solenoïde, door kracht koolstof en maken ze geen contact meer (typisch voor de clack-clack wanneer u de sleutel omdraait contact maar met de starter die niet start)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Obamot » 28/05/16, 19:12

BMW's zijn nog steeds niet in staat om auto's te maken die werken lijkt het wel ... Op een gegeven moment waren de achterassen gevallen (lijkt het altijd te doen ...) Om de waterpomp op sommige modellen te vervangen, haal de motor eruit. Bijna 4'000 € bij een dealer (voor het model in kwestie) ... Gelukkig zijn ze sterk in marketing, zoals Nutella ...

Voor de OBD2 heb ik de ELM327 en er is geen tekort aan software om de foutcodes te resetten. Alleen de OBD doet niet alles ... Het is beperkt, maar hey, dat maakt de huidige storingen, dat is het al. Anders hebben ze bij Ad de koffer alle merken bij 30'000 € dat men het allemaal doet! Dit betekent dat fabrikanten zich hebben uitgebreid over Europese richtlijnen, omdat de OBD2 universeel moest zijn ...! Maar wat doet de politie? Het VAG-schandaal naast de deur is niets ... Daar zijn bijna alle fabrikanten die de wet niet respecteren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Flytox » 28/05/16, 20:55

Forhorse schreef:Als de gevel is opgeblazen, hoeft u niet op de starter te tikken die iets zal veranderen.
Wanneer u op de starter drukt en deze weer werkt, is dit typerend voor een probleem van de versleten stroomcontacten op de solenoïde, door kracht koolstof en maken ze geen contact meer (typisch voor de clack-clack wanneer u de sleutel omdraait contact maar met de starter die niet start)


Er zijn minstens 3 mogelijke problemen:

1) Beweging van het rondsel bestuurd door de solenoïde, defect:
Wanneer de bedieningssolenoïde en / of het mechanisme ervan bijna leeg zijn (degene die de voorwaartse beweging van het rondsel initieert zodat het in de kruin van het vliegwiel grijpt), is de beoogde beweging niet volledig of niet aanwezig. Mechanische harde punten en / of de half kortgesloten solenoïde zorgen ervoor dat het rondsel niet ver genoeg naar buiten komt om goed op de kroon te worden geklemd. Klein geluid "Klak! Klak!". De motor wordt nooit aangedreven. Wanneer je een hamer op de mondhoek legt, wordt het mechanisme vaak ontgrendeld ... even, het rondsel beweegt naar voren, valt op zijn plaats en je kunt beginnen ...... nu. Koud of warm, het zal niet per se het volgende schot winnen. Na verloop van tijd kan het fenomeen alleen maar frequenter worden totdat het volledig mislukt met of zonder een hamer. : Mrgreen:

2) Crazy contact:
De solenoïde en zijn mechanisme werken, maar wanneer het rondsel zich in de volledig uitgeschoven positie bevindt, aan het einde van zijn slag, moet het contact maken in een soort intern relais om de startmotor te voeden (om honderden Ampère door te geven). Als dit stroomcontact versleten, slecht afgesteld, verkoold, vol olie enz. Is, is het mogelijk dat de startmotor niet van stroom wordt voorzien, te weinig vermogen heeft ("Klonk Klonk" -geluid), erg langzaam loopt of van tijd tot tijd start. tijd.

3) Combinatie van 1- en 2-problemen:
Het rondsel zit niet precies op zijn plaats (niet ver genoeg) maar het stroomcontact wordt wel geleverd. Het rondsel, dat is afgeschuind om in de tanden van de kroon te kunnen komen, beweegt uiteindelijk terug en draait tegen de kroon (de tanden puffen uit). Grote herrie "gevoelige zielen" om zich te onthouden. Veel zeldzamer. De motor van de auto heeft een schijn van rotatie gemaakt en stopt dan terwijl hij gilt ... : Mrgreen: . Het kan duur zijn als we erop staan ​​...
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Christophe » 29/05/16, 15:05

Obamot schreef:Voor de OBD2 heb ik de ELM327 en er is geen tekort aan software om de foutcodes te resetten.


De EML327 is speelgoed, ik heb nog nooit een android- of pc-software (gratis of betaald) gevonden waarmee je kunt schrijven ... dus om foutcodes te resetten. Fabrikanten gebruiken veel vindingrijkheid om door de "dealer" box te gaan ... BM is een van de ergste op dit niveau!

Maar als je er een hebt gevonden die werkte (voor welk merk?) Deel ze dan :)
0 x

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 129-gasten