OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Macro » 09/03/16, 11:21

En je monteur gaf je de 6-nummers van de standaardcode ???

Wanneer het wordt gestart, draait het correct? heeft het al zijn kracht?

Wanneer is het begonnen? na een interventie, in de zomer in de winter ???
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Macro » 09/03/16, 11:31

Ik had op mijn alfa een dergelijke storing ... De auto startte alleen als het koud was ... Met de koffer gaf het me: desynchronisatie nokkenas / krukas (korte timing slecht gekalibreerd) maar alleen heet. ... Wat kan een hete distributie vertragen ??? Nou, gewoon een van de twee positiesensoren van de twee orgels die bezig was de jas te krijgen ... Het ergste is dat het mijn vrouw was die de hele tijd viel (omdat ik toen ik geserveerd het was om naar de kaf te gaan en 9 uren later terug te keren) ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Christophe » 09/03/16, 11:43

1) Een auto die niet meer start, hoeft niet noodzakelijk een fout op het dashboard te plaatsen.

Bijvoorbeeld, bm geeft de HS-gloeibougies op het instrumentenpaneel niet aan, zelfs niet wanneer de "onderhoudsmodus" wordt geactiveerd, die uiterst beperkt blijft! In jouw geval is het nog steeds interessant om te gaan wandelen, hier is de procedure:

https://www.youtube.com/watch?v=IW700dm2E9M

2) Wat is een BM-model? Benzine of diesel? Welke motor?

Omdat het niet precies dezelfde onderzoeksmethode is.
Een auto die niet start terwijl de starter goed draait, is over het algemeen (maar er zijn anderen ... subtieler!):

a) ontstekingsprobleem (inclusief bougies of gloeibougies ... redelijk eenvoudig te vervangen)
b) probleem van carburatie / injectie: de brandstof komt niet meer of beter in de injectoren (en daar kunnen de storingen meervoudig zijn: zoals gezegd kan dit afkomstig zijn van een veilige instelling daarom c)
c) het beveiligen van de auto (en veel geluk met het vinden zonder een diagnostisch hulpmiddel)

3) Hoe gedroeg het zich in de km voorafgaand aan de storing? Abnormaal geluid of gedrag? Ik vraag dat omdat er grote bezorgdheid bestaat over de betrouwbaarheid van bepaalde moderne BM tot 2011 op de BMW N47 en N57 motoren

De 2007- en 4-dieselcilinder-motoren zijn in de lente van 6 gelanceerd en lijden aan chronische ziekten in de distributieketen. Een achilleshiel die motorbreuk tot 2011 kan veroorzaken.

Lees: http://www.largus.fr/actualite-automobi ... 80379.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Christophe » 09/03/16, 11:49

Gaston schreef:
Céline en haar auto schreef:bij BMW waar mij werd verteld om de batterij en de starter te vervangen voor ongeveer 1000 euro
1000 € om de starter en de batterij te vervangen, deze is niet overdreven als dat het probleem oplost (een starter is meer waard dan 500 € zonder arbeid).


Absoluut, voor bm vind ik dat het zelfs een goede prijs is ... Ik zag liever tussen 1500 en 2000 €.

Een AMG-batterij kost 250 € HT op bm + 1h van installatie, of ongeveer 400 € TTC! :) Ze zijn leuk"...

Daarna, als de auto 15 jaar oud is, 1000 € doet het pijn ... in vergelijking met zijn restwaarde.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Macro » 09/03/16, 11:54

De nipondenso-starter van mijn oude rocky daihatsu kost ongeveer 800 € nieuw in zijn "heavy duty" -versie ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Celine en haar auto
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 08/03/16, 21:21

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Celine en haar auto » 09/03/16, 13:40

In principe is er geen probleem als het rolt, het is een echte bom. Het begon in de zomer, het was moeilijk om te beginnen, behalve bij het gebruik van het 1-tijdperk, dus we dachten aan iets dat verhit en contact maakte, omdat 6 h nadat het probleemloos opnieuw was opgestart, daarna moeite had tot nu toe waar ze helemaal niet meer wil. niets anders te melden, geen waarschuwingslampje, geen symptomen!
Het is een BMW diesel 320 td e 46 compacte 150 paarden van 2002
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Macro » 09/03/16, 13:54

Voor de prijs van een doorgang naar de diag .... Als de genoemde doorgang naar de diag een succes is ... 80 € het is niet duur in vergelijking met uren van tatonements en sondes voor niets veranderd ... Een goede software + interface diag in officiële versie kost het tussen 600 en 1000 € .. Bij te werken elke keer dat een nieuw model in gebruik wordt genomen ... Voeg daar de training en het salaris van de man aan toe die het zal gebruiken ...
Persoonlijk monteer en repareer ik banden in mijn garage .... Ik wilde investeren in een geometriebank (een oud puur mechanisch model) en een hefbrug (momenteel werk ik met een krik) als ik zie hoe lang het duurt en de prijs van het onderhoud van de apparatuur .. Als ik een kras wilde krijgen bij 10 € per uur moest ik meer dan Noraufeurouge vragen om een ​​voorasverstelling te doen ... dus ik blijf op de basis ... ik weet niet hoe ze het doen met banken op 10 000 €, types die hen 25 € per uur kosten en alle belastingen die achterblijven om zulke lage prijzen te maken ... verander persoonlijk een spelletje remblokken voor 12 € ... Als je op een fundamenteel ding stuit ... Nog steeds voorbij ... De dag waarop het een Xantia of een GS is ... zelfs als ik nogal van het soort ben sterft de honger die duurt touskipasse ... Ik liet ze de pads veranderen in 12-ballen ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par izentrop » 09/03/16, 13:59

Céline en haar auto schreef:In principe is er geen probleem als het rolt, het is een echte bom. Het begon in de zomer, het was moeilijk om te beginnen, behalve bij het gebruik van het 1-tijdperk, dus we dachten aan iets dat verhit en contact maakte, omdat 6 h nadat het probleemloos opnieuw was opgestart, daarna moeite had tot nu toe waar ze helemaal niet meer wil. niets anders te melden, geen waarschuwingslampje, geen symptomen!
Het is een BMW diesel 320 td e 46 compacte 150 paarden van 2002
Heb je tenminste de spanning over de batterij gecontroleerd als deze niet start.
U zegt "nieuwe batterij", maar dat verhindert het defect niet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Macro » 09/03/16, 14:08

En de foutcode gelezen door de garageot ????
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Celine en haar auto
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 08/03/16, 21:21

Re: OBD: het wissen van fouten tripcomputer na de herstellingen van alle merken!




par Celine en haar auto » 09/03/16, 15:02

Batterij gecontroleerd en geen zorgen en de foutcode zou geen recht hebben om het aan ons te communiceren.
0 x

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 117-gasten