Olie motor scooter 2T een kettingzaag, mogelijk?

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: 2T motorolie scooter in een kettingzaag, mogelijk?




par Ahmed » 22/07/17, 20:46

ja, Dede, Ik ben me terdege bewust van de schadelijkheid van uitlaatgassen, maar in het geval van de kettingzaag is het niet zo eenvoudig om ze niet in te ademen * ... Dit is voor velen zeker minder het geval 'machines die door tuinmannen worden gebruikt en niet het geval van de scooter, aangezien de gassen aan de achterkant worden afgestoten (nou ja, dat belet niet dat die van de voertuigen die eraan voorafgaan inademen!).

Persoonlijk gebruik ik altijd synthetische olie zodra ik het kon hebben: naast de vermindering van de reeds genoemde rook, raken de bougies heel weinig verstopt en verstoppen de uitlaatpijpen niet ... Ik heb geen abnormale slijtage waargenomen als gevolg van dit langdurig gebruik.

* In tegenstelling tot bijvoorbeeld een houtversnipperaar met een vaste positie, die naargelang de heersende wind kan worden gerangschikt, houden de zeer technische handelingen bij het gebruik van een kettingzaag niet echt rekening met, extra, van deze parameter, kan het zelfs gevaarlijk blijken te zijn vanwege minder gunstige posities.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: 2T motorolie scooter in een kettingzaag, mogelijk?




par Flytox » 22/07/17, 23:03

Christophe schreef:Uh is het niet helemaal eens met Flytox ... er zijn 3-soorten oliën (zowel in 4tps of 2tps): minerale, semi-synthese en 100% -synthese ... de kwaliteit en prestaties zijn in dezelfde volgorde. ..


"Semi-synthese" of "Synthese" dit zijn handelsnamen, het zijn geen AOC's en gaan niet altijd uit van kwaliteit. Nadat uw olie aan min of meer strenge normen voldoet, is dat minder van de blanco. : Mrgreen:

Scootermotoren kunnen heel goed draaien op 12 tpm ...

alleen met een goede kit .... maar voor de prijs die u ervoor betaalt, is het beter om niet te beknibbelen op de kwaliteit van de olie en de levensduur.

daarom kan een gecertificeerde scooterolie (tenzij het een basismineraal is en alweer ...) heel goed geschikt zijn voor een kettingzaag, ik heb nog nooit speciale 2-taktolie "kettingzaag of bosmaaier" gezien. . en als het bestaat, is het marketing, net als 4-takt benzine- en dieselmotoroliën die hetzelfde zijn ...

Er zijn speciale kettingzaagoliën van Stihl, bijvoorbeeld de HP Super of HP Ultra ..... die misschien niet beter zijn dan andere Synthesis die geschikt zijn voor geduwde / volle motoren. : Mrgreen:

[Als de kettingzaag lange tijd niet heeft gedraaid en er kunnen carburatie-afstellingen worden gemaakt: vul 2 of 3 met 1% meer dan wordt aanbevolen (dus 3% of 3.5%)


..., waar het bij de kettingzaag om gaat, is de dosering van olie, soms tot 5%, staat op de dop of ernaast.


Wanneer u de aanbeveling van de fabrikant voor het oliepercentage overschrijdt, loopt u het risico op andere problemen. De laatste tijd heb ik Yamalub Racing 2 R synthetische olie op mijn cyclo gebruikt. Het wordt aangeraden op 2% ..... Ik heb gedoseerd op 4% (om mogelijke aanscherping tijdens het tunen van mijn motor te voorkomen) maar bij dit percentage kraal ik de bougie. Verwijder de bougie om de 5 km om de koolstofballen tussen de elektroden te verwijderen. :|
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: 2T motorolie scooter in een kettingzaag, mogelijk?




par dede2002 » 23/07/17, 09:07

chatelot16 schreef:het doel van olie 2 is niet te verbranden! de olie moet aan het oppervlak van de motor blijven kleven en zo lang mogelijk smeren voordat deze wordt uitgeworpen ... een olie die te snel verbrandt, is minder effectief en u moet meer olie aanbrengen

de olie wordt opgelost in benzine, maar in de brandstof verdampt het gas en de olie wordt aangetroffen in mist van een zeer fijne druppel, waarvan sommige aan het oppervlak plakken om te smeren ... en helaas een groot deel het lot dom door de ontsnapping

...


Bedankt, ik heb iets geleerd! :)

Ik merkte wel dat de 2t-uitlaten vettig waren, maar ik dacht dat dit was wat er gebeurde tijdens de sweep.

Is blauwe rook verbrande olie of olienevel?

Persoonlijk, sinds ik de elektrische kettingzaag heb geprobeerd, begin ik zelden met "roken", wat een vreselijk geluid maakt.

Ik denk dat je met een kleine generator met een goede output en stil je efficiënt moet kunnen werken zonder rook.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: 2T motorolie scooter in een kettingzaag, mogelijk?




par Macro » 23/07/17, 10:41

Persoonlijk nu al 6 jaar .. Ik gebruik in al mijn tweetakt materialen de synthetische olie bricomarché tegen 2% (motorfiets of gemotoriseerde teeltafdeling is hetzelfde behalve de prijs en de kleur van het blik) Nul probleem ... Echter de twee minimacros rijden met gedebrideerde am6-motoren met vrij hoge rotatiesnelheden en soms in zeer zware omstandigheden (enduro-testen in het bos, ik kan je garanderen dat het warm voor ze wordt) en ritten van 25 km op volledige weg evenals in mijn twee thermische kettingzagen (een husquvarvana en echosnoeischaar) gaat het ook heel goed ... De kralenkaarsen en het aandraaien ... weet niet ... de 125DTLC in Mamita die zijn aparte smering hield idem dito ... Maar het is niet te brutaal ... Ook al wordt het voornamelijk gebruikt door mijn neven als ze af en toe op een WE komen ... Een TT-wandeling op zondagochtend tussen 9 en 12 uur zorgt voor goede omstandigheden voor de maaltijd Zondagmiddag ... Na het misbruik van zaterdagavond : Mrgreen:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: 2T motorolie scooter in een kettingzaag, mogelijk?




par Ahmed » 23/07/17, 13:08

Ik denk dat je met een kleine generator met een goede output en stil je efficiënt moet kunnen werken zonder rook.

Zeker, althans voor een amateuractiviteit, die alleen degenen betreft die voor de kortste tijd worden blootgesteld ...
Er zijn ook, in de professionele categorie, snoeikettingzagen op batterijen (achterin gedragen), tegen professionele prijzen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: 2T motorolie scooter in een kettingzaag, mogelijk?




par gildas » 23/07/17, 13:10

Ik rot iedereen. : Cheesy: Ik heb mijn 2t carburateur buitenboord gereden met 1% synthetische olie zonder zorgen.
(aanbevolen op 1 kan naar 2%)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: 2T motorolie scooter in een kettingzaag, mogelijk?




par chatelot16 » 23/07/17, 18:40

buitenboordmotoren werken met opmerkelijk lage oliepeilen! Waarom ? omdat ze zeer goed gekoeld zijn ... geen stijging van de temperatuur van de radiator: al het volume van de zee is beschikbaar ... daarom gebruikt de motor altijd koud olie beter
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: 2T motorolie scooter in een kettingzaag, mogelijk?




par Ahmed » 23/07/17, 20:06

Ik zou liever zeggen: "Dus de motor, altijd op de juiste temperatuur, gebruikt beter olie."
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: 2T motorolie scooter in een kettingzaag, mogelijk?




par dede2002 » 23/07/17, 20:51

Ahmed schreef:
Ik denk dat je met een kleine generator met een goede output en stil je efficiënt moet kunnen werken zonder rook.

Zeker, althans voor een amateuractiviteit, die alleen degenen betreft die voor de kortste tijd worden blootgesteld ...
Er zijn ook, in de professionele categorie, snoeikettingzagen op batterijen (achterin gedragen), tegen professionele prijzen.


Ik heb inderdaad nog nooit een houthakker een boom van 15 meter zien kappen met een elektrische kettingzaag, hoewel het technisch mogelijk is.

Als amateur is het veel comfortabeler om gekapt hout te zagen en een stapel hout te maken, vanwege het lawaai en het gemak van het starten en stoppen van de machine :) .
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: 2T motorolie scooter in een kettingzaag, mogelijk?




par dede2002 » 23/07/17, 21:00

Ik had in de castrol-documenten gelezen dat de beste olie ricinusolie is (dus niet synthetisch of mineraal), in het Engels heet het "castorolie" en het bedrijf werd zo genoemd omdat het doel was om te passen bij de smerende eigenschappen van ricinusolie, die het defect heeft snel ranzig te worden in het carter van een 4t, een probleem dat niet optreedt in 2t.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 76-gasten