Koelkast Liebherr IKS250 is koud maar stopt na 10mn

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Liebherr IKS250 koelkast is koud maar stopt na 10 minuten




par izentrop » 09/05/19, 10:05

Bij sommige stofzuigers start de elektronische kaart de motor soepel, maar een groep koelkasten start onder belasting, ik had de test gedaan met een 1000 W-omvormer, het had gewerkt op een kleine koelkast.

Heb je van de gelegenheid gebruik gemaakt om de sonde te meten die binnen 5 kohm moet meten?
0 x
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Re: Liebherr IKS250 koelkast is koud maar stopt na 10 minuten




par bleusideral » 09/05/19, 12:00

Opnieuw,
Ja, de sonde is 17,7 ohm! verre van 5 :schok:
Ik had er ook aan gedacht om te starten zoals je me vertelde, maar kon geen diagram vinden, ik had me een 12V progressieve start voorgesteld met een diac die een triac voedt ... maar zal de compressor het starten onder belasting ondersteunen, geleidelijk, dat is de vraag : Oops:
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Liebherr IKS250 koelkast is koud maar stopt na 10 minuten




par izentrop » 09/05/19, 15:09

bleusideral schreef:Opnieuw,
Ja, de sonde is 17,7 ohm! verre van 5 :schok:
Moet worden gecontroleerd, maar deze sonde zou compatibel zijn met uw model (4.7 kohm) https://www.storeman.fr/25826-sonde-de- ... ation.html Normaal gemeten bij 20°
0 x
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Re: Liebherr IKS250 koelkast is koud maar stopt na 10 minuten




par bleusideral » 09/05/19, 15:39

Re, bedankt voor je antwoord! Ik leer weer wat meer! 4,7 ohm gemeten bij 20° ok, de mijne heb ik gemeten in de garage bij 13°! Ik vroeg de verkoper om compatibiliteit, plotseling geeft het me een glimp van de locatie van deze sensor, ik vond de plaat maar er viel niets achter op, ik zal er vanavond beter uitzien als ik thuiskom!
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Liebherr IKS250 koelkast is koud maar stopt na 10 minuten




par izentrop » 09/05/19, 16:12

Niet 4.7 ohm, 4.7 kohm of 4700 ohm
0 x
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Re: Liebherr IKS250 koelkast is koud maar stopt na 10 minuten




par bleusideral » 09/05/19, 19:17

RE
Ja sorry ik was de K vergeten! nou ik keek, ik vond de sensor niet fysiek in de koelkast. Ik keek tegelijkertijd of ik in reserve had, maar niet naar deze waarde (ik heb een elektronicalab dat al 50 jaar gepassioneerd is)
Ik word gek van deze koelkast, niet alleen is er de F2-code die niet meer verdwijnt (sondefout) maar bovendien vind ik hem draaien met -23° in de vriezer, ik ga hem volledig loskoppelen zodat de sonde in de test T° zit!
De compressor wordt aangestuurd door een triac op het bord en een relais op de compressor.
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Re: Liebherr IKS250 koelkast is koud maar stopt na 10 minuten




par bleusideral » 09/05/19, 19:22

Ik wil geen misbruik maken, maar ik zou ook graag uw mening willen horen, voor de overstroom bij het starten, is het mogelijk om een ​​softstartcircuit als dit te associëren:
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Re: Liebherr IKS250 koelkast is koud maar stopt na 10 minuten




par bleusideral » 09/05/19, 19:24

Verdorie, de link werkt niet, ik heb een foto geplaatst

Beeld
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Liebherr IKS250 koelkast is koud maar stopt na 10 minuten




par izentrop » 10/05/19, 00:59

Ik weet het niet, maar de verliezen zullen waarschijnlijk aanzienlijk zijn. 12 V koelkasten worden steeds populairder https://www.backmarket.fr/refrigerateur ... 19760.html
1 x
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4

Re: Liebherr IKS250 koelkast is koud maar stopt na 10 minuten




par bleusideral » 10/05/19, 07:14

Hallo Izentrop,
Bedankt voor de link, interessant!
Ik moet specificeren dat de koelkast die ik wil oplossen op maat gemaakt is voor mijn camper en dat ik niet echt de middelen heb om een ​​nieuwe te kopen, vooral omdat het een A++ is, een goed merk, stil en snel opgewarmd (erg belangrijk omdat het in de zomer niet dezelfde hitte in het voertuig is als in een huis!)
Ik heb nog een koelkast in dezelfde afmetingen met elektronische thermostaat die perfect werkt, maar 100W, een beetje zwak en lang om in T° te komen!
Om terug te komen op mijn koelkast, als ik hem niet aan het werk kan krijgen met de huidige IC, zou ik een standaard elektronische thermostaat plaatsen, maar ik ben bang om prestaties te verliezen (ik weet het niet echt), er moet zeker een automatische ontdooiing zijn...
Bonne journee 8)
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : gegyx, Google Adsense [Bot], MSNbot-media en 155 gasten