Gecombineerde houten baby 1130 de motor blaast de gewichten van mijn elektrische meter

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
pascaldubord
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 26/03/21, 17:44
x 3

Re: Gecombineerd hout baby 1130 de motor blaast de gewichten van mijn elektrische meter




par pascaldubord » 27/03/21, 23:13

Ho, pardon, ik vergat u te vragen wat de
"suikers"?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14825
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Gecombineerd hout baby 1130 de motor blaast de gewichten van mijn elektrische meter




par GuyGadeboisTheBack » 27/03/21, 23:15

pascaldubord schrijft:Ho, pardon, ik vergat u te vragen wat de
"suikers"?

De "dominostenen" die worden gebruikt om de draden ertussen te verbinden.
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14825
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Gecombineerd hout baby 1130 de motor blaast de gewichten van mijn elektrische meter




par GuyGadeboisTheBack » 27/03/21, 23:20

Tegenwoordig gebruik ik dit, het is niet erg gevoelig voor trillingen:
Beeld
0 x
pascaldubord
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 26/03/21, 17:44
x 3

Re: Gecombineerd hout baby 1130 de motor blaast de gewichten van mijn elektrische meter




par pascaldubord » 27/03/21, 23:29

Bedankt en ik denk dat je mijn gedachten aan het lezen bent nadat een snelle zoekopdracht op het net dit tegenkwam en je zou vragen of het de slag kon slaan. Ik moet nog de bovenste isolatie vinden.
Goedenavond
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Gecombineerd hout baby 1130 de motor blaast de gewichten van mijn elektrische meter




par sicetaitsimple » 27/03/21, 23:46

pascaldubord schrijft:Ho, pardon, ik vergat u te vragen wat de
"suikers"?


In dit geval, gezien de staat van uw doos, lijkt het mij niet dom om uw kabels aan te sluiten door het beschadigde deel door te snijden met domino's van de grootte die is aangepast aan het gedeelte van uw kabels (de term 'suiker' komt van de feit dat deze dominostenen ongeveer vijftig jaar geleden meestal gemaakt waren van een soort wit isolerend keramiek, waardoor ze eruit zagen als suikerklontjes, tegenwoordig is het plastic) Het moet netjes gebeuren, maar ik kan me voorstellen dat je dat niet doet gebruik deze machine ook 24 uur per dag, en je kunt nog steeds af en toe visueel controleren of alles in orde is.
Aan de andere kant de verbinding met de aarde (de geel / groene kabel), daar moet je echt iets serieus over doen aan de bestaande verbinding.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14825
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Gecombineerd hout baby 1130 de motor blaast de gewichten van mijn elektrische meter




par GuyGadeboisTheBack » 27/03/21, 23:55

pascaldubord schrijft:Bedankt en ik denk dat je mijn gedachten aan het lezen bent nadat een snelle zoekopdracht op het net dit tegenkwam en je zou vragen of het de slag kon slaan. Ik moet nog de bovenste isolatie vinden.
Goedenavond

Weet je, nu je alles hebt opgeruimd, kun je ook een hele, nieuwe bedrading overdoen. Met een smartphone neem je (zoals hierboven) een stukje van je boek en vervang je alle kabels met respect voor de kleurcodes. Het zou niet erger zijn en zou slechts drie francs, zes sous kosten. Ik weet niet veel van elektriciteit, maar ik weet dat hoe minder aansluitingen er zijn, hoe beter het werkt.
0 x
pascaldubord
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 26/03/21, 17:44
x 3

Re: Gecombineerd hout baby 1130 de motor blaast de gewichten van mijn elektrische meter




par pascaldubord » 28/03/21, 00:16

Een "tof je bouzin"?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14825
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Gecombineerd hout baby 1130 de motor blaast de gewichten van mijn elektrische meter




par GuyGadeboisTheBack » 28/03/21, 00:34

pascaldubord schrijft:Een "tof je bouzin"?

Een foto van uw connecties.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Gecombineerd hout baby 1130 de motor blaast de gewichten van mijn elektrische meter




par Obamot » 28/03/21, 03:53

Er is een probleem in uw geval dat er gebieden zijn die moeilijk toegankelijk zijn, waar de huls is losgeraakt en waar het moeilijk voor u zal zijn om isolatie rond de gestripte kabel te wikkelen, om een ​​onberispelijke afwerking te krijgen ... en niet terugvallen in de nachtmerrie van een heel circuit dat opnieuw zou beginnen in een spin ...

De ultieme en schoonste truc zou kunnen zijn:

- elke keer dat u een aansluitblok en zijn bout (of schroef) vervangt - voordat u het nieuwe aansluitblok vervangt - om de uiteinden van warmtekrimpbare hulzen weer in elkaar te zetten op elke plaats waar er gebieden zijn waar een kabel is gestript.

- krimp dan de nieuwe terminal, en ga verder met de volgende gestripte kabel, breng de warmtekrimpbare huls omhoog en krimp dan ... (enzovoort) ...

- uiteraard beginnend voor elk kabelletsel, door degene die het verst van het klemmenblok verwijderd is ... (anders gaat de schede niet over een andere schede) : Wink:

- door deze uiteinden van kanalen tijdelijk te onderhouden met uitsteeksels “op de site gaat dat goed”: Met een klein stukje tape, omdat het misschien beter is om de foetus niet twee keer op dezelfde plaats te passeren? Je moet vooraf een aantal tests uitvoeren op kabeluiteinden buiten je circuit, met verschillende omhulsels die samen met warmte moeten worden gekrompen, op kabels die bochten maken, om te zien hoe de warmtekrimp zich gedraagt ​​... (omdat het allemaal afhangt van de kwaliteit van de Product)

- en vervolgens de bewerking herhalen waarbij elke kabel een gestript gebied heeft (terwijl je natuurlijk bent begonnen met de kabel met de laesie die het verst van het aansluitblok verwijderd is).

- gebruik dan, als alle gebieden zijn bedekt en voorzien van hun nieuwe omhulsel, een folie zodat al deze warmtekrimpbare omhulsels de kale gebieden tegelijkertijd omsluiten en definitief beschermen!

(en na het testen van de werking zoals vermeld, om er zeker van te zijn dat alles zich zal gedragen zoals verwacht)

Zoals in tien seconden van deze video, maar je moet een vijand gebruiken : Arrowd:

0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Gecombineerd hout baby 1130 de motor blaast de gewichten van mijn elektrische meter




par Obamot » 28/03/21, 04:41

PS: de reden is simpel, het is te wijten aan het feit dat u zei dat u "was bang om fouten te maken​ Maar momenteel heb je geen kabel die wordt doorgesneden - dus geen foutbron - waarom zou je dan een oplossing introduceren waarbij kabels worden doorgeknipt - die mogelijk de bron van nieuwe storingen zal zijn, hetzij tijdens de montage, of later als gevolg van trillingen - terwijl dit kan worden vermeden door simpelweg de kanalen te verstevigen op bestaande en veilige "point-to-point" verbindingen (afgezien van de gescheurde kanalen). Het wordt ook hierboven gezegd : Arrowd:

GuyGadeboisLeRetour schreef:hoe minder verbindingen, hoe beter het werkt.


Bovendien is er, gezien de foto's, en zonder al te veel te vergissen, niet overal genoeg ruimte om domino / suikers te plaatsen.
Ik stel daarom deze minimalistische, betrouwbare, weinig tijdrovende oplossing voor, die gewoon bestaat uit snijd geen kabels door en repareer eenvoudig de omhulsels op een meerjarige manier met krimpkous.
0 x

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 92-gasten