Gecombineerde houten baby 1130 de motor blaast de gewichten van mijn elektrische meter

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
pascaldubord
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 26/03/21, 17:44
x 3

Re: combineer hout baby 1130 de motor blaast de gewichten van mijn elektrische meter




par pascaldubord » 26/03/21, 20:37

sicetaitsimple schreef:Wat bedoel je met "de pellets opblazen"?
Is uw algemene stroomonderbreker geopend?
Of een differentieelschakelaar van 30 mA stroomopwaarts van uw machine?
Of echt "leads", of een stroomonderbreker die specifiek is voor de stroomvoorziening van uw machine?



Een differentieel
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: combineer hout baby 1130 de motor blaast de gewichten van mijn elektrische meter




par sicetaitsimple » 26/03/21, 20:43

pascaldubord schrijft:
sicetaitsimple schreef:Wat bedoel je met "de pellets opblazen"?
Is uw algemene stroomonderbreker geopend?
Of een differentieelschakelaar van 30 mA stroomopwaarts van uw machine?
Of echt "leads", of een stroomonderbreker die specifiek is voor de stroomvoorziening van uw machine?



Een differentieel


Een 30 mA stroomopwaarts of de differentiële 500mA van uw algemene stroomonderbreker?
Zeg anders, uw huis is volledig afgesloten of is het slechts een deel beschermd door een 30mA die is geweest?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: combineer hout baby 1130 de motor blaast de gewichten van mijn elektrische meter




par Exnihiloest » 26/03/21, 21:03

pascaldubord schrijft:
Exnihiloest schreef:Als het de gewichten zijn die springen en niet het differentieel ...


Sorry, maar het is het differentieel dat springt! Oeps

Het is dus een lekstroom> 30 mA tussen de fase en de aarde (aangesloten op het frame).
Misschien roest dat kwijlt en contact maakt. De condensator is ook verdacht als de behuizing is geaard.
Nogmaals, een ohmmeter is handig, maar je moet de verbinding verbreken om te testen. Tussen de punten die de fase ontvangen en de aarde, moeten we 100 KΩ overschrijden. En als er minder dan 8 kΩ is, springt het differentieel.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: combineer hout baby 1130 de motor blaast de gewichten van mijn elektrische meter




par Remundo » 26/03/21, 22:11

een dergelijke hypothese ...

misschien likt je stroomdraad het karkas een beetje vanwege de corrosie.

een gevaarlijke oplossing zou zijn om de aardingsdraad los te koppelen en te kijken of deze wordt ingeschakeld zonder uw aardlekschakelaar te activeren.

aan de andere kant, raak de motor niet aan, want u kunt uzelf elektrocuteren.

als de motor loopt met de aarde doorgesneden, is er een lek in de behuizing. En dat zou niet verwonderlijk zijn gezien het erbarmelijke uiterlijk van dit aansluitblok.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: combineer hout baby 1130 de motor blaast de gewichten van mijn elektrische meter




par Obamot » 27/03/21, 01:50

Haal al die corrosie van ons af. Gedraag je als een professional! Zolang het gedemonteerd is, ben je een ohmeter ... Veel plezier en kom bij ons terug met het resultaat ... : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: combineer hout baby 1130 de motor blaast de gewichten van mijn elektrische meter




par Obamot » 27/03/21, 04:28

Voor de methode ... (die ze me corrigeren) Maar als je bang bent om een ​​fout te maken, is hier een beetje hoe je het moet doen : Arrowd:

1) Voor elke ingreep is het absoluut noodzakelijk om alles uit te schakelen / de stekker uit het stopcontact te halen (en laad de flat uit).

2) Er is een ernstig geval van oxidatie waardoor bouten en moeren zijn versmolten met de nokken, je moet een penetrerend middel tot het niveau halen, zoals de CRC (die een van de goedkoopste is) https://www.conrad.fr/p/degrippant-crc- ... ml-1596967 neem de W40 niet, die in ernstige gevallen teleurstellende resultaten oplevert (hier is waarom):


(vergelijkingstabel om 9:55)

Er zijn veel video's die methoden geven om noten die vastzitten door roest te verwijderen, je moet zacht worden.

3) Nadat het product is aangebracht, laat het 1 uur inwerken, voeg meer product toe en wacht 1/4 uur en probeer dan los te maken zonder ooit te forceren om de steel niet te breken. Als het niet lukt, voeg dan meer kruipolie toe, wacht wat langer, geef heel kleine klopjes op de sleutel en herhaal de handeling totdat de roest verdwijnt.

4) Het is dan nodig om door borstelen alle sporen van roest op elke moerschacht te verwijderen (ga naar het metaal)

5) zorg voor nieuwe moeren (leg de oude niet terug, ook niet als ze verroest zijn, want zonder hun coating zullen ze de roest snel genoeg op de "zieke" assen herstellen)

6) Neem een ​​Auto Connection Kit met de kabelschoenen en de krimptang met de juiste krimpmethode in 2 keer als volgt:



7) Het is niet nodig om te lassen, want met de trillingen van de motor mislukken de lassen.

8} als je bang bent om een ​​fout te maken door de kabels te verwisselen: je gaat “elektrische terminal / terminal” door “elektrische terminal” (je behandelt slechts één contact per keer, maakt los, verwijdert de corrosie van het metaal, vervang de ' moer met een nieuwe, vervang de terminal door een nieuwe, repareer alles opnieuw en ga dan verder met de volgende terminal: op deze manier weet je zeker dat je niet fout kunt gaan.

9) als de kabels lang genoeg zijn, is het beter om op een gezonde basis opnieuw te beginnen door ook de kabelschoenen te verwisselen (vastgemaakt aan de kabels) omdat we kunnen zien dat je gestrande kabels hebben geleden en dat de kruising mogelijk slecht is en we zien dat soms slechts een paar strengen de schakel vormen (snijd daarom 5 mm hoger om de nieuwe terminal te krimpen met een volledige bundel strengen). Het veranderen van de terminals met de videomethode zorgt voor een beter contact op "gezond" metaal. Of je moet in ieder geval de zijkanten van de terminals passeren met schuurpapier, alles tot op het metaal verwijderen (maar de knooppunten met veel gebroken strengen, je moet de terminal vervangen.

10) OPMERKINGEN: kabel ontbreekt? + contact correct gekrompen (grond) het lijkt gevaarlijk!

03227728-2795-4B69-940D-7BCD9C554A8B.jpeg


Als je klaar bent, moet je het deksel van deze schakelkast sluiten (vervang het deksel + pakking of siliconen) omdat de oorzaak van de oxidatie het feit is dat het deksel ontbreekt.

Good luck! : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: combineer hout baby 1130 de motor blaast de gewichten van mijn elektrische meter




par Obamot » 27/03/21, 05:01

PS! Op de foto lijkt de onderste schroef die het deksel sluit een scheet te hebben gelaten, we zien oxidatie op de as, het zou goed zijn om de schroef te verwijderen door een gleuf in de dremel te maken, los te schroeven en een nieuwe te plaatsen!)
0 x
pascaldubord
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 26/03/21, 17:44
x 3

Re: Gecombineerd hout baby 1130 de motor blaast de gewichten van mijn elektrische meter




par pascaldubord » 27/03/21, 20:25

Zoals je kunt zien heb ik een beetje gedemonteerd en ervoor gezorgd dat de slechte draden tot aan de spoel zitten.
Ik ben bang dat ik ze niet kan veranderen!
Het differentieel dat sprong was dat van de foto.
Om een ​​snelle test te doen, heb ik alleen een kitten overhandigd waar hij naakt was. Plaats een terminal terug op de aardingsdraad die moet worden gescheiden en vervolgens moet worden gesloten en voer een test uit.
Resultaat dat je gelijk had, het werkt nu ik moet alles opnieuw doen met nieuwe draden (wat voor soort draden moet ik kopen) en nieuwe aansluitingen natuurlijk.
Als je een pijp hebt om ze op de haspel te vervangen, ben ik nemer.

Heel erg bedankt en nogmaals bedankt voor je hulp zonder jou had ik het niet durven wagen. bravo voor jou (en ook voor mij) gevalideerde eerste stap.
toebehoren
20210327_105733.jpg
20210327_144512.jpg
20210327_153228.jpg
20210327_145407.jpg
1 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Gecombineerd hout baby 1130 de motor blaast de gewichten van mijn elektrische meter




par Obamot » 27/03/21, 21:20

Ten eerste erg blij dat de storing was gelokaliseerd.

Ik zou niet gaan en de kabels naar de spoel gaan vervangen, maar ik zou het plaatsen impérativement topkwaliteit elektrische isolatie op toutes de gestripte delen met voldoende overhang op de mantel (na de huidige kabels grondig te hebben ontvet / gereinigd). Het is beter om geen “suikers” te plaatsen, want door de trillingen gaan de connectorschroeven los. Maar probeer in geen geval de kabels te verwisselen die helemaal naar de spoel lopen.

Als er geen andere manier is om het te doen, idealiter kabels van dezelfde sectie (in ieder geval geen onderste sectie) en aangesloten op een suiker.

U kunt echter de aansluitingen van het klemmenblok bekijken, zoals hierboven uitgelegd.

Veel succes weer!
1 x
pascaldubord
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 26/03/21, 17:44
x 3

Re: Gecombineerd hout baby 1130 de motor blaast de gewichten van mijn elektrische meter




par pascaldubord » 27/03/21, 23:04

Ja, ik weet dat ik mezelf herhaal, maar BEDANKT voor je hulp!
0 x

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 90-gasten