Ultimate speed acculader ulgd 3.8 a1 NIET WERKEND

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Ultieme snelheid ulgd batterijlader 3.8 a1 WERKT NIET




par Obamot » 11/05/16, 20:55

3 jaar garantie.

Zoals Christophe suggereerde, probeer de oplader op een andere batterij aan te sluiten om te zien of het gedrag hetzelfde blijft.
Anders, aangezien dit soort compacte oplader een logisch circuit heeft, heeft iemand een idee om een ​​reset uit te voeren?

U moet ook op uw hoede zijn voor het feit dat een batterij een spanning >10V kan aankondigen, maar geruïneerd kan zijn (amha) omdat een element heel goed nog stabiel in rust kan zijn en de spanning ziet instorten zodra daarom wordt gevraagd.

Hier een hacking van deze lader die een merkwaardig symptoom beschrijft, misschien hetzelfde? (en wat een idee geeft van wat erin zit, zonder een chipset te willen toevoegen, misschien gewoon een track om een ​​reset uit te voeren?): https://www.youtube.com/watch?time_continue=9&v=hJtitHMMuZo

Hier nog een video die een symptoom beschrijft en vervolgens een reparatie voorstelt:
https://www.youtube.com/watch?v=YFJplsH29e8

In zijn geval zou het blijkbaar genoeg zijn om een ​​simpele schakelaar te veranderen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Ultieme snelheid ulgd batterijlader 3.8 a1 WERKT NIET




par Obamot » 11/05/16, 21:27

PS: pas op voor elektrische schokken, grijp natuurlijk niet in als u niet op de hoogte bent van een minimum aan elektriciteit en de te nemen voorzorgsmaatregelen, alleen ter informatie geplaatst, op eigen risico.
1 x
faissel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 11/05/16, 12:15

Re: Ultieme snelheid ulgd batterijlader 3.8 a1 WERKT NIET




par faissel » 12/05/16, 11:17

izentrop schreef:Dus naar beneden. U moet contact opnemen met de klantenservice om deze te retourneren, zolang dit gegarandeerd is : Wink:


Ik heb het met meerdere batterijen geprobeerd
Ik denk dat het beschadigd is! Ik ben in Marokko, het wordt geëxporteerd uit Duitsland, ik heb geen garantie !!
het heeft elk onderdeel vals getest om het probleem te diagnosticeren,

bedankt voor je ondersteuning
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Ultieme snelheid ulgd batterijlader 3.8 a1 WERKT NIET




par Gaston » 12/05/16, 11:23

fairel schreef:het heeft elk onderdeel vals getest om het probleem te diagnosticeren,
Erg ecologisch is het niet, maar gezien de prijs van deze oplader zal het makkelijker zijn om een ​​nieuwe te bestellen.
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 586
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: Ultieme snelheid ulgd batterijlader 3.8 a1 WERKT NIET




par Peter » 12/05/16, 16:37

Het kost niet veel om een ​​reparatie uit te voeren door de chemische condensatoren te vervangen, ze zijn het minst betrouwbare onderdeel in de elektronica.
Als de oplader permanent was aangesloten, is de kans groot dat een van hen is overleden. Als er een uitpuilt, hoef je hem niet eens te testen, hij is kapot.
0 x
faissel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 11/05/16, 12:15

Re: Ultieme snelheid ulgd batterijlader 3.8 a1 WERKT NIET




par faissel » 12/05/16, 19:00

Obamot schreef:3 jaar garantie.

Zoals Christophe suggereerde, probeer de oplader op een andere batterij aan te sluiten om te zien of het gedrag hetzelfde blijft.
Anders, aangezien dit soort compacte oplader een logisch circuit heeft, heeft iemand een idee om een ​​reset uit te voeren?

U moet ook op uw hoede zijn voor het feit dat een batterij een spanning >10V kan aankondigen, maar geruïneerd kan zijn (amha) omdat een element heel goed nog stabiel in rust kan zijn en de spanning ziet instorten zodra daarom wordt gevraagd.

Hier een hacking van deze lader die een merkwaardig symptoom beschrijft, misschien hetzelfde? (en wat een idee geeft van wat erin zit, zonder een chipset te willen toevoegen, misschien gewoon een track om een ​​reset uit te voeren?): https://www.youtube.com/watch?time_continue=9&v=hJtitHMMuZo

Hier nog een video die een symptoom beschrijft en vervolgens een reparatie voorstelt:
https://www.youtube.com/watch?v=YFJplsH29e8

In zijn geval zou het blijkbaar genoeg zijn om een ​​simpele schakelaar te veranderen...



Bedankt voor je antwoord, ik ga het dit weekend proberen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Ultieme snelheid ulgd batterijlader 3.8 a1 WERKT NIET




par Obamot » 12/05/16, 22:27

Ik zou beginnen met het testen van de staat van de microschakelaar (zoals gedemonstreerd in een van de video's die ik noemde), want als een appartement is dichtgeslagen, is de kans groot dat de oplader helemaal niet werkt...! Mébon, even kijken of er een gesmeten is, kost ook niets.

Gaston schreef:
fairel schreef:het heeft elk onderdeel vals getest om het probleem te diagnosticeren,
Erg ecologisch is het niet, maar gezien de prijs van deze oplader zal het makkelijker zijn om een ​​nieuwe te bestellen.

In verhouding tot de koopkracht in Marokko vertegenwoordigt het hier tussen de 5 en 10x de prijs, dus voor ons niet al te veel moeite om te repareren (ik zou toch geprobeerd hebben ^^) maar voor Marokko is het een beetje alsof we de oplader tussen de 150 en 200 hadden betaald.— €

Ik trek mijn soldeerbout voor minder dan dat : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Ultieme snelheid ulgd batterijlader 3.8 a1 WERKT NIET




par Gaston » 13/05/16, 11:35

En de prijs van de onderdelen (condensatoren,...) die we zullen veranderen "om te zien" en zonder resultaatgarantie, hoeveel is het in Marokko :?
0 x
Aldokc
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 21/06/20, 10:43
x 1

Re: Ultieme snelheid ulgd batterijlader 3.8 a1 WERKT NIET




par Aldokc » 21/06/20, 10:57

Hallo, ik reageer op dit oude bericht omdat ik hetzelfde probleem had en het heb opgelost. Ik had een droog soldeersel aan de CMS-zijde van het bord op het 220 V-voedingsniveau, een soldeersel tussen een CMS-condensator en een poot van de transformator. Lassen opnieuw gedaan en wonder boven wonder gaat het scherm weer aan. Dit was mijn geval en als het iemand kan helpen..
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 156-gasten