Deca Starmicro 180 inverter lassen machine die de pellets van mijn stroomonderbreker blaast

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13692
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Deca Starmicro 180 inverter lasapparaat dat de leiding van mijn stroomonderbreker breekt




par izentrop » 18/10/17, 12:27

Christophe schreef:Waaw je hebt het oog ... ik zie me niets!
Je moet gelijk hebben, vergroot lijkt het meer op de rand van een nummer :frons:
feline.gif
Félure.gif (248.58 KiB) 17370 keer bekeken
0 x
ronchp83
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 17/10/17, 09:21
x 3

Re: Deca Starmicro 180 inverter lasapparaat dat de leiding van mijn stroomonderbreker breekt




par ronchp83 » 18/10/17, 22:16

Remundo schreef:of het is een actueel probleem dat te krachtig is, of het is een verhaal van lekkage naar de grond (differentieel).

als je ergens een sterke houvast hebt, probeer het dan.



Ik probeerde een 32A stroomonderbreker en zijn sprongen
0 x
ronchp83
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 17/10/17, 09:21
x 3

Re: Deca Starmicro 180 inverter lasapparaat dat de leiding van mijn stroomonderbreker breekt




par ronchp83 » 18/10/17, 22:20

Christophe schreef:
izentrop schreef:Er lijkt een kier onder de grote transformator te zitten. De sporen van de gedrukte circuits bevinden zich onder de groene tropische vernis en deze kan een meerlagig circuit zijn.
We moeten de ohmmeter krassen en inchecken als er geen spoor is afgesneden. Las draden om de sneden te overbruggen.


Waaw je hebt het oog ... ik zie me niets! : Cheesy: Een bocht is best bestand tegen schokken denk ik ... een minder elektronisch circuit (vooral als er zware componenten op zitten, zoals hier het geval is)

Ja, een volledige controle van de elektronica lijkt de essentiële stap, maar helemaal niet gemakkelijk (zelfs niet als we niet veel weten over elektronica ...) ...

Vraag: dit springt zodra u vertakt of na een tijdje of wanneer u begint met solderen?



hallo christophe, hij springt zodra ik hem aanzet
0 x
ronchp83
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 17/10/17, 09:21
x 3

Re: Deca Starmicro 180 inverter lasapparaat dat de leiding van mijn stroomonderbreker breekt




par ronchp83 » 18/10/17, 22:51

izentrop schreef:Hallo,
Zie de zwaardere componenten als er een val heeft plaatsgevonden.

Er lijkt een kier onder de grote transformator te zitten. De sporen van de gedrukte circuits bevinden zich onder de groene tropische vernis en deze kan een meerlagig circuit zijn.
We moeten de ohmmeter krassen en inchecken als er geen spoor is afgesneden. Las draden om de sneden te overbruggen.

Als het nog steeds springt, omdat het een schakelende voeding is, zou dit een diagram zijn, kan er een voedingscomponent zijn die kortgesloten is. Moeilijk om de ohmmeter te zien en vooral geen live metingen te doen.

Zie ook http://www.soudeurs.com/forums.html


hallo, de grote transformator is het vierkante ding waar de nummers 751714 zijn gemarkeerd ... zo ja, het beweegt een beetje, en de spiraal ernaast denk ik dat erop moet worden geplakt
toebehoren
3479605D-1C7E-4924-9448-890233C16BD4.jpeg
25D7A1EE-817F-4B11-9EE0-B6EC8F90FAEA.jpeg
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Deca Starmicro 180 inverter lasapparaat dat de leiding van mijn stroomonderbreker breekt




par Christophe » 19/10/17, 09:52

Bestudeer zorgvuldig en maak een foto (indien nodig meerdere) van de achterkant (met de chips) van het elektronische circuit ...

Een barst (of oververhitting) moet redelijk gemakkelijk zichtbaar zijn (als die er is)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Deca Starmicro 180 inverter lasapparaat dat de leiding van mijn stroomonderbreker breekt




par Christophe » 19/10/17, 09:55

ps: je kunt kijken mislukking-afwikkelen-reparatie / na het lassen-inverter-en-afbraak-component-Block-t15022.html

Nog een omvormerstation dat barstte vanwege een mechanische schok ...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13692
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Deca Starmicro 180 inverter lasapparaat dat de leiding van mijn stroomonderbreker breekt




par izentrop » 19/10/17, 15:24

Het is noodzakelijk om met een vergrootglas te onderzoeken en de zware componenten te verplaatsen terwijl u ter hoogte van de gelaste poten bewaakt.
Een stroomonderbreking wordt gemakkelijker gedetecteerd.

Het is ook mogelijk dat de koperen staaf op de voorgrond in contact kwam met de benen van de transformator op het moment van de val, waardoor schade aan de voedingscomponenten werd veroorzaakt.
Zonder een schema, moeilijk te diagnosticeren.
0 x
ronchp83
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 17/10/17, 09:21
x 3

Re: Deca Starmicro 180 inverter lasapparaat dat de leiding van mijn stroomonderbreker breekt




par ronchp83 » 20/10/17, 04:27

izentrop schreef:Het is noodzakelijk om met een vergrootglas te onderzoeken en de zware componenten te verplaatsen terwijl u ter hoogte van de gelaste poten bewaakt.
Een stroomonderbreking wordt gemakkelijker gedetecteerd.

Het is ook mogelijk dat de koperen staaf op de voorgrond in contact kwam met de benen van de transformator op het moment van de val, waardoor schade aan de voedingscomponenten werd veroorzaakt.
Zonder een schema, moeilijk te diagnosticeren.




hallo vrienden, ik heb de grote elementen verplaatst terwijl ik naar de benen en de lasnaden aan de achterkant keek, alles is vast of gelast.


Anders vroeg ik een tv-reparateur of hij kon kijken en hij antwoordde dat hij het zou proberen, dus ik houd u op de hoogte binnen 1 tot 2 weken.

nogmaals bedankt vrienden
toebehoren
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13692
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Deca Starmicro 180 inverter lasapparaat dat de leiding van mijn stroomonderbreker breekt




par izentrop » 20/10/17, 09:26

Hallo,
Het heeft niets te maken met de huidige storing, maar we zien dat er al een pauze is geweest bij een uitgangsklem, gerepareerd met een klein stukje soldeer. Het had over de gehele breedte van de pauze moeten worden gedaan, omdat plotseling de stroom beperkt is en deze opwarmt op de terminal (zichtbaar bovenaan).

Er kan een niet-zichtbare onderbreking zijn op het niveau van een condensatortab of een interne voedingscomponent.

Ja, een tv-reparateur zou hieruit moeten komen. Behalve dat een schakelende voeding een gasfabriek is waar elk onderdeel zijn rol te spelen heeft. Zonder een regeling loopt hij het risico verbeurd te worden verklaard.
Weet ook hoeveel de kosten van ondersteuning of offerte zijn in geval van niet-reparatie.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Deca Starmicro 180 inverter lasapparaat dat de leiding van mijn stroomonderbreker breekt




par Christophe » 20/10/17, 10:54

izentrop schreef:Hallo,
Het heeft niets te maken met de huidige storing, maar we zien dat er al een pauze is geweest bij een uitgangsklem, gerepareerd met een klein stukje soldeer. Het had over de gehele breedte van de pauze moeten worden gedaan, omdat plotseling de stroom beperkt is en deze opwarmt op de terminal (zichtbaar bovenaan).


Ik zie niet veel van mijn kant, behalve dat veel laspunten zwart lijken te zijn (dus verhit) ...

De blauwe weerstand naast de grote appartementen heeft ook een mooi spoor van verwarming (of is het vuil?) ...
Afstoffen van de 2 grote transistors moet ook worden gedaan ...

izentrop schreef:Ja, een tv-reparateur zou hieruit moeten komen.


Uh, een goede tv-reparateur ja ... dus een "oude" ja ... een jongere zal volledig verloren gaan aangezien tv-verkopers nu puur commercieel zijn (ach, kunnen we een tv repareren?)

izentrop schreef:Behalve dat een schakelende voeding een gasfabriek is waar elk onderdeel zijn rol te spelen heeft. Zonder een regeling loopt hij het risico verbeurd te worden verklaard.


Ik vond dit: dit is het diagram van de Deca MOS 168E die helemaal niet ver van de Starmicro moet zijn, met een paar componentwaarden ...

deca_starmicro_schema.png
deca_starmicro_schema.png (342.43 KB) 17298 keer bekeken


Het is in het Russisch https://www.vdi-ua.com/deca/mos-168-evo/ maar het lijkt behoorlijk overeen te komen ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 85-gasten