Productie en laminering van epoxyharsconcentrators

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
wazaibzh
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 04/01/09, 18:07
Plaats: bretagne




par wazaibzh » 14/03/09, 08:56

ja ik heb het over acrylverf!
het lijkt mij dat soloplat een was of een vernis heeft die bedoeld is om op gips te gieten...
0 x
Mido66
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 56
Inschrijving: 07/05/09, 11:51




par Mido66 » 18/05/09, 12:42

Ik denk dat je jezelf voor niets lastig valt:
je neemt een gepolijste RVS plaat van 200/100 van 6cm / 10cm, je maakt een metalen frame, een rechthoekig frame met over de lengte gelaste hoepels, je berekent de buiging en je brengt de RVS plaat erin door deze in de hoepels te buigen.
een roestvrijstalen plaat kost 40€
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 18/05/09, 14:15

Trouwens, de Mylar die elders wordt aanbevolen, door ik weet niet wie, zou dat niet een veel beter reflecterend product zijn dan aluminium?

Geweldig je idee, ga door, je interesseert ons!

Ideeën van gipsexperts zouden nuttig zijn voor uw toetsenborden, metselaars en stukadoors van alle soorten!

Groeten van de econologiekat, Lietseu :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 18/05/09, 14:26

Mido66 schreef:Ik denk dat je jezelf voor niets lastig valt:
je neemt een gepolijste RVS plaat van 200/100 van 6cm / 10cm, je maakt een metalen frame, een rechthoekig frame met over de lengte gelaste hoepels, je berekent de buiging en je brengt de RVS plaat erin door deze in de hoepels te buigen.
een roestvrijstalen plaat kost 40€


Super idee, maar een parabool, zo wordt berekend (normaal gesproken), is niet alleen het resultaat van een buiging!

Goed aan de onderkant, je hebt het niet mis, maar ik geloof dat de vervaardiging van een roestvrijstalen mal werk aan de dwarsstukken veronderstelt, die in "parabool" met de juiste kromming moeten worden bewerkt... niet eenvoudig!

Het idee om satellietontvangstschotels te gebruiken lijkt mij interessanter, maar ja, wie ben ik?

Groeten van de econologiekat die jullie allemaal liefheeft en bewondert, mmmmbbbrrrrr, miawww :P

Kan iemand mij in dit verband eraan herinneren hoe ik een parabool moet berekenen? Ik heb dit op school geleerd, maar zo lang geleden...een update is nodig, BEDANKT!
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Mido66
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 56
Inschrijving: 07/05/09, 11:51




par Mido66 » 18/05/09, 15:34

Voor de berekening van een parabool hoeft u niet het voortouw te nemen. Hier leest u wat u moet berekenen
http://www.solaire-chauffe-eau.info/par ... uction.php

wat betreft de cilinderparabool, met deze link wordt ook de krommingberekening gedaan, het is geen RVS mal, het gepolijste RVS dient als reflector
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 18/05/09, 19:28

Geweldig deze Mido66-link! :schok:

Echt nuttig...

Groeten uit Lietseu :P Miauwwww


Toch herhaal ik mijn vraag over de gelijkenis :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
nialaz
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 30/01/09, 23:09




par nialaz » 18/05/09, 22:22

Hallo,

Voordat ik aan de mallen begon, had ik naar de metalen platen gekeken. Ik heb in de reguliere bouwmarkten gekeken en heb geen metaalfolies gevonden die er goed uitzien en ook niet goedkoop zijn (40 euro voor 2m2 is goedkoop).
Mido, ik wil graag dat je de bron voor deze bladen vermeldt.

Ik denk niet dat het maken van een sjabloon moeilijk is. Voor mijn mallen heb ik er een paar gemaakt van hout en polystyreen. Elke keer archiveerde ik ze allemaal tegelijkertijd en voegde ik ze samen om het profiel glad te strijken. Bij metaal hoeft het niet veel ingewikkelder te zijn. Maar het is een iteratieve benadering om de juiste techniek te vinden.

Nadat ik mijn polyesterprint had gemaakt en mijn gipsmal had gebroken, heb ik wat vers polyester opnieuw gebruikt om de mylar op mijn formulier te plakken. Het resultaat is ook niet verschrikkelijk omdat het oppervlak kromgetrokken is omdat het niet goed plakte. Resultaat in plaats van een brandpunt krijg ik een brandpunt van 2/3 cm over de gehele lengte van mijn paraboolcilinder. Het is niet zo slecht !

Vervolgens wilde ik een mal opnieuw maken met een andere techniek: een frame met aan elke kant twee parabolische profielen die ik opvulde met gips. (parabolisch oppervlak bovenaan) De vorm was geweldig. Maar ik brak weer uit haast, denk ik. Het moet minimaal 1 week drogen voordat u het aanraakt.
Ik probeerde het opnieuw, deze keer goot ik mijn gips in een mal waarvan het parabolische oppervlak zich aan de onderkant van de mal bevond. Daar heb ik niet gebroken, maar ik heb een vorm die niet helemaal cilindrisch is. Omdat ik door tijdgebrek niet heb geretoucheerd.

Het principe van het polyesterelement vind ik in ieder geval best goed. Het is duurzaam en lichtgewicht. Maar je moet zeker het mylarvel onderin de mal plaatsen en de polyesterafdruk er rechtstreeks op maken.

Wat betreft uw Lietseu-vraag, zie Wiki
Lietseu schreef:
Mido66 schreef:
Kan iemand mij in dit verband eraan herinneren hoe ik een parabool moet berekenen? Ik heb dit op school geleerd, maar zo lang geleden...een update is nodig, BEDANKT!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 177-gasten