EPR?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 10/12/04, 10:10

Ik heb zojuist deze e-mail ontvangen:

CYBER @CTION
(in samenwerking met het netwerk van Cyber ​​@ctors):

De EPR-kernreactor zal niet passeren!
Oproep tot weerstand van burgers.


Door deze cyberactie, zult u uw mening kenbaar maken aan Gaëtan Le Corvec, directeur van de kerncentrale Flamanville in Laag-Normandië, site aangekondigd om de EPR-reactor te bouwen, de eerste stap naar de vernieuwing van de Franse vloot. kerncentrales.


HOE TE HANDELEN?

HET IS ZEER GEMAKKELIJK: EEN MINUUT SUFFITS!
U VOLG DE VOLGENDE 6-STAPPEN:

1- Open een nieuwe e-mail met de volgende twee e-mails (een voor de Flamanville Director en een voor Cyber ​​@cteurs om de impact van deze cyber @ction te meten):

gaetan.le-corvec@edf.fr
cyberacteurs@wanadoo.fr
Het gaat automatisch door hier te klikken:


of hier
Controleer of beide adressen correct verschijnen.
2- Kopieer in deze nieuwe mail de onderstaande tekst die blauw wordt weergegeven tussen de ############
3 - Geef aan het einde van de tekst aan: uw naam, voornaam, adres en woonplaats.
4- Voeg het item toe aan de mail: "Nee tegen de EPR, ja tegen alternatieven!" of nogmaals: "De EPR zal niet slagen!"
5- Klik op "Verzenden"
6- Gefeliciteerd en hartelijk dank voor uw deelname!

##############################
Mr. Director van de Flamanville-fabriek,

Ik wil mijn diepe ontevredenheid uitspreken over het besluit om een ​​EPR-kernreactor te bouwen. Dit project is duur, gevaarlijk en onnodig. Voordat EDF aan deze doodlopende weg begon, had het er goed aan gedaan zijn gebruikers te raadplegen die volgens verschillende onderzoeken overweldigend tegen de bouw van nieuwe kernreactoren zijn. Dit is een cruciale kwestie die ons bedrijf duurzaam zal structureren met de vernieuwing van onze vloot van kerncentrales.

In mijn naam en namens toekomstige generaties vraag ik u om de EPR op te geven.
Een echte openbare dienst ten dienste van het publiek moet energiebesparing en hernieuwbare energiebronnen als prioriteit hebben, en geen uitnodiging voor steeds meer elektriciteitsverbruik (elektrische verwarming, airconditioning, enz.).

Ik informeer u over mijn beslissing om deel te nemen aan de grote nationale campagne van verzet van de burgers, gelanceerd door het netwerk "Out of Nuclear".

Gelet op uw schriftelijke antwoord, geloof alstublieft, mijnheer de directeur van de fabriek in Flamanville, in mijn vastberadenheid.

Uw naam, voornaam en adres
##############################

Voorbij deze cyberactie,
waaruit bestaat deze campagne en hoe neemt u deel?

Het "Out of Nuclear" -netwerk lanceert een "administratief blok" van EDF om de bouw van de EPR-kernreactor te annuleren. Het "Sortir du nucléaire" -netwerk heeft een grote nationale campagne van burgerweerstand gelanceerd, origineel en nieuw, met als doel het management van EDF te dwingen de bouw van de EPR-kernreactor te verlaten. Het is een kwestie van tot een "administratief blok" van EDF komen door de gelijktijdige implementatie door duizenden burgers van verschillende eenvoudige en wettelijke maatregelen:
- Annuleer alle automatische afschrijvingen (maandelijkse betaling ...)
- gebruik niet langer de TIP (interbancaire betalingstitel)
- zijn elektriciteitsrekening betalen met verschillende cheques van verschillende bedragen (maar waarvan het totaal exact overeenkomt met dat van de factuur).
- wacht tot de deadline om de cheques te posten verplicht EDF een herinneringsbrief te sturen.
De implementatie van deze maatregelen door duizenden burgers zou moeten leiden tot een administratief knelpunt en, wat de boekhouding betreft, zal de situatie binnenkort volledig onbeheersbaar zijn.

Deze actie, voor onbepaalde duur, is gepland totdat het beheer van EDF eindelijk rekening houdt met:
- de oppositie van burgers, grotendeels in de meerderheid, tegen de bouw van de EPR-kernreactor,
- de eis van massale investeringen in energiebesparing en de ontwikkeling van hernieuwbare energiebronnen.

Deze campagne is niet gericht tegen het personeel van het EOF noch tegen de openbare dienst: de vorige campagne van het netwerk "Sortir du nucléaire" had ook als titel "Voor een echte openbare dienst van elektriciteit zonder nucleair". EDF is net omgevormd tot een naamloze vennootschap door degenen die kernenergie willen doen herleven (de regering en de directeuren van EDF).
Het "Quit the nucleaire" netwerk heeft de medewerkers van EDF ook aangesproken op zijn claim om de openbare elektriciteitsdienst terug te vinden: gedecentraliseerd, gedeconcentreerd en denucleariserend.

Het document waarmee u kunt deelnemen aan de administratieve blokkering van EDF is ook beschikbaar op internet (u kunt de gebruikershandleiding en de modelkaart downloaden om met uw verschillende controles naar EDF te sturen) op de volgende site:
http://www.sortirdunucleaire.org

De gekleurde papieren documenten van deze campagne, getekend in grote hoeveelheden, kunnen gratis worden besteld - zelfs in hoeveelheid - rechtstreeks bij: rezo@sortirdunucleaire.org
Geef de gewenste hoeveelheid en het precieze afleveradres op.


Bedankt voor uw actie aan onze zijde.

Philippe Brousse, netwerk "Sortir du nucléaire" - Federatie van bijna 698-verenigingen.
Alain Uguen, host van het Cyber ​​@ctors-netwerk.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 10/12/04, 11:43

Hmm ....
dit soort mails, net als de 'non-spam' in een andere thread, ik ben niet voor ...

1 ° - nog voordat honderd identieke e-mails worden ontvangen, worden ze ofwel direct door de EDF smtp-server gefilterd, of wordt de mailbox verwijderd.
2 ° - op dat moment ontvangt alleen het andere adres, dat van wanadoo, e-mails, als wanadoo niet filtert (er zijn robots die dit soort praktijken detecteren) en cyber @ cteur heeft alleen zijn goed moment om de impact te meten (dit soort tellen is heel gemakkelijk te vervalsen)
3 ° - het kan ze in elk geval niet schelen dat ze besloten hebben en dat zullen ze ook
4 ° - hoeveel verzenden de e-mail? Hoeveel volgen de richtlijnen voor de blokkade? 1% van hun klanten? Ik zou liever 1 zeggen voor duizend ... een druppel water naar mijn mening

Ik weet dat ik niet constructief ben met mijn woorden, maar dat is wat ik denk. Naar mijn mening zijn er 2-oplossingen om uit deze crisis van onwetendheid over energie te geraken:

1 ° - wacht op het einde van de olie- en gasreserves, maar het kan te laat zijn
2 ° - bemoeien met het politieke leven en in grote industrieën (door noodzakelijkerwijs te liegen over onze doelstellingen), de toppen te bereiken en daar een staatsgreep te maken (bijna van de staat behalve dat het bijna legaal zal zijn)

de 2 is nauwelijks haalbaar, bid!

Ik geloof niet in algemeen en / of politiek bewustzijn

sniff ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 10/12/04, 13:45

Helemaal met je eens SuperForm ... vooral de 3 ° ... (behalve de SMTP, is het de POP niet?) .. Ik zal toevoegen dat cybercorner een e-maildatabase kan verkrijgen heel belangrijk .... voor welke doeleinden? Als we zien hoe hun site is georiënteerd: "geef ons" ... We kunnen twijfelen aan hun echte doelen ...

Aan de andere kant denk ik voor de tweede 2 ° niet dat de leiders / besluitvormers op dit moment naïef zijn ... en ik geloof nog steeds dat het de consumenten zijn die, wakker, echt dingen kunnen laten gebeuren ... Voorbeeldboot : ze zullen niet meer 4x4 produceren als ze niet meer verkopen ... Bewijs dat de wederkerigheid ook geldig is: de consument kan niet kopen wat niet is vervaardigd ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 10/12/04, 15:33

Vergeleken met SMTP / POP ...

in feite laat de POP toe om de berichten op de server te herstellen, maar ze werden op deze server geplaatst via het protocol ... SMTP! degene die werd gebruikt om e-mails te verzenden

dus het beste is om de berichten die op de server binnenkomen via de SMTP te verwijderen ...

Wat het onderwerp betreft, het echte probleem is dat hoewel de meerderheid van de burgers voor alternatieven is, slechts een kleine minderheid zichzelf de middelen geeft ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 11/12/04, 11:00

Francis Ik had het niet over de sortirdunucléaire-site, maar die: http://www.cyberacteurs.org/acteurs/index.php
aan de oorsprong van de actie en die alle e-mails van de "militanten" ophaalt ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 186-gasten