schoon en goedkoop elektriciteitsleverancier in Frankrijk

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 20/07/11, 11:09

1) Kortom, het elektron heeft geen kleur! Laten we vanaf daar gaan.

2) Alle productie, groen of niet, nucleair of niet, gaat via dezelfde leidingen.

3) Wanneer u dus groene stroom koopt, koopt u in feite elektriciteit van een producent die “minstens” de hoeveelheid die u van hem hebt gekocht, heeft betaald aan “hernieuwbare producenten” (hijzelf of anderen – bijvoorbeeld de productie van uw fotovoltaïsche dak ).

4) Laten we dit overbrengen naar EdF, dat ongeveer 20% waterkracht en 80% kernenergie produceert.

Niets weerhoudt EdF er dus van om tot 20% van zijn productie als ‘groen’ te verkopen zonder iets te veranderen.

Alles gebeurt alsof de elektriciteit die wordt geleverd aan degene die er meer voor betaalt omdat het groen is, afkomstig is van dammen, terwijl degene die een ‘gewoon’ contract heeft (in theorie) 100% kernenergie zal hebben.

Vroeger had iedereen 80% kernenergie en 20% hernieuwbare energie. Nu heeft de één 100% hernieuwbaar (duurder) en de ander 100% nucleair (tegen dezelfde prijs - nou ja, ik heb het niet over verhogingen!).

Zie: http://entreprises.edf.com/offres-edf-e ... 46966.html

Let op: in Frankrijk laat Mc Do duidelijk zien dat ze alleen “100% groene stroom” gebruiken

Zoek naar de fout: die is er niet. Gewoon een ‘bepaalde manier van presenteren’.

5) Iets anders zouden aankopen bij Enercoop kunnen zijn, die alleen hernieuwbare energiebronnen kan kopen en daardoor de markt kan ‘stimuleren’ als de vraag toeneemt. Ik heb hun situatie niet gecontroleerd.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 20/07/11, 11:32

Hallo, ter info: hoeveel meer betaal je eigenlijk met een groen contract in Frankrijk? All-in prijs per kWh?
Met wie ben je?

Ik vraag het omdat ik liever een echte getuigenis hoor dan een simulatie..."kom naar ons"
: Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 22/07/11, 16:09

Ik ga je teleurstellen: ik heb geen "groen contract" [zie mijn overtuiging hierboven: het betekent meer betalen voor hetzelfde; het komt neer op een segmentatie van het aanbod, dat is alles!]
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 191-gasten