schoon en goedkoop elektriciteitsleverancier in Frankrijk

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Corpse Grinder 666
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 148
Inschrijving: 17/11/08, 11:54




par Corpse Grinder 666 » 19/11/08, 17:42

we hebben altijd de keuze om te vechten ...

als ik dat zeg, zou ik meer betalen: gewoon als de privésector aan het publiek verkoopt om te "recyclen" (of liever begraven). De particuliere sector zal doen zoals in alle landen en gebruikte elektriciteitscentrales doorverkopen die veel duurder zijn aan het publiek dan wanneer het publiek ze aan de particuliere sector zal hebben verkocht, om nog maar te zwijgen van het feit dat het publiek zal moeten betalen voor het storten van het afval.
Dus we zullen meer betalen dan vechten voor een andere energie.


Als Duitsland zijn strijd tegen kernenergie heeft bereikt, komt dat omdat de bevolking op lange termijn is blijven voortbestaan ​​omdat het jaren heeft geduurd om te slagen.
In Frankrijk begint het gevecht snel en loopt het snel weg, dat is het echte probleem (voor mij sowieso) en onze opeenvolgende regeringen weten het goed.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6983
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2908




par gegyx » 19/11/08, 22:50

Ik werd thuis benaderd door de derde operator in Frankrijk, die momenteel reclame maakt voor: Poweo
Het biedt hetzelfde tarief als EDF, of Gaz de France, behalve op het verbruik van elektriciteit en gas, waar het een korting van 10% krijgt, tot 2012 en daarna.
Het is mogelijk om terug te gaan (voor minder dan 50 € (?), Maar zoals in 2012, zullen alle tarieven gratis zijn, allemaal zullen ontploffen, zeggen ze ..

Voor gas was het thuis al het geval!


http://www.enviro2b.com/environnement-a ... ticle.html

(Dankjewel houthakker voor deze site: http://www.enviro2b.com/ )
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 20/11/08, 09:33

Corpse Grinder 666 schreef:we hebben altijd de keuze om te vechten ...

als ik dat zeg, zou ik meer betalen: gewoon als de privésector aan het publiek verkoopt om te "recyclen" (of liever begraven). De particuliere sector zal doen zoals in alle landen en gebruikte elektriciteitscentrales doorverkopen die veel duurder zijn aan het publiek dan wanneer het publiek ze aan de particuliere sector zal hebben verkocht, om nog maar te zwijgen van het feit dat het publiek zal moeten betalen voor het storten van het afval.
Dus we zullen meer betalen dan vechten voor een andere energie.


OK Ik had dit punt niet gezien ... het is de moeite waard om te ontwikkelen.

het is waar dat winsten nog steeds worden geprivatiseerd en genationaliseerde ontmanteling
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 20/11/08, 11:03

Corpse Grinder 666 schreef:we hebben altijd de keuze om te vechten ...

als ik dat zeg, zou ik meer betalen: gewoon als de privésector aan het publiek verkoopt om te "recyclen" (of liever begraven). De particuliere sector zal doen zoals in alle landen en gebruikte elektriciteitscentrales doorverkopen die veel duurder zijn aan het publiek dan wanneer het publiek ze aan de particuliere sector zal hebben verkocht, om nog maar te zwijgen van het feit dat het publiek zal moeten betalen voor het storten van het afval.
Dus we zullen meer betalen dan vechten voor een andere energie.


Als Duitsland zijn strijd tegen kernenergie heeft bereikt, komt dat omdat de bevolking op lange termijn is blijven voortbestaan ​​omdat het jaren heeft geduurd om te slagen.
In Frankrijk begint het gevecht snel en loopt het snel weg, dat is het echte probleem (voor mij sowieso) en onze opeenvolgende regeringen weten het goed.

Laat ons terloops zeggen:
ze hadden niet veel problemen omdat wij degenen zijn die veel van hun elektriciteitsbehoeften voorzien! :onheil:
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 20/11/08, 11:44

wat een schande, private boxen maken tarwe ten behoeve van wederverkoop, en wij zijn het die de ontmanteling zullen betalen :onheil:
0 x
Corpse Grinder 666
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 148
Inschrijving: 17/11/08, 11:54




par Corpse Grinder 666 » 21/11/08, 10:55

A2E: meer reden om verder te gaan in het proces: als een deel van de elektriciteit uit Frankrijk afwezig was: wat zou er gebeuren? zeker minder vraag naar elektriciteit eenvoudig: het heeft hetzelfde effect als degenen die autonoom zijn in elektriciteit en / of water: het beheert volgens wat ze hebben.
Aan de andere kant hebben de Duitsers een consumptie die langzamer groeit dan het bbp: ze hebben een meer rationeel management.

De Duitsers hebben hun markt geliberaliseerd, maar aangezien elke daling van de prijs illusoir is, zal de prijs van 2010 hetzelfde zijn als in 1998

ze privatiseerden en de staat belast het individu op elke geproduceerde kWh met 5% van de prijs exclusief btw en verdeelt het over de "eigen" producent.
In plaats van te investeren in iets anders ...

interessante dingen door: http://www.annales.org/gc/2004/gc77/028-039.pdf

privé-boxen hebben de neiging om niet te concurreren omdat het niet noodzakelijk dezelfde tarieven en / of diensten biedt.

voor elektriciteit in Duitsland: http://www.enviro2b.com/environnement-a ... ticle.html


Een grote supermarkt vecht niet tegen een andere, omdat als je goed kijkt: de laagste tarieven worden gemaakt voor verschillende producten ... wat betreft de promotie van een product zijn het de fabrikanten en in het algemeen GMS.

De competitie werkt vooral met de liberalisering van de markt om mooi te maken, maar na ... het gaat ook droog terug.
Aan de andere kant, als je arm bent (en op dit moment zijn we steeds talrijker) kun je je altijd ophangen voor een dergelijke service (nog steeds France Telecom) is het snel in 0800. Omdat er in de kosten dat ook zal zijn (wat positieve dingen kan brengen: vermindering van het verbruik, maar helaas met frustratie): een categorie van personen zal het waarschijnlijk oppikken, degenen die dezelfde lof hebben en die niet geen keuze op hun verwarming en isolatie, dus toename van het aantal patiënten (het verhoogt ook de behuizing) dat niet opwarmt om overbetaling te voorkomen, dus het draagt ​​bij aan de sociale zekerheid (wat voor mij , ik heb geen tekort, ik vind het eenvoudigweg betreurenswaardig dat het niet stroomopwaarts is dat het probleem wordt gereguleerd).

Hoe dan ook was duidelijk, wanneer er nationalisatie is, is er geld te verdienen en kan het veel meer zijn dan openbare diensten hebben gedaan ...
Ik vermoed ook dat de staat en zijn verschillende regeringen verhoogde tarieven hebben om de ontmanteling van diensten te rechtvaardigen: in ieder geval is het altijd gerechtvaardigd in cijfers die vaak goed worden behandeld: de nucleaire is een treffend voorbeeld: doorgaan de vervaardiging van een dergelijk gevaar is gebaseerd op de productiecijfers en niet op het verbruik, idem voor de sociale zekerheid, terwijl de voorgenomen belasting voor diezelfde sociale zekerheid vloeit (tabak, olie ... enz ...) .
Denk eraan dat de autosticker voor de oude zegt.

Ok ik zal stoppen;)
0 x
helenedesgrottes
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 06/02/10, 18:51
Plaats: Parijs

Aanbieders van groene elektriciteit




par helenedesgrottes » 20/04/10, 22:06

Bonsoir,

Er zijn veel exploitanten in Frankrijk die aanbiedingen voor groene stroom aanbieden. U kunt kiezen tussen:
- Enercoop
- Alterna
- Direct Energy 100% Pure Juice
- Poweo Planet
- GEG Ecoalp
- Planeet Ja

Goedenavond,

Hélène Desgrottes
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 21/04/10, 01:42

goedenavond

Sterker nog, we hebben keuze te over ... maar waar worden ze aangeboden gezien het aantal klanten dat kennelijk al op deze bedrijven is geabonneerd?

Direct Energy met deze 600 000 particuliere en zakelijke klanten, in de veronderstelling dat ze een teller 6Kw, het is nog steeds 3.6 Gw ... het zou moeten ten minste 4000 wind, en ik denk niet dat Frankrijk heeft net zoveel, alleen voor deze operator ... omdat er alle anderen zijn die hun groene energie verkopen garantie !

Poweo heeft tenminste de eerlijkheid om dat 25% van de Europese groene energie te garanderen.

en ik raadpleeg de andere sites van leveranciers niet ...

kortom, alles biedt alles en een beetje iets met aantrekkelijke prijzen, maar waar gaan ze naartoe?

jeff
0 x
Alix859
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 18/07/11, 14:09




par Alix859 » 20/07/11, 10:49

Enercoop haalt energie uit kleine producenten van hernieuwbare energie. Dit is de enige leverancier die een 100% energie heeft voorgesteld die is geproduceerd op basis van hernieuwbare energie.

De andere leveranciers kopen bijna al hun elektriciteit op de markt en hebben daarom een ​​vrij laag aandeel hernieuwbare energie (aangezien dit grotendeels de productie van EDF is)

Als u zich echter abonneert op "groene" aanbiedingen, stemt de leverancier ermee in om certificaten te kopen die overeenstemmen met uw verbruik van producenten van hernieuwbare energie. U financiert dus indirect de producenten van groene stroom zonder echter hun energie te gebruiken.

Dit lijkt misschien onlogisch, inderdaad, als alle Fransen zich abonneren op dit soort aanbod, zullen duurzame producenten niet genoeg energie produceren om voldoende certificaten af ​​te geven (verre van).
Maar de Fransen zijn over het algemeen terughoudend om te veranderen, dus deze situatie zal waarschijnlijk niet gebeuren!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 20/07/11, 10:53

Alix859 schreef:Als u zich echter abonneert op "groene" aanbiedingen, stemt de leverancier ermee in om certificaten te kopen die overeenstemmen met uw verbruik van producenten van hernieuwbare energie. U financiert dus indirect de producenten van groene stroom zonder echter hun energie te gebruiken.


Dat is de theorie, in de praktijk heeft de Belgische consumentenbeschermingsorganisatie onlangs het tegenovergestelde bewezen: https://www.econologie.com/forums/qualite-de ... 10586.html

:( :( - sorry, ik had je liever reden gegeven ...

In Frankrijk moet het kif kif bourico zijn (Electrabel = Suez = GdF ...)

Daarom zou ik persoonlijk geen contract pseudo-groen ondertekenen (fluo) dat stinkt naar de zwendel met volle neus!

Ik zal er een ondertekenen wanneer Enercoop of een equivalent beschikbaar zal zijn bij mij thuis (wat nog steeds niet het geval is :( )

Alix859 schreef:Dit lijkt misschien onlogisch, inderdaad, als alle Fransen zich abonneren op dit soort aanbod, zullen duurzame producenten niet genoeg energie produceren om voldoende certificaten af ​​te geven (verre van).
Maar de Fransen zijn over het algemeen terughoudend om te veranderen, dus deze situatie zal waarschijnlijk niet gebeuren!


QED ...

Het probleem is dat Enercoop, naar ik aanneem, veel lobbyt bij "degenen die aanwezig zijn" ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 178-gasten