De nachtprijs van elektriciteit

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De nachtprijs van elektriciteit




par Adrien (voormalig nico239) » 15/02/19, 21:50

PVresistif schreef:voor nico 329
conso-nacht: 404 / .125 = 3232 kwh
consodag: 327 / .159 = 2056 kwh
het aandeel van de dag is 2056 / (2056 + 3232) = .39 is 39% wat goed genoeg is
de bijlage P2 curve zien we dat voor 39% van de conso in de hand dag moet kWh 3000 mini mini nadelen voor winstgevende: u meer dan 5000kwh, geen probleem het nachttarief is winstgevend zijn voor u ..
opmerking: dit is geldig voor het EOF-tarief, maar niet heel verschillend voor de anderen; Aan de andere kant is het 149 € -abonnement een 9kW, denk ik


Ok, bedankt.

We zullen het aandeel in de loop van de jaren volgen.

Ja 9kW
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: De nachtprijs van elektriciteit




par izentrop » 28/02/19, 11:55

nico239 schreef:Bedankt voor al deze info, ook al heb ik niet alles wiskundig gezien. Ik heb de prijs dag / nacht, maar ik ontdekte dat ik in een voorbeeld van een minimale conso zit: stapel- en afwasmachine en ... basta
Dus ik denk dat ik misschien verliezer ben. Is er een online simulator om dat te meten?

Dat gezegd hebbende, als ik vertrouw op de link die je hebt gegeven als je 45 + meer off-peak maakt, dan is het systeem winstgevend. Ik keek naar mijn inzinking
149 abonnement €
Daluren 404 €
Volle uren 327 €
Dus a priori is het off-peak / volledige systeem winstgevend voor mij, is dat het?
Gezien uw jaarlijkse consumptie, uw niet wasmachine?
Ik heb je iets te geven : Wink:
Leg gewoon een bord in de gleuf om te poetsen.
toebehoren
malLinge.jpg
malLinge.jpg (166.52 KIO) Toegang tot 2750-tijden
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De nachtprijs van elektriciteit




par Did67 » 28/02/19, 12:04

Als er een politieke wil was om de consumptie "glad te strijken", waardoor overinvesteringen kunnen worden vermeden, is het misschien ook nodig om te overwegen om belastingen te differentiëren zoals CSPE of vergoedingen, zoals routing. .. Dit is een simpele egalisatie! Een beetje politieke wil, een paar spreadsheets, en je bent klaar.

Natuurlijk zouden we een sociaal probleem hebben, van het type "gele hesjes" met al diegenen die zichzelf verwarmen met elektriciteit (broodroosters in de eerste plaats, in de tweede plaats de warmtepomp): de stroom van koude pieken zou "dubbel" duurder zijn. Dus de verwarming ...

Maar hoe lang kunnen we nog "gratis scheren" ????
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: De nachtprijs van elektriciteit




par sicetaitsimple » 28/02/19, 19:30

Did67 schreef:Als er een politieke wil was om de consumptie "glad te strijken", waardoor overinvesteringen kunnen worden vermeden, is het misschien ook nodig om te overwegen om belastingen te differentiëren zoals CSPE of vergoedingen, zoals routing. .. Dit is een simpele egalisatie! Een beetje politieke wil, een paar spreadsheets, en je bent klaar.


Goedenavond Didier,
Ik ben er niet absoluut zeker van dat ik alles begrepen heb, ook enkele persoonlijke reflecties, misschien staan ​​ze naast de plaat ... en in dit geval zal je het me vertellen.

Om te beginnen moet worden opgemerkt dat de elektriciteitstarieven in Frankrijk al zwaar worden belast:
- we zullen de gelijkstelling tussen continent en DOM / Corsica vergeten, die beantwoordt aan andere zorgen dan "optimalisatie" van de verdeling van de totale uitgaven. Toch bestaat het.
- aan de andere kant als we continentaal Frankrijk spreken, is er inderdaad sprake van verevening: of je nu in een 'verloren gat' woont, in een diffuse woonwijk, of in een gebouw in het stadscentrum met 50 of 100 van je leeftijdsgenoten, je betaalt de dezelfde prijzen voor hetzelfde abonnement. Het is duidelijk dat de kosten die met name voor distributeurs worden gemaakt niet dezelfde zijn.

Wat betreft de CSPE (ik kan me voorstellen dat u het hebt over "steun voor hernieuwbare energiebronnen"), ik geef toe dat ik niet zie op welke gronden deze moet worden "gelijkgemaakt". Vandaag is het evenredig met het verbruik (22,5 € / MWh), op welke basis zouden sommigen meer moeten betalen en anderen minder?

Tot slot, wat de routing betreft, behalve wat ik al zei over diffuse habitat / geconcentreerde habitat, denk ik dat we op onze hoede moeten zijn voor een gelijkschakeling die te ver verwijderd is van de kostenstructuur van de distributeur, Enedis in 95% van de gevallen maar misschien voor jou Electricité de Strasbourg.
Want wat is de missie van een distributeur ten opzichte van zijn klant als we er een beetje over nadenken? Het is om hem een ​​juiste frequentie en spanning te geven met een goede betrouwbaarheid, tot een maximaal vermogen dat deze klant heeft bepaald . En dat, met uitzondering van verliezen in lijnen die niet erg belangrijk zijn, dit zijn slechts vaste kosten, Bouw het netwerk, onderhoud, vernieuw, beheer het contract, richt op barre.Lusage dat de consument zijn abonnement volledig onttrekt aan de distributeur als de consument zijn maximale vermogen niet overschrijdt.

Met andere woorden, een prijsstelling van 'levering' alleen of bijna (behalve voor lijnverliezen), afhankelijk van het onderschreven vermogen, zou economisch rationeel zijn in de zin van de schoonheid van een analytische economie. In wezen en om het te vereenvoudigen is het het Internet Box-model.

Dit is niet het geval en verreweg de opbrengsten van de distributeurs zijn voornamelijk gekoppeld aan de energie die aan de consument is geleverd.

Maar pas op dat je de equalisatie niet te ver drijft, het kan ervoor zorgen dat reactie-feedback niet per se leuk is ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De nachtprijs van elektriciteit




par Adrien (voormalig nico239) » 28/02/19, 22:59

izentrop schreef:Gezien uw jaarlijkse consumptie, uw niet wasmachine?
Ik heb je iets te geven : Wink:
Leg gewoon een bord in de gleuf om te poetsen.


Beeld Ah als wasmachine, vaatwasser, cumulus en op 6 2018 maand warmtepomp

Cumulus en afwasmachines worden uitsluitend in HC
Warmtepomp een beetje beide
Wasmachine exclusief in HP (vraag opmerkingen aan Mevr. Beeld
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: De nachtprijs van elektriciteit




par izentrop » 01/03/19, 00:20

nico239 schreef: Ah als wasmachine, vaatwasser, cumulus en op de 6-maand van 2018 warmtepomp
Dit is de truc : Lol: ... ik dacht dat er een was .... Omdat zonder het te specificeren, omvat de berekening van resistieve PV het jaarabonnement en is gebaseerd op de prijs 2017 ... zonder alle belastingen te tellen. Daarnaast is het 149 € -abonnement jaarlijks in 12 KVA?

Zoals de ander zegt: "moet vergelijken wat vergelijkbaar is" : Mrgreen:

Anders is het waar dat de belastingvraag: TCFE, CSPE, CTA, BTW 20% en BTW 5.5% het duizend vellen wordt :schok:

Ben je blij met je pet? ... omdat het allemaal nieuw is en voor het eerst HP in hoeveelheid overschrijdt ... maar na berekening blijft het blauwe tarief interessant. Het is een 14 KW lage temperatuur / radiatoren en ik ben overgestapt naar 9 KVA en geen zorgen.
De ingestelde temperatuur is ingesteld op 41 ° met -7 ° buiten, op 55 ° max. Ik had deze winter in 6 KVA kunnen blijven, omdat de extra weerstanden niet hoefden te worden geactiveerd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De nachtprijs van elektriciteit




par Adrien (voormalig nico239) » 01/03/19, 00:39

izentrop schreef:
nico239 schreef: Ah als wasmachine, vaatwasser, cumulus en op de 6-maand van 2018 warmtepomp
Dit is de truc : Lol: ... ik dacht dat er één was .... Omdat zonder het te specificeren, de berekening van resistieve PV het jaarabonnement omvatte en gebaseerd is op het tarief 2017 ... zonder alle belastingen te tellen. Daarnaast is het 149 € -abonnement jaarlijks in 12 KVA?

Zoals de ander zegt: "moet vergelijken wat vergelijkbaar is" : Mrgreen:

Anders is het waar dat de belastingvraag: TCFE, CSPE, CTA, BTW 20% en BTW 5.5% het duizend vellen wordt :schok:



In een vorige post had ik het abonnement genoemd, waarom is er een probleem?

nico239 schreef:149 abonnement €
Daluren 404 €
Volle uren 327 €



Hetzelfde als in een bericht dat volgde dat het een 9 KVA was

2019-03-01_003805.jpg
2019-03-01_003805.jpg (57.97 KIO) Toegang tot 2705-tijden


Dit zou ongunstig moeten evolueren in 2019
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: De nachtprijs van elektriciteit




par izentrop » 01/03/19, 02:34

149 € is de jaarprijs in 9 KVA en u doneert uw consoles voor 6 maanden, noodzakelijkerwijs zou de berekening van pvresistif de werkelijkheid niet weerspiegelen ...
Goed, laat het gaan : Wink: ... zo niet voor mijn vraag?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De nachtprijs van elektriciteit




par Adrien (voormalig nico239) » 01/03/19, 02:40

izentrop schreef:149 € is de jaarprijs in 9 KVA en u doneert uw consoles voor 6 maanden, noodzakelijkerwijs zou de berekening van pvresistif de werkelijkheid niet weerspiegelen ...
Goed, laat het gaan : Wink: ... zo niet voor mijn vraag?


Conso voor 6-maanden?

Nee voor een jaar

De dop is alleen voor het zwembad, dus het werkte niet veel in 2018 (minder dan 6 maanden, vandaar uw verwarring)
In het huis zijn we 100% hout (7 steres ongeveer)

Daarom zeg ik dat het rapport in 2019 misschien niet zo gunstig is voor HC ....
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: De nachtprijs van elektriciteit




par izentrop » 01/03/19, 02:51

nico239 schreef:Consos voor 6 maanden.

Ik kon niet vinden waar ik deze 6-maand zou hebben geschreven.
hier Liberalisering, energie / de-prijs-van-de-nacht-elektriciteit-t15598-20.html # p355202 Ik begreep niet dat het om het GLB ging :?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 159-gasten