Groene stroom en energiebesparing: paradox?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Groene stroom en energiebesparing: paradox?




par Christophe » 10/07/08, 22:00

We zullen zeer binnenkort een groen stroomcontract doorgeven (nou ja, gedeeltelijk groen is beter dan niets).

Daarom stelde ik mezelf de volgende vraag, die sommigen zeker zal verbazen: groene stroom verbruiken betekent de ontwikkeling van hernieuwbare energiebronnen bevorderen, dus hoe meer ik verbruik, hoe meer ik betaal en dus hoe meer ik de ontwikkeling van groene stroom promoot.

Zo komen we tot een enigszins paradoxale situatie: hoe meer energie ik gebruik, hoe beter het is voor de planeet :)

Oké, waar teken je?

: Cheesy:
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 10/07/08, 22:11

Ik zou nog meer zeggen:

Een ezel heeft twee oren
Christophe heeft twee oren
Dus Christophe is een ezel
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 10/07/08, 22:12

Pffff ik meende het serieus... dus ik zie het verband niet... en ik herinner je eraan dat JIJ het bent die de elektriciteitsrekening betaalt...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 10/07/08, 22:23

er is geen elektriciteit die goed is voor de planeet. misschien is het wat minder erg.
ah, ja, het zou nodig zijn om die van de stormen te kunnen herstellen... om een ​​metalen draad tussen twee verhoogde punten te spannen. repareren door te piercen. : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 10/07/08, 22:46

Nou, ik verwoordde het verkeerd en niemand begreep mijn stomme "humor": hoe meer groene stroom ik verbruik, hoe beter het is voor de ontwikkeling van hernieuwbare energieën...en dus voor de planeet op de lange termijn...

Is het zo beter of niet?
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 10/07/08, 23:06

van een syllogisme zeggen dat het geldig of overtuigend is, is bevestigen dat zijn vorm geldig is. De materiële waarheid doet er echter niet toe. Het syllogisme dus

Alle getande wezens zijn kleptomanen,
Maar kippen hebben tanden,
Kippen zijn dus kleptomanen

formeel geldig is. Het heeft daarentegen geen materiële waarheidswaarde.

Bron: wikipedia


Aangezien we niet dezelfde perceptie van de wereld hebben, wilde ik uw aandacht vestigen op een geval waarin de logica niet kon worden gevalideerd (met een kleine benadering ben ik het ermee eens):
Consumptie bevordert de ontwikkeling van hernieuwbare energiebronnen
Enr zijn goed voor de planeet
Dus consumeren is goed voor de planeet

Ik dacht dat je genoeg afstand kon houden met je eigen toespraken om er uiteindelijk humor in te vinden (wat leuk zou zijn)... Ik was de essentiële parameter vergeten, je persoonlijkheid.

Moeilijk moeilijk...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 10/07/08, 23:10

zie je waarom we vrouwen geen onderwijs zouden moeten geven? : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 10/07/08, 23:36

Syllogismen, er zijn veel grappiger dan dat! (die ook vermengd zijn met drogredenen...)

Twee maken me aan het lachen:

Alle katten zijn sterfelijk,
Maar Socrates is sterfelijk,
Dus Socrates is een kat.

Ham eten laat je drinken,
Maar drinken lest je dorst,
Dus het eten van ham lest je dorst.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Groene stroom en energiebesparing: paradox?




par Did67 » 25/09/08, 12:44

Christophe schreef:We zullen zeer binnenkort een groen stroomcontract doorgeven (nou ja, gedeeltelijk groen is beter dan niets).


Voorbij je tautologie (denk ik?) dat als het een grap is, het een grap is en als het geen grap is, ik het niet begreep! Ik denk niet dat het veel verandert. Het is marketing.

Vandaag (ik spreek voor Frankrijk, maar uw Belgische leverancier is Areil), verdeelde een mix van 80% nucleaire elektriciteit, x% hydrauliek, y% thermisch, epsilon% wind en opnieuw epsilon% van zonne-energie...

Het heette elektriciteit, verkocht volgens uw abonnement.

Nu verkopen ze het "hernieuwbare" aandeel aan sommigen onder het label "groene stroom" (duurder???? ik weet het niet, denk ik) en de anderen zullen 100% nucleair hebben. Theoretisch. Maar aangezien de elektronen niet weten waar ze vandaan komen, omdat ze in plaats daarvan niet eens reizen, zal er niets veranderd zijn.

Pessimistische conclusie: over het algemeen, energiekwestie: in eerste instantie is er niets veranderd. Ik veronderstel aan de andere kant dat de ontvangsten van EdF toenemen (anders betwijfel ik of ze alles uit de kast halen om alle hype, de reclamecampagnes, enz... te doen).

Optimistische conclusie: als de vraag groot is en de winsten interessant, zal EdF steeds meer "groene energie" moeten vinden en daarom moeten investeren in hernieuwbare energie (ik veronderstel dat ze uit intellectuele eerlijkheid een certificerende instantie hebben die verifieert dat 'ze niet meer groene stroom verkopen dan ze produceren of kopen). Direct of indirect zal dit de ontwikkeling van deze energieën bevorderen...

Dus ja, waarom niet "investeren" door dezelfde duurdere elektriciteit te betalen (nou ja, ik weet het nog steeds niet! Misschien is EdF altruïstisch en geven ze echt om de planeet).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Groene stroom en energiebesparing: paradox?




par Christophe » 25/09/08, 13:00

Did67 schreef:Vandaag (ik spreek voor Frankrijk, maar uw Belgische leverancier is Areil), verdeelde een mix van 80% nucleaire elektriciteit, x% hydrauliek, y% thermisch, epsilon% wind en opnieuw epsilon% van zonne-energie...


Nee, als je EnerCoop kiest, de groenste alternatieve leverancier, heb je geen JOULES aan kernenergie, ook al is je opmerking over elektronen waar: het is een compensatiemechanisme

Bij Essent (daar gaan we waarschijnlijk heen) is het degene die het beste scoort op de greenpeace-ranglijst.

Maar in die zin heb je gelijk de "leveranciers" verwarren groene stroom, dus van hernieuwbare oorsprong, en elektriciteit zonder CO2... ik word er verdrietig van...

ps: pkoi-inkomsten zouden stijgen? Hier is het strikt dezelfde prijs, of u nu groen (hernieuwbaar) of fluorescerend groen (nucleair) verbruikt...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 257-gasten