De nachtprijs van elektriciteit

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 163
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 36

De nachtprijs van elektriciteit




par PVresistif » 28/03/18, 11:06

Ik betaalde elektriciteitsfacturen voor meer dan 40-jaren en heb 5 keer moeten verplaatsen, ik moest weten over verschillende elektrische installaties en dus kon ik ze vergelijken. Ik verwijderde de tariefnacht, omdat die Het is veranderd en het zou me sinds 20 jaar elk jaar geld hebben gekost.
Hier is een kleine wiskundige studie die u moet controleren om te controleren, hoeveel u verdient of meer waarschijnlijk om u het nachttarief te kosten, als u dat nog niet hebt gedaan.
Vergeet niet dat de volgende nacht EDF 8 h is op 24 h is 66% van de tijd aan dagtarief, 66% van de tijd of elektriciteit kost meer dan alleen basistarief.

Opmerking: deze kleine studie is gemaakt van het tarief 6Kva van de historische operator; voor degenen die ergens anders zijn bedankt om ons te vertellen of het probleem anders is; bovendien is het met een basistarief a priori eenvoudiger om van leverancier te veranderen, nog een reden om het aan te nemen.
Lijst met documenten:
Studiestart maart 2018
-annex a: balansberekening volgens het aandeel van de dag
- Bijlage b: grafiek
-Appendix c: EDF 94 1994-tarief)
toebehoren
De nachtprijs door PVresistif.pdf
(111.95 KB) Downloaded keer 253
Bijlage a -Tarif nachtberekening.pdf
(81.25 KB) Downloaded keer 296
Bijlage b-Grafiek nachtberekening graph.pdf
(151.84 KB) Downloaded keer 263
Bijlage c- EOF-tarief 1994 03.pdf
(619.89 KB) Downloaded keer 767
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: De nachtprijs van elektriciteit




par Gaston » 28/03/18, 11:23

Zoals u in uw documenten detailleert, hangt het allemaal af van het verbruiksprofiel (verminderen tot verwarming en warm water is een beetje simplistisch).

Het is niet moeilijk om een ​​aantal consumpties te verplaatsen: mijn vaatwasser en mijn wasmachine hebben een vertraagde start en ik laat ze vooral in de daluren werken (als ik ze in volle uren moet laten werken, probeer ik me te concentreren op korte programma's).

Uiteindelijk, zonder verwarming of elektrische boiler, en zonder echte gebruiksbeperkingen, kom ik bij 50% van mijn verbruik in volle prijs en 50% in nachttarief, waardoor het dubbele tarief me bespaart ( niet veel: enkele tientallen euro's per jaar).

Dus, ja, de prijs dag / nacht is veel minder interessant (financieel) dan dat er 20-jaren zijn, tot nu toe is het niet altijd onrendabel vergeleken met het basistarief.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: De nachtprijs van elektriciteit




par sicetaitsimple » 29/03/18, 21:40

Ja, alles hangt af van zijn persoonlijke situatie (leefgebied en zijn uitrusting, samenstelling van het huis, levensstijl, ...).

Niettemin, zelfs als ik ze niet in detail heb bestudeerd, zou ik erop willen wijzen dat er zogenaamde "markt" -aanbiedingen zijn (niet de "gereguleerde" tarieven die hierboven zijn genoemd) die zeker verdienen om te worden bekeken voor diegenen die zijn uitgerust met een Linkymeter.. Omdat ik geen grote consument ben en ook niet met Linky uitgerust ben, verklaart dit dat ik er echt uitzag.

Maar EDF en Engie bieden aanbiedingen waarbij "daluren" 24 uur per dag gedurende het weekend gelden, en Direct Energie heeft een aanbieding "buiten de piekuren" aangekondigd waarbij van 24 uur 's ochtends tot 2 uur' s ochtends de tarieven met 6% worden verlaagd.

Alles zonder advertenties noemde ik de belangrijkste acteurs van 3. Iedereen moet zijn berekeningen doen, op voorwaarde dat ze een Linky hebben.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: De nachtprijs van elektriciteit




par Gaston » 30/03/18, 11:57

Ik heb de berekeningen gemaakt (met noodzakelijk een aantal aannames omdat de meter mijn verbruik van het weekeinde niet meet) en voor mij zijn al deze aanbiedingen gelijk aan enkele tientallen euro's per jaar.

Ik vestig bijzondere aandacht op de "marketing" -presentatie van deze aanbiedingen die bijvoorbeeld daluren aanbieden met 50% korting ...
Het 50% wordt berekend in verhouding tot het tarief van de volledige uren van dezelfde aanbieding, die veel duurder zijn dan de volledige uren van de gereguleerde tarieven ...

Idem voor daluren "weekend" -uren, piekuren zijn duurder.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De nachtprijs van elektriciteit




par Did67 » 30/03/18, 14:24

1) We kunnen de rente "schatten" op basis van het verbruik dat wordt "uitgesteld" en dat wat niet is ". Er zijn "standaard" consumpties van de belangrijkste apparaten.

2) Laat u niet misleiden door de discipline die u bijvoorbeeld elk weekend moet wassen.

Ik had een ongelukkige ervaring met het aansluiten van een klassieke LL op de zonneboiler. Om te voorkomen dat de spoelingen de warmwaterreserve (zonne-energie) verbruiken, heb ik een mengklep en een bypass geïnstalleerd. Het was nodig om na de wasfase een 1/4 draai kraan te "schakelen" ...

De ervaring was dat het heel snel combineren van "de was doen als het zonnig was" + "de kraan een half uur na de start van het programma aanzetten" zo'n beperking werd dat het systeem weinig en dan bijna meer werd gebruikt. helemaal!

In het begin zijn we altijd allemaal vuur / alle vlammen. En dan nemen de beperkingen van het dagelijks leven snel de overhand! Behalve misschien ernstige dalingen, die zich ontdoen van loonarbeid (maar niet altijd welvaartsstelsels die degenen die zichzelf niet bevrijden voeden ...!)?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: De nachtprijs van elektriciteit




par Gaston » 30/03/18, 14:47

Did67 schreef:1) We kunnen de rente "schatten" op basis van het verbruik dat wordt "uitgesteld" en dat wat niet is ". Er zijn "standaard" consumpties van de belangrijkste apparaten.
Ja, maar vanuit dit oogpunt is er niet veel verschil tussen het simpele tarief voor daluren ('s nachts) en het tarief "Super Low-off hours" (nacht + weekend).

Ik zit al in de daluren (dus ik probeer zoveel mogelijk zware verbruikers 's nachts aan het werk te houden), alleen mijn verbruik in de "piekuren" in het weekend kan hiervan profiteren.

Did67 schreef:De ervaring was dat het heel snel combineren van "de was doen als het zonnig was" + "de kraan een half uur na de start van het programma aanzetten" zo'n beperking werd dat het systeem weinig en dan bijna meer werd gebruikt. helemaal!
Helemaal mee eens.
Dit soort dingen moet automatisch zijn, anders wordt het snel niet gebruikt.

In dit specifieke geval is een wasmachine met twee waterinlaten handiger (hoewel het moeilijk te vinden is).
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: De nachtprijs van elektriciteit




par chatelot16 » 01/04/18, 22:23

het daltarief is alleen geldig als een boiler een aanzienlijk deel van het verbruik uitmaakt

als het grootste deel van de consomatie werkt met machines en we overdag werken, is de prijsdagnacht nutteloos ... helaas heeft edf me opgelegd toen ik vroeg om een ​​vermogenstoename naar 18KVA

een andere leverancier: enercoop maakt geen dagtarief nacht, omdat volgens hen de kostprijs van de geleverde dienst tussen de dagen en de nacht niet genoeg verandert ... en toch wordt opgelegd door ik weet het niet welke regels: zij hebben daarom in hun tarief een dubbele tariefcontractdag nacht met een verschildagnacht volledig bespottelijk gemaakt dat dit dubbele tarief onbruikbaar maakt ... maar wij kunnen hen niet opleggen om een ​​dubbel tarief met een variatie meer dan te maken wat hij berekend!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De nachtprijs van elektriciteit




par Did67 » 02/04/18, 10:27

Het argument Enercoop is discutabel: het hangt ervan af!

Er zijn nachtproductiecapaciteiten (windenergie, rivierdammen en kerncentrales - die des te winstgevender zijn omdat ze de hele tijd draaien ...). Daarom is het redelijk om de verbruikscurve "af te vlakken". Vergeet nooit dat een elektrisch netwerk moet worden gekalibreerd voor de hoogste eisen! En het is deze investering die moet worden gefinancierd ...

Dus "gladstrijken" zou heel logisch zijn. En in het bijzonder door stimuleringsbeleid ... De stroom van "full night" wordt bijna voor niets verkocht op de spotmarkten (soms voor een negatieve prijs; ook al zijn we het erover eens dat het om weinig gaat. dingen, dit geeft aan dat er een overschot is).

Maar er is een flexibeler systeem nodig, met "realtime" informatie van de consument en aanzienlijke "kortingen". EdF heeft te veel schulden om erover na te denken. Hun beleid is, laten we eerlijk zijn, om ons de duurste elektriciteit te verkopen die mogelijk is (binnen de limieten van de tarieven die de regulerende instantie heeft afgesproken; dus om zo min mogelijk te 'disconteren': kortom, hervatten via de 'extra abonnement het grootste deel van wat ze ons teruggeven). Als in de keuken een kleine doos 50% stroom zou laten zien tussen middernacht en 4 uur 's ochtends op een bepaalde dag, denk ik dat meer mensen geïnteresseerd zouden zijn in de "vertraagde start" -modus van hun LL of LV! Ik heb het niet over het verhogen van het abonnement. Ik heb het over het "verdisconteren" van een deel van de geproduceerde energie tegen lagere kosten ...

Daarna blijft het zo dat bepaalde consumpties gemakkelijk worden uitgesteld (LL, LV - tegenwoordig bijna allemaal uitgerust met "vertraagde start"). Anderen zouden kunnen zijn met enkele "aanpassingen" (moderne diepvriezers hebben bijvoorbeeld allemaal een "duur" van 24 tot 36 uur; men zou daarom kunnen "opladen" in de kou met de nachtstroom en zich een systeem voorstellen dat niet 'gaat alleen in op de dag in het geval van "veiligheid" - als de vriezer, te vaak geopend, onder een bepaalde drempel zakt) ...

Ik ben er ook zeker van dat bij industriële "processen" bepaalde hebzuchtige operaties kunnen worden uitgesteld - koken, enz ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: De nachtprijs van elektriciteit




par chatelot16 » 02/04/18, 10:54

Ik vind dat de huidige wasmachines moeilijker te onderscheiden zijn dan oud!

met een oude mechanische programmeur kan het alleen 's nachts worden aangesloten op een stopcontact ... we draaien aan de knop om het te starten en het begint zodra het nachttarief arriveert

bij moderne wasmachines is dat onmogelijk: het is noodzakelijk dat de wasmachine altijd onder spanning staat en de starttijd programmeert ... met een methode om ingewikkeld en anders in te stellen voor elke wasmachine ... absurd

het is nog gecompliceerder wanneer u een lava-lainge voor eigen gebruik wilt optimaliseren: bij een oude kan het worden verlicht wanneer er zon is, en snijden wanneer er een wolk is, en wanneer de zon terugkomt de mechanische programmeur gaat probleemloos verder ... met de moderne machine is het onmogelijk: bij de geringste snede stopt de machine en wordt het wassen niet voltooid

Het is daarom absoluut noodzakelijk om een ​​aanpasbare programmeur op de markt te brengen om de slechte elektronica van al deze machines te vervangen ... deze aanpasbare programmeur regelt ook het beheer van de solenoïdeklep om warm water te gebruiken
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: De nachtprijs van elektriciteit




par sicetaitsimple » 02/04/18, 17:41

Did67 schreef:Dus "gladstrijken" zou heel logisch zijn. En in het bijzonder door stimuleringsbeleid ... De stroom van "full night" wordt bijna voor niets verkocht op de spotmarkten (soms voor een negatieve prijs; ook al zijn we het erover eens dat het om weinig gaat. dingen, dit geeft aan dat er een overschot is).

Maar er is een flexibeler systeem nodig, met "realtime" informatie van de consument en aanzienlijke "kortingen". EdF heeft te veel schulden om erover na te denken. Hun beleid, laten we eerlijk zijn, is om ons de duurste elektriciteit te verkopen die mogelijk is (binnen de limieten van de tarieven die door de regelgevende instantie zijn overeengekomen; daarom om zo min mogelijk te 'disconteren': vaak gaat het hieronder van een bepaalde drempel) ...


Zorg ervoor dat je niet te snel naar conclusies gaat.

Wat de leverancier, EDF, Enercoop, Engie, Direct Energie of een ander op de + / - 0,15 € / kWh die alle op de factuur staat vermeld, is de pollepel 0,10 € die zij niet controleren en die corresponderen enerzijds met transport en distributie (de vergoeding van RTE en Enedis, die gelijk is ongeacht de leverancier met hetzelfde verbruiksprofiel) en anderzijds met verschillende belastingen, waaronder de beroemde CSPE welke alleen al 0,0225 € / kWh weegt.

Met andere woorden, het prijsverschil is ongeveer 0,05 € / kWh, de vergoeding van de elektriciteitsleverancier.

We begrijpen dat er geen wonder kan zijn aan de prijs-TTC ... en dat de simpele CSPE alleen al verklaart waarom het verschil tussen HP en HC veel lager lijkt in percentage dan dat er enkele zijn jaar.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 269-gasten