Aandeel van de staat in het kapitaal van EDF: wat zegt de wet?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Etudiant38
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 29/02/08, 09:58

Aandeel van de staat in het kapitaal van EDF: wat zegt de wet?




par Etudiant38 » 29/02/08, 10:02

Hallo,

Ik studeer economie en ik kan de teksten over de openstelling van het kapitaal van EDF voor de particuliere sector niet in handen krijgen.

Ik weet dat de opening werd bereikt op 13%. En daarna ?

Voorziet de wet (Europese Unie) erin dat nationale overheidsmonopolies op termijn voor 100% geprivatiseerd worden? Of kan de staat voor 51% aandeelhouder blijven?

Dank u bij voorbaat :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 29/02/08, 11:33

Hier wat info, maar het beantwoordt je vraag niet:

http://www.boursorama.com/profil/resume ... ole=1rPEDF

U kunt hier zeker meer informatie krijgen door indien nodig contact met hen op te nemen:

http://actionnaires.edf.com/97001i/Accu ... aires.html
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 01/03/08, 06:50

Zelfde vraag maar dan voor Renault : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 309-gasten