Vergelijking van groene stroomaanbiedingen door Greenpeace

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Vergelijking van groene stroomaanbiedingen door Greenpeace




par Christophe » 02/07/07, 18:10

Met dank aan Fréderic_L (zie https://www.econologie.com/forums/liberalisa ... 76-20.html ) om ons te informeren over de vergelijking die Greenpeace zojuist heeft gemaakt tussen Franse leveranciers van zogenaamde "groene" elektriciteit.

Alleen EnerCoop produceert echt groene stroom en vervangt grotendeels de concurrentie (4,9 / 20 voor EdF : Cheesy: )

Beeld

Download het vergelijkende rapport:

https://www.econologie.com/liberalisatio ... -3409.html

Electrabel wordt ook zeer slecht beoordeeld ... wij die in de komende weken een groen aanbod wilden ondertekenen, kunnen het Belgische aanbod herzien ...
Dernière édition par Christophe de 15 / 07 / 07, 22: 52, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Frederic_L
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 30/06/07, 00:20
Plaats: Aix en Provence




par Frederic_L » 03/07/07, 14:03

niets :D !

Voor degenen die geïnteresseerd zijn in Enercoop (omdat ze het beste cijfer hebben), is het pdf-document van het specifieke aanbod bijzonder goed geschreven. Ik vind op het menu de samenstelling van het aanbod en vergelijkingen met een klassiek EDF-abonnement tegen de gereguleerde prijs. en een vergelijking met de prijzen van Europese tegenhangers.

U kunt het raadplegen ICI (PDF-formaat)
0 x
We kunnen niet verbeteren wat we niet kunnen meten - Lord Kelvin
Pyvesd
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 70
Inschrijving: 24/11/06, 18:44
Plaats: Bordeaux




par Pyvesd » 04/07/07, 00:39

Natuurlijk, maar wat is het "negatieve" deel van kernenergie in hun beoordeling voor een groene elektriciteit?
betekent groen schoon of zonder CO2 ...?
aan elk van zijn prioriteiten ... (er bestaat een andere post over dit onderwerp lijkt mij - voor degenen die willen argumenteren)

Enercoop:
u kunt dit bedrijf helpen zonder klant te zijn.
Inderdaad, het wordt gedeeltelijk gefinancierd door La Nef, coöperatieve bank, waarop we kapitaalaandelen kunnen inschrijven (aftrekbaar van belastingen die + zijn!) DC geven de voorkeur aan groene verkiezen (maar ook sociale, lokale, ethiek, het milieu ... kortom dingen waarvoor we gevoelig genoeg zijn :D)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Frederic_L
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 30/06/07, 00:20
Plaats: Aix en Provence




par Frederic_L » 04/07/07, 09:16

Pyvesd schreef:betekent groen schoon of zonder CO2 ...?


Ik denk dat in het geval van EnerCool, groene elektriciteit betekent zonder CO2 uitgestoten voor het geproduceerde, met andere woorden, 100% geproduceerd uit hernieuwbare energiebronnen (wind, zon en hydraulisch).

Ik zie niet wat men "groene stroom" kan noemen die niet is geproduceerd uit hernieuwbare energiebronnen : Roll:
Maar hey, marketing is zeer krachtig om blazen voor lantaarns door te geven! :frons:
0 x
We kunnen niet verbeteren wat we niet kunnen meten - Lord Kelvin
Pyvesd
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 70
Inschrijving: 24/11/06, 18:44
Plaats: Bordeaux




par Pyvesd » 04/07/07, 13:01

Frederic_L schreef:Ik denk dat in het geval van EnerCool, groene elektriciteit betekent zonder CO2 uitgestoten voor het geproduceerde, met andere woorden, 100% geproduceerd uit hernieuwbare energiebronnen (wind, zon en hydraulisch)


Ja, maar niet in het geval van EDF of Electrabel. Vandaar de paradox dat Gdf meer "groen" is dan EDF ondanks het verschil in de hoeveelheid uitgestoten CO2 ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Frederic_L
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 30/06/07, 00:20
Plaats: Aix en Provence




par Frederic_L » 04/07/07, 18:15

Pyvesd schreef:Ja, maar niet in het geval van EDF of Electrabel. Vandaar de paradox dat Gdf meer "groen" is dan EDF ondanks het verschil in de hoeveelheid uitgestoten CO2 ...


Volgens hun document houdt Greepeace rekening met de houding wereldwijde leverancier en inderdaad, kernenergie wordt bestraft, maar gas ook.
Greenpeace heeft nucleair misschien zwaarder bestraft dan gas ... Wat uiteindelijk geen slecht idee is, radioactieve emissies zijn nog steeds gevaarlijker voor de gezondheid dan CO2.
0 x
We kunnen niet verbeteren wat we niet kunnen meten - Lord Kelvin
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 04/07/07, 18:49

Nog steeds blij dat het gas is bestraft!

Groene elektriciteit uit gas * is niets anders dan een oplichterij!


:onheil: :onheil: :onheil:

* behalve biogas uiteraard en warmtekrachtkoppeling mogelijk ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 04/07/07, 23:42

Frederic_L schreef:[...] Ik denk dat in het geval van EnerCool de groene elektriciteit betekent zonder CO2 uitgestoten voor het geproduceerde, met andere woorden, 100% geproduceerd uit hernieuwbare energiebronnen (wind, zon en hydraulisch). [...]
oorsprong Biomassa ook voor EnerCoop. Dat betekent dus niet "zonder CO2", maar "zonder fossiele CO2" ...

Voor uw waardering voor het relatieve gevaar van straling en CO2, dat wordt besproken ... :|
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 04/07/07, 23:51

Houthakker schreef:Voor uw waardering voor het relatieve gevaar van straling en CO2, dat wordt besproken ... :|


Nou, voor een keer ben ik het eens met de anti-nucleaire ... We kunnen nucleair (zoals we het momenteel kennen) niet eerlijk classificeren als groene energie (of fluorescerend groen ...) omdat 'groen' mag niet beperkt blijven tot CO2 !!

Om nog maar te zwijgen over het afvalprobleem, laten we niet vergeten dat uranium ook kan worden geclassificeerd als een fossiele hulpbron ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 05/07/07, 00:04

Christophe schreef:[...] We kunnen kernenergie (zoals we die momenteel kennen) niet eerlijk classificeren als groene energie (of groen fluorescerend ...) omdat "groen" niet beperkt moet blijven tot CO2 !! [...]
Dat heb ik niet gezegd ... Ik heb alleen commentaar gegeven op de volgende zin:
[...] Wat uiteindelijk niet zo'n slecht idee is, radioactieve emissies zijn nog steeds gevaarlijker voor de gezondheid dan CO2.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 377-gasten