Windproject voor particulieren

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
CelineOleron
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 30/09/15, 20:36

Windproject voor particulieren




par CelineOleron » 30/09/15, 20:50

Hallo, ik maak deel uit van een vereniging met een sociaal doel. Ik zorg voor een ecologische tuin waarop twee grenen chalets van elk 20 vierkante meter staan. Het land ligt aan de rand van de stad. Gelegen in de Yvelines, wil de vereniging hernieuwbare energie in de verf zetten door een windturbine te installeren om de verlichting te leveren. Ik ben verantwoordelijk voor het voorstellen van een offerte voor dit project. Dankjewel voor je hulp. Celine O. :?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 01/10/15, 07:35

Hallo Celine,

Waarom koos je voor een windturbine?

Heb je de wind, het windpotentieel, op de betreffende locatie bestudeerd?

Als het alleen voor verlichting (LED) is zonder injectie in het netwerk, denk ik dat een paar zonnepanelen voldoende zullen zijn ... het ideaal is om beide te plaatsen (als het winderig is, is er meestal geen zon).

Voor de keuze van windturbines zouden kleine windturbines op zee moeten volstaan.

Nu zou u uw verlichtingsverzoek in meer detail moeten kosten.
0 x
CelineOleron
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 30/09/15, 20:36

Windturbine versus zonnepanelen




par CelineOleron » 02/10/15, 07:42

Hallo Christophe, we hebben al fotovoltaïek gestudeerd, maar de investering is te zwaar. Voor windstudies heb ik geen protocol om ze te doen. Als je dat hebt, interesseert me dat. Ik heb een draagbare windmeter.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 02/10/15, 17:14

Een windstudie wordt gedaan over meerdere maanden ... idealiter een jaar ... de wind op een ad hoc basis nemen kan geen studie zijn om toekomstige windproductie te voorspellen.

Een windturbine wordt grofweg geïnstalleerd tegen dezelfde prijs als pv-zonnepanelen voor hetzelfde vermogen ... het hangt immers precies af van het vermogen.

De huidige prijs van geplaatste pv-zonnepanelen is ongeveer € 3, - per Wc dus € 3000 / 1000W minder als je zelf installeert.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 02/10/15, 18:16

Celine zei:

maar de investering is te zwaar


Als je het aan installateurs vraagt ​​natuurlijk ... Weet dat de panelen China verlaten rond een euro / wattpiek. In België is er een manier om te onderhandelen over ongeveer 3,5 euro / Wattpiek geïnstalleerd.

Windenergie is niet gratis, nee: als je de prijs van de mast en zijn funderingen ziet ...
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
CelineOleron
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 30/09/15, 20:36




par CelineOleron » 26/10/15, 13:14

"Windenergie is niet gratis, nee: als je de prijs van de mast en zijn funderingen ziet ...
"

mijn idee is om de windturbinemast aan de chaletmuur te monteren. daarom geen concrete fundering gepland.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 27/10/15, 11:23

om goed te functioneren moet een windturbine minimaal twee keer zo hoog zijn als de dichtstbijzijnde constructie ... het is niet aan te raden om een ​​mast twee keer zo hoog als je chalet te bevestigen aan een muur die niet per se stevig genoeg is

Ik zie rond mijn huis verschillende kleine windturbines die te laag zijn gemonteerd: ze draaien nooit correct: zelfs als er een goede wind is die een redelijk hoge windturbine correct zou produceren, starten, stoppen en draaien deze te lage windturbines alleen als windwijzers

de economische efficiëntie van windturbines hangt sterk af van de grootte, hoe groter het is, des te winstgevender: het zijn de grote van enkele gigawatt die het meest winstgevend zijn ... de kleine zijn te dure gadgets voor wat ze produceren

de economische efficiëntie van fotovoltaïsche zonne-energie is hetzelfde, ongeacht de grootte: we zijn zeker van het resultaat
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 27/10/15, 12:26

Om nog maar te zwijgen van het feit dat het chalet ongetwijfeld gewoon op een plaat is geplaatst en dat om de beperking van een mast op te leggen, zelfs niet erg hoog, het risico is om ... het (het chalet) te ontmantelen, op de eerste verdieping een kleine zware storm.

Ik ben het met mijn kameraden eens: de windturbine is waarschijnlijk een nogal "gadget" -keuze, zonder echt rendement. Behalve in het speciale geval van een bijzonder winderige site (bergtop, pas, eiland, etc.), dat is niet het geval.

Aan de andere kant, voor slechts een beetje verlichting, een 12 V-paneel, een regeling, een loodzuurbatterij, een LED-lamp, bestaat deze in een set met 'eenvoudige' aansluitingen (waarmee u verbinding kunt maken zonder er iets van te weten, zonder verstrikt te raken tussen de + en de -) ... We weten dat dit meestal zal werken (een snede is mogelijk, als het een paar dagen achter elkaar 100% grijs is en je eraan trekt ... ).

Zonder reclame (ik nam willekeurig op mijn zoekmachine), alleen om mijn punt te illustreren:

https://solaireshop.fr/kit-solaire-200w ... GwodeXABoA

Ik heb al met dit type systeem gewerkt (maar met de hand bedraad!) In de jaren 80 in Tsjaad! [maar we hadden nog geen LED's; het was een TL-buis van 12 V]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 27/10/15, 14:27

Kleine toevoeging.

Met weinig middelen is het ongetwijfeld het meest verstandige om energiebesparing te bevorderen. Het kost niets meer dan tijd, ideeën, een goede diagnose, doorzettingsvermogen ... EN dan loont het zelfs.

Helaas is er niet veel ... te zien!

Maar om bij het oorspronkelijke idee aan te sluiten, zou het niet relevant zijn om een ​​hernieuwbare productie te koppelen aan educatieve acties: laat een doos aangesloten op de batterij, om ervoor te zorgen dat deze leegloopt, of een dvd-speler in "stand-by" of een TV op stand-by, enz ... Allemaal met een apparaat dat het verbruik meet en registreert ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 28/10/15, 13:21

Een windturbine vastzetten aan een woning kan voor grote teleurstellingen zorgen ...

De in werking zijnde windturbine wekt trillingen op die worden overgedragen op het gebouw en akoestische storingen veroorzaken.

Dit kan zo ver gaan dat de structuur van het gebouw wordt beschadigd ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 282 gasten