windsurfen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Ternel Francis
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 05/03/09, 11:21




par Ternel Francis » 30/03/13, 17:19

Bonjour à tous,
Zoals beloofd kom ik terug op dit bericht om je te laten weten dat ik zojuist een meer gedetailleerde beschrijving heb geplaatst van de constructie van een kleine "Soupl'Eole" gebouwd met een fietsnaafdynamo:
http://soupl.eole2.monsite-orange.fr/
Deze uitgebreidere site, geïllustreerd met veel foto's, werd aangevraagd door klussers die wilden beginnen met produceren en door studenten die in het buitenland wilden experimenteren.
Hij is natuurlijk niet erg krachtig, maar hij kan geschikt zijn voor tuinverlichting of, aangevuld met een kleine regelaar en een bufferbatterij, om een ​​schuur of een kleine zeilboot te verlichten en tegelijkertijd een smartphone, een gps of een tablet op te laden .
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 30/03/13, 18:00

Gefeliciteerd meneer Ternel! Voor werk en om te delen! : Idee:
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 31/03/13, 00:49

Goedenavond, hallo,


Bravo bravo, voor alle taf zoveel materiaal als computer.

En het is mooi ... bedankt voor het delen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 26/09/13, 15:25

http://www.lemonde.fr/planete/article/2 ... _3244.html

In Frankrijk is de eerste windturbine ingehuldigd

Zeilen die uitgehold en uitgerekt zijn volgens de wind. Het is geen boot, maar het eerste prototype van een windturbine, ingehuldigd op zaterdag 15 juni in Grande-Synthe, nabij Duinkerken (Noord), zeer dicht bij de Noordzeekust. Deze windturbine, geïnstalleerd in de tuin van het stadion van de stad, zal het volgens de burgemeester "het eerste positieve energiestadion van Frankrijk" laten worden.
Het principe is simpel: een verticale as van 20 meter, waaraan twaalf zeilen in deltavorm hangen, met variabele geometrie, die een totaal windweerstandsoppervlak bieden van 200 m2.

"Als een zeeman op zijn boot", past de machinist het oppervlak van het zeil aan en geeft de nodige hoek om de wind beter op te vangen, vertelt AFP Charles Sarrazin, ingenieur-monteur van opleiding, tegenwoordig voorzitter van het bureau van VoiléO-studies, dat ontwikkelt het concept al vijf jaar in samenwerking met de Ecole des mines in Douai, de National School of Textile Arts and Industries in Roubaix en de Universiteit van Lille-I.

(...)
0 x
Ternel Francis
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 05/03/09, 11:21




par Ternel Francis » 28/09/14, 11:39

Hallo,
Zoals beloofd kom ik terug naar dit bericht om je te laten weten wat er nieuw is in mijn onderzoek naar "een moderne zeilende windturbine".
Ik ging terug naar het sleutelen en het perfectioneren van mijn "Soupl'Eole".
Deze keer heb ik een opblaasbare versie gemaakt waarvan de eigenschappen en prestaties mij bijzonder interessant lijken.
Zie deze nieuwe site die ik net online heb gezet:
http://soupl.eole3.monsite-orange.fr/
Ik wacht op uw feedback en opbouwende kritiek.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 302-gasten