windsurfen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Ternel Francis
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 05/03/09, 11:21




par Ternel Francis » 15/10/12, 14:35

Bonjour à tous,
Ik herlanceer dit bericht vandaag omdat ik nieuws heb over mijn onderzoek naar "een moderne windturbine".
Na dit gelezen te hebben forum, een gepensioneerde ingenieur die had deelgenomen aan het ontwerp van de turbo-zeilen van de laatste boot van commandant Cousteau: "de Alcyone", nam rechtstreeks contact met me op om me aan te moedigen om te proberen het Magnus-effect op de Soupl'éole te gebruiken en te profiteren van de gecreëerde depressie door de middelpuntvliedende kracht en versneld door het Venturi-effect aan het uiteinde van de holle zeilen.
Ik geef toe dat ik daar een beetje laat mee was, aangezien deze suggestie al meer dan een jaar oud is, maar ik heb er geen spijt van dat ik onlangs weer ben gaan sleutelen, want het resultaat van deze turbobladen is meer dan overtuigend. Ik mis geavanceerde middelen om te vergelijken met het basismodel (de enige windtunnel die ik heb is ... de Mistral) maar met het blote oog (en ampèremeter) is deze variant met turbobladen zeer effectief.
Zie de pagina "Bediening" van mijn site op Soupl'Eole:
http://soupl.eole.monsite-orange.fr/
Dankzij dit forum dat ik dit goede advies mocht ontvangen.
Ik maak van de gelegenheid gebruik om nogmaals een beroep te doen op zelfbouwlezers die mij kunnen helpen dit nieuwe concept verder te verbeteren door zelf een Soupl'éole te bouwen. Helaas heb ik niet de ruimte, noch de buren die voldoende overtuigd zijn van het belang van hernieuwbare energiebronnen, om er een op ware grootte te kunnen maken.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 15/10/12, 15:42

Zeer aantrekkelijk en net zo effectief als pretentieuze en zwendelwindturbines, geplaatst in de draaikolken rond huizen met een opbrengst gedeeld door 5!

https://www.econologie.com/forums/post242163.html#242163
0 x
Ternel Francis
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 05/03/09, 11:21




par Ternel Francis » 18/10/12, 18:23

Achterfoto van een Soupl'eole-turboblade met Magnus-effect. Je kunt de zijopening aan het uiteinde zien en de perforaties waar de aanzuiging plaatsvindt, die de luchtdraden op zijn extrados verzamelt.
https://www.econologie.info/share/partag ... Z1k4BR.JPG
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 18/10/12, 18:50

Heel mooi, heel uitgebreid, want het zijn geen simpele theedoeken meer op riet in de wind!!!

Ik hou van.
Die bovenaan de palmboom in palmbladeren!!

Toon werkelijke prestaties, zoals pk's voor een bepaalde diameter en vergeleken met de limiet van Betz versus prijs.
.
0 x
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux




par Aumicron » 19/10/12, 08:26

Van harte gefeliciteerd Ternel Francis voor zijn werk en voor zijn website die duidelijk en zeer interessant is. Het geeft me echt zin om op avontuur te gaan.

Een bezoek ter plaatse is een must!

http://soupl.eole.monsite-orange.fr/
0 x
Om te betogen.
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux




par Aumicron » 19/10/12, 08:27

Van harte gefeliciteerd Ternel Francis voor zijn werk en voor zijn website die duidelijk en zeer interessant is. Het geeft me echt zin om op avontuur te gaan.

Een bezoek ter plaatse is een must!

http://soupl.eole.monsite-orange.fr/
0 x
Om te betogen.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 19/10/12, 14:19

Heel mooi, heel uitgebreid, want het zijn geen simpele theedoeken meer op riet in de wind!!!

Ik hou van.
Die bovenaan de palmboom in palmbladeren!!

Toon werkelijke prestaties, zoals pk's voor een bepaalde diameter en vergeleken met de limiet van Betz versus prijs.


Moet het beter doen dan de Black600!!
0 x
FPLM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 306
Inschrijving: 04/02/10, 23:47
x 1




par FPLM » 20/10/12, 12:39

Er zijn vorderingen gemaakt in het concept van Francis, maar deze draad is stil geweest sinds 2010. Dus weinig UP.
Onder de innovaties is er het turboblad met magnuseffect (heel ingenieus), de dubbele windturbine in de tegenovergestelde richting (onderdrukking van trillingen en gyroscopische effecten), montage in serie of parallel (ik hou van het idee van de boom), enz.
http://soupl.eole.monsite-orange.fr/perfectionnements/index.html
Dus, Francis, geef ons wat nieuws!
0 x
"Als je niet oppast, zal de kranten uiteindelijk maak je een hekel aan de onderdrukten en de onderdrukkers te aanbidden. "
Malcolm X
Ternel Francis
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 05/03/09, 11:21




par Ternel Francis » 20/10/12, 13:55

Dag FPLM,

Ik heb inderdaad niet veel "nieuws" gegeven sinds 2010, maar ik zet kleine stapjes, ik heb andere bezigheden, vooral associatieve, terwijl ik heel vaak vaar, en ik geef toe dat ik maanden kan blijven zonder aan mijn "Soupl'éole" weer.
Dat gezegd hebbende, lijkt mijn nieuwste prototype met het Magnus-effect interessant en effectief genoeg om je erover te vertellen door dit bericht opnieuw te starten.

Wat betreft de keuze die ik twee jaar geleden heb gemaakt om deze kleine uitvinding rechtstreeks op het internet te publiceren onder "creative commons", in plaats van een patent aan te vragen, ik verwelkom die elke dag en ontvang e-mails van over de hele wereld.
Op dit moment ontvang ik voornamelijk bemoedigende berichten, verstandig technisch advies (zoals dat van het gebruik van het Magnus-effect) en vooral felicitaties voor het verspreiden van mijn onderzoek in "open source" (voornamelijk van Angelsaksen...).
Ondanks alles had ik verwacht dat er meer zelfbouwers klaar zouden staan ​​om aan de realisatie van een Soupl'éole te beginnen die mij zouden kunnen helpen om dit concept concreet te verbeteren.
Deze productie lijkt me echter heel gemakkelijk. Een vriend, een technoleraar, liet zijn leerlingen uit groep 5 zelfs zonder moeite een flexibele microfoon bouwen met een fietsnaafdynamo...

Uiteraard zal ik, terwijl ik mijn site regelmatig bijwerk, deze post blijven voeden zodra ik nieuws heb. allemaal bedankt voor jullie aanmoedigingen.
0 x
FPLM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 306
Inschrijving: 04/02/10, 23:47
x 1




par FPLM » 20/10/12, 16:16

Hallo Francis,
Wow, dat is goed nieuws dan.
:D
Het lijdt inderdaad geen twijfel dat "hardware" open source dezelfde voordelen heeft als software open source (evenals dezelfde nadelen). Het succes van laatstgenoemde is een goede inspiratiebron voor de organisatie van "hardware" open source netwerken.
Ik hoop dat de genereuze verspreiding van uw uitvinding ook aanleiding zal geven tot talrijke experimenten.

Ik geloof ook dat dit project (met zijn verbeteringen) succesvol genoeg, eenvoudig en goedkoop is om de gemeenschap van allerlei soorten zelfbouwers te interesseren.

Bonne voortzetting.
0 x
"Als je niet oppast, zal de kranten uiteindelijk maak je een hekel aan de onderdrukten en de onderdrukkers te aanbidden. "

Malcolm X

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 197-gasten