wind trechters

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
wirbelwind262
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 238
Inschrijving: 29/06/05, 11:58
Plaats: fouras
x 29




par wirbelwind262 » 08/02/06, 17:18

Bonjour!
Op Onpeutlefaire.com staat een plan gepubliceerd in SystèmeD van een windturbine van het type Savannius, je hebt enige kennis van ketelbouw nodig!
@+
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 09/02/06, 10:39

wirbelwind262 schreef:Bonjour!
Op Onpeutlefaire.com staat een plan gepubliceerd in SystèmeD van een windturbine van het type Savannius, je hebt enige kennis van ketelbouw nodig!
@+



dit laatste zou gemakkelijker haalbaar moeten zijn met vaten van 200 liter die in tweeën zijn gesneden vanwege de verticale ligging, wat een aanzienlijke tijdbesparing oplevert voor toekomstige doe-het-zelvers! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Marc Piens
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 08/02/06, 12:37
Plaats: Bordeaux Gironde stedelijke gemeenschap

Vraag




par Marc Piens » 25/02/06, 14:37

Makkelijke vraag:

Rafpantone begon het fenomeen zelfs zonder klep waar te nemen, alleen met een fietsratel (terwijl een verbrandingsmotor bij de geringste afwijking niet start).

Dus waarom zijn door de wind opgeblazen trechters die van achteren leeglopen zo onvoorstelbaar of verontrustend?
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 25/02/06, 15:04

Hallo,

Als ik een trechter naar de wind toe richt, gaat hij niet vooruit, maar achteruit. Wat zou op basis hiervan de verklaring zijn voor het feit dat dit type windturbine toch in de tegenovergestelde richting zou draaien?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 25/02/06, 15:23

NLC, iedereen denkt a priori zoals jij, maar volgens de uitvinder moet je een ratelwiel plaatsen! Vanaf een bepaalde snelheid/druk is er sprake (zou kunnen zijn) van een reactie-effect, wat betekent dat de trechter door de wind wordt "gezogen"...
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 25/02/06, 15:28

Ja, dat begreep ik, maar als je een ratelwieltje plaatst, betekent dit dat je op een gegeven moment tegen de kracht van de wind ingaat, waardoor het systeem de conventionele richting zou kunnen inslaan. Dus ik zie niet hoe dit systeem de kracht van de wind beter zou kunnen benutten in vergelijking met de conventionele betekenis.
0 x
Avatar de l'utilisateur
vincent27
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 111
Inschrijving: 20/05/05, 19:20
Plaats: Eure




par vincent27 » 25/02/06, 15:31

Wat ik erover denk:

Dit is de pure toepassing van de stelling van Bernoulli:
Een vernauwing van het pijpgedeelte waar een vloeistof doorheen gaat zorgt voor een afname van de druk van de vloeistof, een vergroting van dit gedeelte zorgt voor een stijging van de druk van deze vloeistof.
De bekendste toepassing is het "Venturi-effect", waarbij op deze manier andere vloeistoffen kunnen worden aangezogen.

Hier veroorzaken we een depressie in de kegel en een overdruk buiten de kegel, de kegel heeft de neiging vooruit te bewegen.

De stroming moet daarom echter perfect loodrecht op de kegel staan ​​en de vorm van de kegel moet goed worden bestudeerd, zodat de combinatie van overdruk en depressie overheerst over het directe effect van de wind op het "resistente" oppervlak van de kegel. Aan de andere kant is de kracht die wordt uitgeoefend op een voorwerp in de wind evenredig met het oppervlak loodrecht op de wind.

Ik denk dus dat het kan werken, maar de beperkingen zijn zodanig dat de toepassing niet effectief (interessant) kan zijn zoals voorgesteld.

Als demonstratie: leg morgenochtend uw hand in een cirkel rond de douchestraal (maak een "O" met uw duim en wijsvinger) en u zult voelen dat u op een gegeven moment voelt dat uw hand aan de appel van uw douche blijft plakken.

Sorry voor het gebrek aan pedagogie als mijn uitleg niet erg duidelijk is.
0 x
rafpantone
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 44
Inschrijving: 30/11/04, 21:00
x 1




par rafpantone » 25/02/06, 18:20

hier is de foto van de manipulatie die ik in een paar eerdere berichten had gegeven
-Aan de linkerkant zien we de ventilator
- de kegelsteunen zijn houten stokjes
- de fietsratel wordt horizontaal op de kartonnen doos geplaatst


Beeld

Een beetje manipulatie opnieuw uitvoeren met de beschikbare middelen is rijk aan lesgeven, zelfs als het in strijd is met de gewoonten en gebruiken, het helpt om voor jezelf te denken
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 26/02/06, 22:17

Ja, maar je ventilator blaast niet gelijkmatig over het hele systeem!??

Zet hem in plaats daarvan buiten op een winderige dag: ik durf te wedden dat hij meestal vastloopt omdat de wind hem op de conventionele manier wil laten draaien en de pallen vast komen te zitten.

En van tijd tot tijd zal het in de onconventionele richting draaien als gevolg van turbulentie, verandering in de windrichting of vermogensvariaties, enz...
0 x
rafpantone
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 44
Inschrijving: 30/11/04, 21:00
x 1




par rafpantone » 27/02/06, 09:01

nlc, neem de moeite om de voorgaande berichten nog eens te lezen en erover na te denken, dit voorkomt dat ik twee keer hetzelfde antwoord geef.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 135-gasten