Jean ANDREAU 1890 vacuüm- en aerodynamische windturbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

Hoeden af ​​!




par Pascal HA PHAM » 08/06/11, 14:20

Ja hack 23!

Het is verbijsterend, ik ben het met je eens....

trouwens

Beeld

zei je "Mathis 333"?
wat is het?
- 3 wielen
- 3 plaatsen
- 3 liter per 100

Je moest wel verdomd gek en visionair zijn om daar in 1946 aan te denken:

voor meer informatie zie deze andere zeer mooie site:

dat is genoteerd:
Je hebt Jean ANDREAU bovenaan de lijst met de Mathis 333...een paar regels verderop klik je op "vacuümwindturbine (wetenschap en leven)"...je krijgt dan toegang tot een PRACHTIG authentiek document gepubliceerd in de put -bekend tijdschrift en gesigneerd met de naam van de uitvinder...alsjeblieft...!
de eerste van de 6 pagina's van het artikel om van te watertanden:
Beeld

link naar de website:

http://inter.action.free.fr/pantheon/index.html

A+

Pascal
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:
https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261

Re: het is geestverruimend!




par Remundo » 08/06/11, 16:56

Pascal HA PHAM schreef:Ja hack 23!

Het is verbijsterend, ik ben het met je eens....

trouwens

Beeld

zei je "Mathis 333"?
wat is het?
- 3 wielen
- 3 plaatsen
- 3 liter per 100

Je moest wel verdomd gek en visionair zijn om daar in 1946 aan te denken:

U merkt de kwaliteit van de techniek van deze auto op 4 belangrijke punten.

1) Vorm dicht bij de waterdruppel voor een betere Cx en beperk de turbulentie aan de achterkant.

2) klein frontaal oppervlak

3) grote smalle en dunne wielen om de rolweerstand te beperken, bij voorkeur goed opgepompt.

4) Redelijk lichte chassisstructuur.

Het zou mij niet verbazen als dit type auto over dertig jaar een echt luxeproduct zal zijn. Als seriehybride is hij onverslaanbaar en flexibel.
0 x
Beeld
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/06/11, 17:38

Prachtige verbeeldingskracht van Jean Andreau en de patenten van onze oudsten die je naar voren brengt!!

over dertig jaar, wanneer olie een echt luxeproduct zal zijn

dit zal niet gebeuren!!
De reserves aan fossiele brandstoffen met petroleumgas zijn voldoende om de concentratie CO10 met 2 te vermenigvuldigen, zoals 56 miljoen jaar geleden!!!
Te vervangen door;
wanneer de zeespiegel met 2 tot 5 meter per eeuw stijgt!!!
zoals 13000 jaar geleden!!!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 08/06/11, 19:45

De driewielige auto heeft nooit echt overtuigd. Vooral als je met de voorwielen een kuil in de weg probeerde te ontwijken, raakte je hem in de c..... : Mrgreen:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

Nicolaas Andreau




par Pascal HA PHAM » 09/06/11, 07:20

hello,
wat nieuws van Nicolas:
hij is bezig met het testen en meten van zijn nieuwe prototype, dat rechtstreeks voortkomt uit de technologie die zijn overgrootvader Jean heeft uitgevonden.

gisteren probeerde hij hier een klein briefje te plaatsen, maar zijn account was "inactief"... dat is hem niet gelukt, kortom, posten is iets compleet nieuws voor hem en de eerste stap is niet duidelijk in de context van de extreem drukke techniek.

tijdelijk neem ik daarom over:

Bij het prototype drijft de holle propeller niet direct/mechanisch de generator aan (of bijvoorbeeld een wateropvoerpomp), maar is het een hogesnelheidsturbine die verantwoordelijk is voor het opvangen van de energie in de lagedrukader ter hoogte van de holle ruimte. cilindervormige mastvoet.

Deze speciaal ontworpen turbine roteert zeer snel en begint zijn kracht al zeer vroeg vrij te geven - in verhouding tot de dynamische versnelling van de holle propeller die wordt blootgesteld aan de horizontale wind waarin de vacuümwindturbine is geplaatst.

A+

pascal
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:

https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 09/06/11, 13:24

dedeleco schreef:Prachtige verbeeldingskracht van Jean Andreau en de patenten van onze oudsten die je naar voren brengt!!

over dertig jaar, wanneer olie een echt luxeproduct zal zijn

dit zal niet gebeuren!!
De reserves aan fossiele brandstoffen met petroleumgas zijn voldoende om de concentratie CO10 met 2 te vermenigvuldigen, zoals 56 miljoen jaar geleden!!!
Te vervangen door;
wanneer de zeespiegel met 2 tot 5 meter per eeuw stijgt!!!
zoals 13000 jaar geleden!!!!!

Je begrijpt het olieprobleem niet echt. De vraag is niet "zijn er genoeg op aarde", maar waar liggen de techno-economische grenzen van de winning ervan.

Wij raken ze aan.

Schaliegas heeft bijvoorbeeld een zeer lage EROI (energy return on investment). We zijn niet ver verwijderd van het uitgeven van 100 J olie om 100 J gas te verbranden... We hadden het geval van de teerzanden in Alaska, die ruwweg 300 J warmte teruggaven voor 100 J warmte die werd besteed aan exploitatie.

Bovendien is er een niet-lineaire terugkoppeling tussen de beschikbaarheid van olie en het vermogen van het grootste aantal mensen om ervoor te betalen. Het is duidelijk dat de economie extreem snel stikt als olie duur wordt, en het is een vicieuze cirkel.

Gisteren weigerde Saoedi-Arabië de kraan verder open te draaien om de stijging van de prijs van een vat te kalmeren. Er zijn dus veel factoren die deze beslissing beïnvloeden, waarvan er één misschien wel is dat het nog niet ver verwijderd is van de goede richting wat betreft de stroom van winbare olie... Dat wil zeggen: je piek passeren.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16170
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261

Re: Nicolas Andreau




par Remundo » 09/06/11, 13:28

Pascal HA PHAM schreef:hello,
wat nieuws van Nicolas:
hij is bezig met het testen en meten van zijn nieuwe prototype, dat rechtstreeks voortkomt uit de technologie die zijn overgrootvader Jean heeft uitgevonden.

gisteren probeerde hij hier een klein briefje te plaatsen, maar zijn account was "inactief"... dat is hem niet gelukt, kortom, posten is iets compleet nieuws voor hem en de eerste stap is niet duidelijk in de context van de extreem drukke techniek.

Ik zal het bericht van Nicolas met plezier lezen. Het terrein is zeer goed gevuld en deze windturbine is zeer origineel.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

zesde pagina van de publicatie science & vie 1950




par Pascal HA PHAM » 09/06/11, 13:41

hallo vrienden,

Welnu....de zesde pagina van Jean ANDREAU's publicatie in Science et vie begin jaren vijftig:

Beeld

vlak voordat hij het artikel ondertekent, roept hij op een nogal voorspellende manier (60 jaar eerder toch...) de komende moeilijkheden op, die vandaag de dag actueel zijn: in termen van directe kosten en sociale kosten.... sindsdien hebben we geconstateerd dat we Daar komen nog de kosten bij van de verslechtering van de atmosfeer als gevolg van de enorme hoeveelheden CO2 die vrijkomen en de angst om het fragiele evenwicht tussen behoefte en aanbod van olie niet langer langdurig te kunnen garanderen... en de opeenvolging van geopolitieke spanningen die daarmee gepaard gaan: het woord verspilling lijkt mij niet zwak. die legitieme opkomende landen, zoals China, nog lange tijd niet zullen kunnen beheersen.

A+

pascal
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:

https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

nog een prestatie?




par Pascal HA PHAM » 10/06/11, 08:48

elephant schreef:De driewielige auto heeft nooit echt overtuigd. Vooral als je met de voorwielen een kuil in de weg probeerde te ontwijken, raakte je hem in de c..... : Mrgreen:


Nou, olifant, je bent niet gevallen voor de Mathis 333....

Laat maar zitten :

Beeld

Nog een prestatie van Jean ANDREAU die zijn ernst en nauwkeurigheid laat zien:
De carrosserie van de THUNDERBOLT die in 1938 het wereldsnelheidsrecord brak (575 km/u bestuurd door kapitein George Eyston).


Met zijn vriendelijke toestemming overgenomen van de website van Nicolas ANDREAU:

http://www.eolienne-a-depression.fr/

Noot van de redactie: ga het authentieke volledige artikel bekijken op de site van Nicolas. Ik denk dat als zijn overgrootvader Jean ANDREAU niet had ingegrepen om de aerodynamica van de monsterlijke auto te verbeteren, kapitein George Eyston (onder andere) zou hebben "gekrast" het was inderdaad essentieel om een ​​verticale achtervin toe te voegen)...en vanaf dat jaar waren ALLE wereldrecordauto's uitgerust met een verticale achtervin.

“totaal respect meneer Jean....als je ons van bovenaf ziet”

Beeld

PS:

Eén van de talrijke patenten ingediend door Jean Edouard ANDREAU: FR 1054225 ingediend op 11 december 1951 om 15 uur in PARIJS:

Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld
Beeld

A+

Pascal
Dernière édition par Pascal HA PHAM de 10 / 06 / 11, 15: 34, 6 keer bewerkt.
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:

https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Nicolas Andreau
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 01/06/11, 10:12

Bedankt Pascal!




par Nicolas Andreau » 10/06/11, 10:10

Bonjour à tous,

Sorry voor mijn langdurige stilte sinds het begin van deze draad, maar het gebeurde precies tijdens de buitentests van de windturbine... waar ik na twee jaar inspanning veel op had gerekend!!

Ik wil eerst Pascal bedanken die deze discussie met passie aanwakkert, en hulde brengt aan Jean Andreau door met de nieuwsgierigheid van een wetenschapper historische documenten door te nemen!

Ik begon pas aan dit prototypeproject voor een vacuümwindturbine nadat ik de ernst en nauwgezetheid van mijn voorvader had gezien, door de kilo's aan oude documenten die ik vond: ontwerpberekeningen, brieven, patenten, industriële plannen, optimalisatie van de luchtvaart/mechanica/productiekosten op tientallen pagina's, testrapporten met de zorg om alles door berekening te vinden... Ik was letterlijk verbaasd over wat ik vond in het werk van Jean Andreau, en ik zei tegen mezelf dat het de moeite waard was om het avontuur te proberen!

Ik heb geen spijt van deze aanpak. Ik ben bezig met het analyseren van de testresultaten, ik zal dit allemaal binnenkort op de site publiceren... Alles ging goed, het prototype hield stand, de meetketting crashte nooit, het is nu al een succes! Want zonder ervaring een mast van 13 meter en 300 kilo manoeuvreren, zeker met een professional die om de hoek op je wacht, is toch wel wat stressvol.

Het is spannend om deze windturbine te zien werken en om de kracht van de wind fysiek te voelen op de turbine-as aan de voet van de mast. In het bijzonder voelen we heel duidelijk het voordeel van energieomzetting door een axiale turbine, met een koppel dat maximaal is bij het opstarten en daarna afneemt, ideaal voor mechanische koppeling met een roterende machine (Het probleem met een snelle, driebladige wind turbine bijvoorbeeld is dat het startkoppel bijna nul is, wat elke poging tot 100% mechanisch gebruik met een transmissieas problematisch maakt -> de windturbine heeft de neiging om pas erg laat te starten bij harde wind).

Zoals verwacht is onze vrije propeller ingesteld op een ideale snelheid van 7 in specifieke snelheid (verhouding van bladtipsnelheid tot windsnelheid), voor elke windsnelheid, ongeacht wat er beneden gebeurt (tenzij we de toegang van lucht blokkeren, waarbij geval de propeller bovenaan volledig vrij komt en versnelt).

We voelen ook heel duidelijk dat de kracht van de wind varieert als de derde macht van zijn snelheid: bij 5 m/s hebben we twee keer zoveel kracht als bij 2 m/s, bij 4 m/s 10 keer zoveel...

De prestaties, zoals gevraagd in deze discussie, worden momenteel geanalyseerd. Het is noodzakelijk om elk element van de keten te begrijpen en de grenzen ervan te kennen na optimalisatie... Niet eenvoudig!! Het moeilijkste is ongetwijfeld de optimalisatie van de driebladige propeller, in termen van aerodynamica, hoektiming... Die van ons leek een beetje laag, en aangezien ik niet het niveau van mijn overgrootvader heb, heb ik lastig uit te leggen!! Uit rooktesten op de laatste dag bleek echter dat de wind extreem turbulent was, wat een deel van het antwoord kan zijn.

Ik had een verstelbare bladhoek gepland om bij wind te optimaliseren, maar dat was materieel gezien te ingewikkeld (de mast alleen manoeuvreren, enz.), vooral omdat het ongeval met de propeller in maart de wortels een beetje had moeten verharden.

Ik bekijk het met mijn hoofd in rust, voorlopig vind ik een mechanisch rendement van 0.15 bij 10m/s wind op de turbine-as, wat niet slecht is voor een windturbine van 1m50 (het komt zelden voor dat een windturbine van deze omvang groter is dan 0.2 elektrisch).

Aan de autokant was de 333 inderdaad goed geoptimaliseerd, maar het 3-wielconcept werkte niet, met name om de hierboven genoemde reden: het derde wiel heeft de neiging om te rollen wat we bij de eerste 2 wilden vermijden... aan de andere kant zou ik willen zeggen dat dezelfde auto met de huidige motor ongeveer 1.5 l/100 km zou verbruiken bij 70 of 100 km/u, wat mij persoonlijk erg zou interesseren.

Wat de documenten betreft, over auto's met een laag verbruik, kan ik het superdocument van Laurent Boutin en Matthieu Barreau niet sterk genoeg aanbevelen: Reflectie op de energie van wegvoertuigen, downloadgedeelte van mijn site www.eolienne-a-depression.fr.
De olieschok van de jaren '70 had de fabrikanten wakker geschud, en vreemd genoeg hadden we de verschijning gezien van modellen die 2L/100 verbruikten.

Wanneer komt de productieauto met 4 zitplaatsen, 500 kilo, Cx van 0.2 en 20 pk motor voor 1.5L/100... ik wacht er vol ongeduld op!

Ik kijk er naar uit om dit allemaal te kunnen bespreken!

Nicolas

Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 224-gasten