KiweeOne Kite-windturbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: KiweeOne kite windturbine




par Christophe » 26/11/18, 08:21

Weet je het zeker?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13715
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: KiweeOne kite windturbine




par izentrop » 26/11/18, 08:58

Bevestigd door Ulysse Michon zelf. Hij antwoordde "ja dat klopt. Je hebt meer info op onze Facebook-pagina", maar kon het niet vinden.
https://www.facebook.com/kitewinder/

Je hebt gelijk voor de PV, in 12 V/100 W is het 10 keer goedkoper. Bovendien lijken de grootte van de bladen en de generator me erg klein om 100 W te produceren.
Maar omdat het minder ruimte inneemt dan een PV in een rugzak, is het een gadget dat liefhebbers zal vinden in sportwinkels. : Lol:
Dernière édition par izentrop de 26 / 11 / 18, 09: 13, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: KiweeOne kite windturbine




par Christophe » 26/11/18, 09:04

Ik kan het blokschema helaas niet vinden... :? :? :?

Maar als dat zo is, vrees ik voor de levensduur van de kabel die in torsie werkt en hoe hij niet in de war raakt, behalve met belachelijk lage koppels of hoge spanningen...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13715
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: KiweeOne kite windturbine




par izentrop » 26/11/18, 09:21

Het lijkt erop dat we moeten kiezen voor een stabiele wind zonder rukwinden. Hem werd de vraag gesteld:
Bij een windvlaag wordt de rotatie van de propeller geblokkeerd om het bovenste gedeelte te beschermen. De windturbine blijft naar de wind gericht terwijl ze wacht om te worden neergelaten. Het doel is niet om naast haar te blijven als ze produceert
Ik veronderstel dat de draad gedraaid is, het is noodzakelijk om in te grijpen ter hoogte van de onderste spoel om de functie van de transmissieriem te herstellen. : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: KiweeOne kite windturbine




par Christophe » 26/11/18, 09:54

Ja, dit ding is gewoon een gadget, niets meer dat op zijn best een paar Watt zal produceren voor een prijs per kWh van meer dan € 500...met een pollepel (voor degenen die dapper genoeg zijn om het zo lang te gebruiken)!

Hij weet echter 25 euro te vragen (naast de andere beurzen die hij al ontvangen moet hebben?)... kortom gewoon durven, groen is goed, zo lijkt het...

Wat me een beetje verdrietig maakt, zijn al die sukkels die erin geloven, maar het is waar dat niet iedereen weet wat forum, en het is jammer (vooral voor hen)...

Nou, ik zal stoppen met de laster, als je machtscurven hebt, uitvoeringen... Ik wil nog steeds een beetje in het onderwerp kijken...

Anders wordt het een gesloten zaak, want we zeggen nee ... dan de volgende!

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: KiweeOne kite windturbine




par Christophe » 26/11/18, 09:58

izentrop schreef:Bovendien lijken de grootte van de bladen en de generator me erg klein om 100 W te produceren.


In windenergie kunnen we, in gemiddelde orde van grootte, 150W/m² behouden...

Dus om 100W te produceren, moet je 0.67 m² vegen, d.w.z. een diameter van 92 cm...

Zijn geval is misschien een beetje beter omdat het gebruik van deze windturbine een wind impliceert die sterk genoeg is om hem al te dragen...de waarde van 150W/m2 omvat zwakke wind.

Als we bijvoorbeeld 200W/m² behouden...zou het dus een geveegd oppervlak van 0,5 m² nodig hebben...d.w.z. een diameter van 80 cm...

Hoe zit het met de werkelijke afmetingen?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13715
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: KiweeOne kite windturbine




par izentrop » 26/11/18, 14:22

Christophe schreef:Hoe zit het met de werkelijke afmetingen?
Afgezien van de geadverteerde 100 w en veel com, zie ik geen rondingen of kenmerken, zelfs niet op hun site https://kitewinder.fr/kiweeone/ ... wat een wind : Mrgreen:

Het zou interessant zijn om het idee door een klusjesman op te pakken. Als je een hoverboard-motor herstelt, is er voor de rest niet veel. : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: KiweeOne kite windturbine




par Christophe » 26/11/18, 14:40

Aan anderen, omdat ik eerlijk gezegd niet al te veel tijd te besteden heb aan dit soort pseudo "groene" bullshit...

Heeft iemand een Ulule-account? Misschien moet er een link zijn naar dit topic...

Het is niet om het project te breken, maar om te voorkomen dat geld in een verloren zaak wordt gestoken en mensen ook teleurgesteld worden in ecologie... (Ik denk dat Frankrijk er nu genoeg van heeft...)

Aan de andere kant heb ik een kitesurf van 15 m² die een uitstekende motor zou kunnen zijn (hij tilt me ​​zonder zorgen op bij harde wind) voor een zwaar systeem dat aan de grond is afgemeerd! Iemand maakt de basis? Ik zorg voor de vleugel!

ps: ik had het over de afmetingen die je "in één oogopslag" had ingeschat??
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: KiweeOne kite windturbine




par Christophe » 26/11/18, 14:52

izentrop schreef:en veel com


Het is zeker: ze stoppen meer geld in het ARTISTIEK creëren van communicatie* dan in de technische berekeningen!! : Cheesy:

Voor hun toekomstige project (zoals deze zal water opnemen als er geen wind is**) stel ik voor dat ze KUNST op ezels doen artistiek revolutionair: uitvindingen-innovaties/un-nouveau-back-dane-absoluut-revolutionair-t15779.html

Beeld

Wat lach ik hier om forum soms!

* essentieel om de internetgebruiker (neuneu internetgebruiker) aan te trekken die geen idee heeft van energie...

** nou, deze heb ik copyright Tof Tof! : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: KiweeOne kite windturbine




par Christophe » 26/11/18, 14:56

Sorry, ik had de originele link niet gelezen: https://objectifaquitaine.latribune.fr/ ... 85954.html

€ 300 betaald door ADEME? :schok: :schok: :schok: Hoe kunnen degenen die subsidies betalen zoveel rijden?

Dan hou ik van deze volledig misleidende passage:

"Heb je ooit een windturbine op een vlieger gezien om wind op grote hoogte te vangen? Het antwoord is nee. Het is onze innovatie. We hebben in 2014 een patent aangevraagd bij het National Institute of Industrial Property en tot op heden zien we niets vergelijkbaars qua proces op de markt", legt Olivier Normand uit, mede-oprichter in augustus 2016 van de start-up Kitewinder


En dat is slap??? Ik wed dat er tientallen patenten op dit onderwerp zijn...

energie-hernieuwbare / kite-windturbine-t7394.html
energie-hernieuwbare / Makani vermogen the windturbine-glider-flying-t13214.html

Kortom ... een grote mond hebben helpt natuurlijk in "France 2.0 v2018"

En als er eigenlijk niet veel op de markt is (dixit Olivier Normand), moeten we ons misschien afvragen waarom...ik denk dat we het hier al beantwoord hebben forum als het niet in 2018 is... was het wel... in 2009!

En tot slot: waarom een ​​Ulule-campagne voeren voor € 25 als ze al € 000 hebben ontvangen over 300 jaar? :schok:
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 312-gasten