Dakramen in doorzichtige plastic flessen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
bebeours
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/03/06, 11:10




par bebeours » 29/04/09, 22:14

Een dakraam is nooit meer dan een grote RVS buis. Kits bestaan ​​al heel lang. je kunt het zelf doen met schoorsteenpijpen en afsluiten met een dakraam. Het voordeel is dat het hol en leeg en droog blijft, dus geen onderhoudsprobleem.
Diffractie komt van nature voor na een paar draaien in een buis.
Nu kunnen we ander licht terugwinnen dan een gat in het plafond. Ramen kunnen tussen de kamers van een huis worden geplaatst.
We kunnen ook de energie van verlichting terugwinnen in een kamer zonder ramen door kamers met ramen te optimaliseren.
0 x
fthanron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 292
Inschrijving: 13/10/07, 17:56
Plaats: Loir et Cher




par fthanron » 29/04/09, 23:25

0 x
Frederic
Korben Dallas
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 194
Inschrijving: 29/08/07, 09:46
Plaats: Rondleidingen




par Korben Dallas » 30/04/09, 15:43

Bedankt.

Ik vermoed dat het erg duur moet zijn en onmogelijk om winstgevend te maken... zoals veel producten waarmee grondstoffen kunnen worden bespaard!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 30/04/09, 17:12

wat is uiteindelijk het verschil met een raam met dezelfde diameter?
(in termen van helderheid)
Ik ben afgelopen weekend naar de beurs voor hernieuwbare energie (Energissima) geweest. Er waren drie exposanten die dakramen verkochten. Sommige kunnen 99% van het lichtvermogen 10m lager doorlaten (buizen). Anderen bestaan ​​gewoon uit spiegels (goedkoper?) of zelfs glasvezel (niet erg efficiënt, maar wel flexibel qua installatie). Dit is interessant voor hoeken waar je geen raam kunt plaatsen. Maar het is nog steeds relatief duur, hoewel vergeleken met het installeren van een raam misschien niet.

Hier zijn ze:
www.solatube.ch
www.solarspot.ch
www.puitsolar.ch
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 30/04/09, 17:22

:pijl: fthanron
Die van lumina.ch werden tentoongesteld door een van de drie exposanten die ik noemde.
Dit zijn degenen die werken via glasvezel. Het interessante is dat je een paneel op het dak legt, en daarmee (bijvoorbeeld) een tiental glasvezels kunt voeden waarvan 5 op een hoofdverlichting, 3 op een bijverlichting en twee op schijnwerpers. En de vezels gaan door de installaties zoals elektrische draden, maar hoe langer ze zijn, hoe minder de prestaties zijn. Terwijl bij anderen (buizen) er veel minder verlies is over de lengte.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10

opmerkingen




par dedeleco » 03/02/10, 17:11

Leuk, test voor natuurkundige!
In de zomer moeten ze sterven van de hitte met ongeïsoleerde daken!!
De gaten in het dak zonder flessen worden gebruikt om de zinderende hitte in de zomer af te voeren!
Het hoeft niet vaak te regenen om gaten in het dak te boren.
Ze hebben daken van vezelcement vol asbest en ze boren gaten en ademen asbest in: over 30 jaar zullen we zien hoe gezond ze zijn!
Ze plaatsen een stuk zwarte gietbuis of film, foto om de kurk te blokkeren die anders springt als de druk in de fles onder de zon stijgt.
Ten slotte dient de bovenkant van de fles als een lens om het licht in de fles te concentreren, wat over de hele lengte als optische vezel dient!!
Resultaat in de winter hebben ze warm water en licht in hutten zonder ramen onder de allerarmsten.
Het gevaar van asbest is dramatisch.
Overigens zeer milieuvriendelijk om verlichting zonder tl-lamp te besparen;
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10

aanvullende opmerking om te beseffen




par dedeleco » 03/02/10, 17:40

Met een concentratorlens die beter in de zon staat en als optische vezel een buis van transparant flexibel plastic (of rond goedkoop plexiglas) gevuld met water of olie met een hoge optische index kan een goedkoop systeem gemaakt worden. De lens in de zon kan een trechter zijn met een transparante koepel erop gevuld met water of olie. De lens wordt gevormd door het sferische, gebogen of zelfs conische oppervlak van de vloeistof die in contact staat met de koepel, die een halfstijve plastic folie kan zijn die al gebogen is en die in massadistributie uit verpakkingen is gehaald. Het kan veel groter zijn dan de buis, mits we goed kijken naar het pad van de lichtstralen (de reflectiewetten van Descartes).
De opbrengst is minder goed maar gezien de zeer lage prijs compenseren we met grotere diameters.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 224-gasten