Dakramen in doorzichtige plastic flessen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
owen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 170
Inschrijving: 03/06/08, 08:16
Plaats: België




par owen » 27/04/09, 08:23

Hij plaatst namelijk de fotocapsule om de dop tegen de zon te beschermen.

Maar het is niet alleen water in de fles.

Hij mengt het met iets anders, maar ik weet niet wat het is.
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 27/04/09, 11:16

Een glazen fles zonder water die ondersteboven wordt geplaatst en zonder water of kurk, wat maakt het uit?
0 x
owen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 170
Inschrijving: 03/06/08, 08:16
Plaats: België




par owen » 27/04/09, 12:12

enig idee
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 28/04/09, 09:55

Je moet er ook aan denken dat het kan vriezen: je moet dus zout of methanol toevoegen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 28/04/09, 10:06

raymon schreef:Een glazen fles zonder water die ondersteboven wordt geplaatst en zonder water of kurk, wat maakt het uit?

Het moet een verhaal zijn over de diffractie van lichtstralen; Denk naar analogie eens aan wat de lens van onze ogen is, een soort vergrootglas gevuld met vloeistof dat lichtstralen bundelt.
Het lijkt mij, maar zonder zekerheid (mijn optieklessen zijn ver weg) dat een fles gevuld met water het mogelijk maakt om, door lichtstralen op te vangen, de helderheid te versterken; want er is overgang van het ene medium (lucht) naar het andere (water); omgekeerd zal het licht in een lege fles door de wanden van de fles gaan, maar zonder van medium te veranderen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 28/04/09, 12:44

ja, in water zal het licht van richting veranderen, waardoor het oppervlak voor lichtvangst vrijwel groter wordt.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 28/04/09, 13:08

:pijl: Dit onderwerp is erg interessant. 8)
Ik wilde mijn huis al heel lang uitrusten met dakramen...
In Frankrijk wordt in plaats daarvan een zonnekoepel gebruikt. Maar de prijzen zijn onbetaalbaar. :onheil:

Als dit systeem efficiënter is, zouden aanpassingen aan onze beperkingen welkom zijn.

Wie begint. :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 28/04/09, 14:32

Er is zoveel te zeggen over dit onderwerp, en het gaat alle kanten op... : Roll:

Het begint met een Braziliaanse video. Wat daar econologisch is (systeem D), is hier niet noodzakelijkerwijs praktisch…
Ten eerste het klimaatprobleem. Zakt het daar onder nul?
Wonen velen van u in Europa onder golfplaten daken, zonder isolatie?
In landen waar de zon schijnt, is het een genoegen om in een kleine zonnige kamer te zijn voor een beetje frisheid.

Nu ligt er een golfplaten dak onder de cagna, daaronder is meer de oven dan de koelte. Om er vervolgens een woonkamer van te maken en deze te kunnen verlichten zonder Kw uit te geven?… : Roll:

De ronde uitsparingen zijn bovenop de golfplaat gemaakt, dit bewijst dat daar nog steeds water valt. De afdichting lijkt gemaakt te zijn van verpakkingsplastic.
Het is nog steeds waterdichter dan een strohut, maar toch...
Als in deze landen het betalen van een paar Kw meer een probleem is, denk je dan dat het geen groot probleem is om het unieke golfplaten dak met een groot aantal gaten te doorboren, terwijl het voorheen gedeeltelijk waterdicht was?
Jaarlijks moeten de flessen vervangen worden. Laat het niet bevriezen.
Ik denk dat de fotografische capsules worden gebruikt om de sluiting van de kurk extern te versterken, als gevolg van de druk tijdens perioden van cagna. Maar doppen en folieverpakkingen zijn thermoplastisch, dus onder de cagna?…
Waarom de fles sluiten? Zodat het water niet verdampt. Zodat de fles strak in het gat in het dak past.

Het is al goed, met al deze feiten is deze vervelende techniek in Brazilië niet erg overdraagbaar naar ons.

Voor ons is het dakraamidee interessant, maar het probleem is de temperatuur die onder nul zakt.
Hiervoor maken we een isolatie. Ik ben het dus eens met het idee van Lejustemilieu namelijk dat een dakraam met dubbele beglazing hetzelfde doet.

Nu kan het leuk zijn om een ​​kolom met zonlicht in een kamer te hebben. Maar het moet een andere technologie zijn.
Zonder jaarlijks onderhoud, en zonder economisch ongemak.
Omdat je altijd isolatie nodig hebt, want als de container in direct contact staat met de buitenkant, vormt deze een massa met thermische traagheid. Zal de warmte herstellen op zomeravonden. En zal de kou in de winter herstellen, op voorwaarde dat de vloeistof niet bevriest, anders is het de stalactiet van ijs, midden in de woonkamer...

Het dakraam is geldig als u geen deel van het transparante dak in een te verlichten ruimte kunt hebben.
De lichtpijp wordt gebruikt als optische vezel, die het licht in een hoek van de zolder kan opvangen en weer boven de te verlichten kamer kan brengen.
Je hebt dus een intern reflecterende buis nodig en in eerste instantie een isolerend dakraam, of een koepel voor een betere weergave. Aan het uiteinde een opalen koepel die het invallende licht gelijkmatig in alle richtingen van de kamer verdeelt.
Vul de pijp met een vloeistof om de breking te verbeteren. Waarom niet, dit vermijdt het reinigen van de binnenwand van de pijp voor het geval deze dof wordt.

Maar in onze huidige woningen komt er altijd een beetje licht binnen via een raamspleet.
Het initiatief is dus interessant voor een gang of een blinde kelder, op voorwaarde dat er toegang is tot het dak, zonder dat er in een woonkamer gezaagd hoeft te worden.
Voor de dromers kunnen we altijd in een woonkamer of slaapkamer een soort Schnorkel maken met een vergrootglas aan beide uiteinden om het sterrengewelf van de hemel te krijgen... : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 28/04/09, 14:59

Goed idee of vals goed idee? Ik weet het niet...

Het is de "arme man's optische vezel"...goed voor "daar" maar hoe zit het met de duurzaamheid met UV-gevoelige PET-flessen (glazen flessen compenseren dit, maar zijn zwaarder en moeilijker te monteren...)? En de waterdichting van het dak?

Het is dus waarschijnlijk goed voor bestaande hangars die een beetje donker zijn... maar dat is het dan... transparante platen of tegels zouden het beter en duurzamer doen met minder gedoe...

Ik wil het nog steeds proberen in ons tuinhuisje : Cheesy:
0 x
Korben Dallas
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 194
Inschrijving: 29/08/07, 09:46
Plaats: Rondleidingen




par Korben Dallas » 29/04/09, 21:56

Zijn er glasvezelsets waarmee je een dakraam kunt maken? Het voordeel is de betere isolatie die het zou bieden, vergeleken met de Lumitube.

Ik had foto's gezien van muren die doorboord waren met glasvezel, maar dat was alleen maar om het "mooi" te maken, het lichtte niet genoeg op.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 364-gasten