Wat denk je van zo'n bron van energie van de toekomst?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 05/12/13, 16:03

sustainergy schreef: Bron?
Wat betekent een rendement van 15%?
Dit betekent dat als we schatten dat 1 liter ethanol 10 kWh energie bevat
Een warmtemotor, vooral een "V12", verbruikt in de stad gemakkelijk 10 tot 15 liter per 100 km (auto's van mevrouw, benzinesedans in het M-segment verbruikten gewoonlijk 16 liter per 100 km in files ...)
Dus 15 liter staat voor 150 kWh aan energie als een elektrische auto als Madame 106 momenteel 20 kWh verbruikt voor dezelfde ritten ...
Het grote voordeel van de elektrische auto is dat deze alleen de benodigde energie verbruikt omdat de motor nooit voor niets draait, zoals een benzinemotor die loopt tijdens een stop bij een rood licht ...

Het cijfer van 15% is dan heel realistisch, het werkelijke maximale rendement van een warmtemotor (roadtrip op 80 / 90kmh) kan nauwelijks meer dan 35% bedragen, de rest gaat verloren in afvalwarmte, geluid, enz.

Brandstof blijven gebruiken in verbrandingsmotoren is een ketterij vanwege efficiëntie EN vervuiling, het laatste punt is onbetaalbaar omdat ONOPLOSBAAR is.
0 x
sustainergy
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 05/12/13, 00:27




par sustainergy » 05/12/13, 16:17

Citro schreef:
sustainergy schreef: Bron?
Wat betekent een rendement van 15%?
Dit betekent dat als we schatten dat 1 liter ethanol 10 kWh energie bevat
Een warmtemotor, vooral een "V12", verbruikt in de stad gemakkelijk 10 tot 15 liter per 100 km (auto's van mevrouw, benzinesedans in het M-segment verbruikten gewoonlijk 16 liter per 100 km in files ...)
Dus 15 liter staat voor 150 kWh aan energie als een elektrische auto als Madame 106 momenteel 20 kWh verbruikt voor dezelfde ritten ...
Het grote voordeel van de elektrische auto is dat deze alleen de benodigde energie verbruikt omdat de motor nooit voor niets draait, zoals een benzinemotor die loopt tijdens een stop bij een rood licht ...

Het cijfer van 15% is dan heel realistisch, het werkelijke maximale rendement van een warmtemotor (roadtrip op 80 / 90kmh) kan nauwelijks meer dan 35% bedragen, de rest gaat verloren in afvalwarmte, geluid, enz.

Brandstof blijven gebruiken in verbrandingsmotoren is een ketterij vanwege efficiëntie EN vervuiling, het laatste punt is onbetaalbaar omdat ONOPLOSBAAR is.


Hartelijk dank voor deze uitleg.

Dus 15% voor ethanol is een goede prestatie als energiebron
?
Hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 05/12/13, 16:32

Beeld
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Wat vind je van zo'n energiebron uit de toekomst?




par moinsdewatt » 07/12/13, 13:29

sustainergy schreef:Hallo,

Nieuws op forum en zeer geïnteresseerd in nieuwe hernieuwbare energiebronnen, wat vindt u van een mogelijke bron die hier wordt beschreven:
https://peerj.com/preprints/66/


Samenvatting die niets toevoegt.

Moet het artikel lezen om te zien waar het allemaal over gaat.

Sluit de draad
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 07/12/13, 14:13

sustainergy schreef:

Hartelijk dank voor deze uitleg.

Dus 15% voor ethanol is een goede prestatie als energiebron
?
Hartelijk


Hallo,

Ik sta mezelf toe mijn getuigenis te geven, omdat ik de kans kreeg om het vermogen en de efficiëntie van een motor op de bank te meten tijdens een cursus op een school.
We hebben zeer nauwkeurige metingen gedaan, met een elektronische weegschaal, en de beste opbrengst die we behaalden was 15% ...

En dit bij maximaal vermogen, alle andere maatregelen gaven een slechtere output.

Om het in perspectief te plaatsen, het was een hebzuchtige motor (mitsubishi colt turbo) aangedreven door de 95.

We kunnen het beter doen :D
0 x
sustainergy
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 05/12/13, 00:27

Re: Wat vind je van zo'n energiebron uit de toekomst?




par sustainergy » 07/12/13, 19:24

moinsdewatt schreef:Samenvatting die niets toevoegt.

Wat had je verwacht dat hij zou brengen?

moinsdewatt schreef:Moet het artikel lezen om te zien waar het allemaal over gaat.


Wat is het als u iets hebt gelezen en begrepen?
Persoonlijk heb ik het gelezen en vind het interessant. Maar het lijkt erop dat het "jaloezie" en "minachting" zijn die de geest van sommigen hier kwellen ...! :?
0 x
sustainergy
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 05/12/13, 00:27




par sustainergy » 07/12/13, 19:53

dede2002 schreef:
sustainergy schreef:

Hartelijk dank voor deze uitleg.

Dus 15% voor ethanol is een goede prestatie als energiebron
?
Hartelijk


Hallo,

Ik sta mezelf toe mijn getuigenis te geven, omdat ik de kans kreeg om het vermogen en de efficiëntie van een motor op de bank te meten tijdens een cursus op een school.
We hebben zeer nauwkeurige metingen gedaan, met een elektronische weegschaal, en de beste opbrengst die we behaalden was 15% ...

En dit bij maximaal vermogen, alle andere maatregelen gaven een slechtere output.

Om het in perspectief te plaatsen, het was een hebzuchtige motor (mitsubishi colt turbo) aangedreven door de 95.

We kunnen het beter doen :D


Bedankt voor je getuigenis!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 256-gasten