Cogenerator van hout en watervergasser

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Xhylit
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 23/02/07, 19:20
Plaats: Eupen België

Cogenerator van hout en watervergasser




par Xhylit » 28/02/07, 22:16

Dag

1. Ik neem contact met u op omdat ik op zoek ben naar technische informatie over gasgeneratoren in water met als doel houtwarmtekrachtkoppeling te maken.
2. Wat vindt u van het feit dat een gasgenerator u van gas kan voorzien
a. voor uw verwarming,
b. voor uw elektriciteit,
c. voor je kookplaat,
d. na compressie kan hetzelfde gas als brandstof worden gebruikt
uw voertuig.
Vind je het interessant?
3. Is er een ander biomassavergassingsproject voor kleine mogendheden?
4. Wat zijn de druk en voorwaarden om het gas in water samen te persen? ...
bedankt, alle info en meningen zijn welkom.
0 x
Avatar de l'utilisateur
fbedon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 17/03/07, 13:31
Plaats: GRENOBLE
x 2

Cogenerator van hout en watervergasser




par fbedon » 17/03/07, 13:45

Kun je uitleggen wat je bedoelt met:

water vergasser
et
gas comprimeren in water?

Fred
0 x
Xhylit
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 23/02/07, 19:20
Plaats: Eupen België




par Xhylit » 17/03/07, 23:02

hallo
vergassers zijn systemen die zijn bedoeld om organische stoffen die rijk zijn aan koolstof en waterstof te vergassen. deze materialen kunnen biomassa of steenkool zijn. Na een pyrolyse te hebben ondergaan waarbij 65% van het hout is vergast tot H2 + CO + CO2, kan houtskool op zijn beurt vergassen. Om drie manieren te maken; hetzij met lucht of liever met lucht O2, of met CO2, of met water. Gas in water is het gas van deze laatste oplossing.
Dit resulteert in een synthesegas dat een mengsel is van H2, CO en CO2 en soms H2O, afhankelijk van de hoeveelheden gereageerd product.

Voor compressie zijn er compressoren die stadsgas kunnen comprimeren voor gebruik als brandstof. Opgemerkt moet worden dat de compressie-energie minimaal is in vergelijking met de energieën in het spel.
goedenavond
0 x
Avatar de l'utilisateur
fbedon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 17/03/07, 13:31
Plaats: GRENOBLE
x 2




par fbedon » 18/03/07, 00:29

Bonsoir
kun je ons wat meer vertellen over de reactie die toelaat om de o2 te scheiden van de H2 van het water? (enthalpie-vergelijking ...)
Dit alles met kolen?
Fred
0 x
Xhylit
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 23/02/07, 19:20
Plaats: Eupen België




par Xhylit » 18/03/07, 10:52

hallo
C6H9O4 = houtachtige biomassa
C6H9O4 + 2 H2O (liq) + 880 kJ => 6 CO + 6.5 H2
6 CO + 6 H2O (liq) => 6 CO2 + 6 H2
een verbruik van 880 kJ om 12.5 H2 te produceren
Of een verbruik van 70 kJ / mol H2
(zie technisch ingenieur BE 8565-9 waterstofbrandstof)
A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 18/03/07, 11:53

het doet me een beetje denken aan het makhonineproces dit verhaal van watervergasser. Behalve dat het makhonine-proces relatief hoge temperaturen met zich meebrengt, lijkt mij.
0 x
--
Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.
Avatar de l'utilisateur
fbedon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 17/03/07, 13:31
Plaats: GRENOBLE
x 2

vergasser




par fbedon » 18/03/07, 12:57

De reactie lijkt inderdaad interessant om waterstof met kolen te produceren ... het zou nodig zijn om de fysieke omstandigheden te zien die daarvoor nodig zijn (druktemperatuur ...)
:onheil:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 18/03/07, 14:03

0 x
Xhylit
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 23/02/07, 19:20
Plaats: Eupen België




par Xhylit » 18/03/07, 14:08

hallo
bij 600 ° C springen alle koolstofwaterstofketens van de biomassa onder atmosferische druk en de bijna exclusieve productie van waterstof wordt gelanceerd met de productie van CO2.
Dit fenomeen is gemakkelijk merkbaar wanneer een brand wordt waargenomen bij het opstarten.
Wanneer het koud is, geeft het houtvuur veel rook af, de temperatuur die onvoldoende is om alle koolstofketens te laten barsten, maakt furanen en gougrons vrij die gasvormig zijn tot temperaturen van 350 tot 400 ° C. teren hebben lange kettingen en zijn moeilijk te kraken; het is noodzakelijk om meer dan 1000 ° C te bereiken om ze te kraken. Deze teer vervuilen de vergasser (vergasser). Alle kwaliteit van de vergasser hangt af van zijn vermogen om deze verontreinigende stof te beheren.
Naarmate de temperatuur stijgt, komen we geleidelijk aan op 600 ° C en verdwijnen de dampen als we deze kritische temperatuur naderen.Het vuur wordt krachtig omdat het vrijgekomen H2 belangrijk wordt (blauwe vlam).
Zorg ervoor dat de temperatuur hoger wordt dan 1000 ° C om de vergassing te verhogen. Dilemma, de as begint vloeibaar te worden en het kan moeilijk zijn om ze uit de haard te halen.
Het makhonineproces dompelt de kool, als ik het goed begrijp, onder in het gesmolten ijzer. Deze techniek is vergelijkbaar met gasbed met wervelbed. Het is echter bewezen dat vergassing belangrijk is vanwege de porositeit van de kool (10 nm), behalve dat het ijzer niet vloeibaar genoeg is om in zijn microporiën te interageren, dus we zullen de voorkeur geven aan een gas met lagere thermische inertie en gemakkelijker actief zelfs in poriën.

A+
0 x
Xhylit
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 23/02/07, 19:20
Plaats: Eupen België




par Xhylit » 18/03/07, 17:44

Bedankt voor CEA.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 364-gasten