Mijn huis verwarmen met de lucht van mijn veranda?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20




par kumkat » 09/02/11, 10:18

als ik de verbinding had gemaakt, is het idee technologisch aantrekkelijk, zelfs als de ventilator te strak is,
maar rechtvaardigt dit een zonnepaneel en een batterij in plaats van twee mechanische regelaars?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79290
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11027




par Christophe » 09/02/11, 10:24

Ja en nee ... het hangt ervan af waar je de ventillo plaatst en hoeveel m kabel je moet leggen ... Het is van geval tot geval. Jij was het die hierboven zei dat je niet 24/24 dingen wilde voeren, dus ik weet niet echt wat je wilt : Cheesy:

Je kunt zonder de batterij: hij heeft alleen een rol als timer in het geval van een afname van de helderheid ...

Hoe dan ook, het is het beste als u om te beginnen test met een niet-geregelde ventilator.

Hier is de montage van een ander lid van de forums: https://www.econologie.com/forums/chauffage- ... t5712.html

Beeld

(er is een buitenmantel die een beetje ongebruikelijk is, maar er was geen ruimte om anders te doen)
0 x
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20




par kumkat » 09/02/11, 10:33

Christophe schreef:Ja en nee ... het hangt ervan af waar je de ventillo plaatst en hoeveel m kabel je moet leggen ... Het is van geval tot geval. Jij was het die hierboven zei dat je niet 24/24 dingen wilde voeren, dus ik weet niet echt wat je wilt : Cheesy:


het zijn vooral de 12 volt kits waarvoor 230V / 12V-transformatoren permanent moeten zijn aangesloten die ik niet wil ...

mijn luchtinlaat in het huis zal tegenover de veranda en onder de open haard zijn
al mijn kabels en goten gaan ondergronds dus geen probleem

bedankt voor de link, ik zal hier naar kijken
0 x
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1




par swift2540 » 09/02/11, 19:29

kumkat schreef:mijn luchtinlaat in het huis zal tegenover de veranda en onder de open haard zijn
al mijn kabels en goten gaan ondergronds dus geen probleem


Ik denk dat dit de kern van de zaak is; breng in de veranda een luchtvolume dat gelijk is aan het volume dat wordt "gepompt" en breng uit het huis een luchtvolume dat gelijk is aan het gepulste volume.
Afzuigers, hoe krachtig ze ook zijn, weten niet hoe ze een kamer moeten verslaan in overdruk of depressie.
En dat is goed, we moeten ademen : Mrgreen:
0 x
Soms is het beter om te stoppen, reflecteren, en de juiste vragen stellen ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/02/11, 22:35

De warme lucht verlaat de veranda van bovenaf voor het huis door een opening die in rust kan worden afgesloten met een ventilator en een soortgelijke opening aan de onderkant die automatisch kan worden gesloten in rust met een andere ventilator waardoor de gekoelde lucht spontaan naar de veranda kan terugkeren evenwichtig.
0 x
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1




par swift2540 » 09/02/11, 22:54

Helemaal mee eens Dedeleco.
Maar we hebben zojuist 2 pagina's van 1 ventilator, 1 thermostaat en 1 gaatje doorgenomen
2 ventilatoren in 2 gaten met 2 thermostaat + rolluikroosters

EN bovendien hebben we het probleem van de hoeveelheid doorgelaten lucht niet opgelost.
(Oké, we hebben geen gegevens over de veranda, oriëntatie, volume ...)
Het lijkt me logisch om "low power" ventilatoren te hebben die meerdere uren achter elkaar draaien (vooral zonne-energie = nul verbruik) dan grote die 2 uur na 15 minuten gebruik stoppen. Het lijkt me comfortabeler en minder risico op destabilisatie van de hoofdverwarming.
Wat denk jij? :?
0 x
Soms is het beter om te stoppen, reflecteren, en de juiste vragen stellen ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/02/11, 23:12

Kleine ventilatoren zijn voldoende om de lucht in de veranda te verversen terwijl de zon het in de winter een paar uur verwarmt.
Als 10m2 op 2m hoog, of 50m25, is een minuscule ventilator van 3m25 per uur voldoende !!!
Een afsluiter is vooral nodig als de ventilator zonder zon wordt gestopt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20




par kumkat » 10/02/11, 09:33

dedeleco schreef:Kleine ventilatoren zijn voldoende om de lucht in de veranda te verversen terwijl de zon het in de winter een paar uur verwarmt.
Als 10m2 op 2m hoog, of 50m25, is een minuscule ventilator van 3m25 per uur voldoende !!!
Een afsluiter is vooral nodig als de ventilator zonder zon wordt gestopt.


Ik schat dat ik dit weekend ongeveer 100m3 zal maken.
Weet u waar ik dit soort afsluiter op internet kan vinden?
0 x
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1




par swift2540 » 10/02/11, 11:40

kumkat schreef:Weet u waar ik dit soort afsluiter op internet kan vinden?

Laten we zeggen dat aan de basis en zonder grote investeringen kleppen voor afzuigkappen of drogers de slag kunnen slaan
0 x
Soms is het beter om te stoppen, reflecteren, en de juiste vragen stellen ...
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20




par kumkat » 10/02/11, 11:58

swift2540 schreef:
kumkat schreef:Weet u waar ik dit soort afsluiter op internet kan vinden?

Laten we zeggen dat aan de basis en zonder grote investeringen kleppen voor afzuigkappen of drogers de slag kunnen slaan


niet dom bedankt
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten