Heet water onder druk onder de yurt

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
xavdesbois
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 23/11/07, 19:56

Heet water onder druk onder de yurt




par xavdesbois » 23/11/07, 20:25

Hallo iedereen!

Ik ben bezig met het bouwen van een yurt, klaar om me daar binnen een paar tps te vestigen.

Terwijl ik erover nadacht hoe ik water onder druk kon krijgen, zonder elektriciteit, kwam ik op het idee om mijn 2 tanks (warm en koud water) onder druk te zetten (denk ik 4 bar) dankzij lucht gecomprimeerd. Ik kan vlamsnijdende cilinders herstellen.
Ik zal er een hebben voor de hete, een voor de kou en een voor de persluchtreserve (8-10 bar) die ik een of twee keer per week op het werk oplaad.

dit wordt gedacht, ik zou graag warm water willen ...
plotseling dacht ik erover om een ​​spoel rond mijn kachel te plaatsen (in feite een blik van 200L met vuurvaste steen om een ​​traagheid te veroorzaken) en de tt in een thermosifon te plaatsen.

op dit punt heb ik wat info nodig:

Ik heb een probleem met de regeling van mijn koelvloeistof. aangezien ik mijn fornuis zal gebruiken voor de verwarming en zeker voor het koken (oven), denk ik dat ik de 90L van mijn tank gemakkelijk zal verwarmen tot 80-90 °. Maar hoe kan ik dan voorkomen dat ik 150 ° uit de tank beland en correct regel?


Bovendien dacht ik eraan om olie als koelmiddel te gebruiken: hoger kookpunt en grotere thermische traagheid. wat vind je van viscositeit en compatibiliteit met een thermosyphon.


hier zijn mijn vragen!

Ik hoop ondanks alles duidelijk genoeg te zijn geweest!



Xavier
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 23/11/07, 20:55

hoger kookpunt
: Arrowl: REAL
en grotere thermische inertie.
: Arrowl: VALSE

Thermische capaciteit van water en olie om u te overtuigen:
water (vloeistof) = 4185
Olie ≈ 2000
bron: http://fr.wikipedia.org/wiki/Chaleur_massique

Ik raad je af om olie te gebruiken, het water is veiliger.
Het is in uw geval wenselijk om water te gebruiken en een open circuit te hebben.

Wat betreft het onder druk zetten van uw water, als dat zo is
een waterpunt maakt gebruik van een hydraulische ram.

Persluchtcilinders zijn geen methode van
ecologische energieopslag.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 23/11/07, 21:39

Deze berekeningen zouden u orden van grootte moeten geven over de wateropslagcapaciteit: https://www.econologie.com/forums/bois-energ ... t4267.html

Het volstaat te zeggen dat 90L het niet waard is om aan te denken ...

Ik ben net thuis een mini-houtketel gestart (zie schema hier: https://www.econologie.com/forums/installati ... t3494.html ) het maakt, volgens Deom, 13kW op vollast en de 300L tank doet er ongeveer 3 uur over om 30 ° C op te nemen bij zeer gedeeltelijke belasting (en de verliezen van de leidingen niet meegerekend ...) ...
0 x
xavdesbois
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 23/11/07, 19:56




par xavdesbois » 24/11/07, 00:43

Konijn, ik ken de hydraulische ram niet, kun je mijn lantaarn aansteken?

en waarom zegt u dat de mandflessen niet ecologisch zijn? mijn gedachte was dat 1- ik een oud ding aan het recyclen was, 2- in plaats van de compressor (450L) elke avond evenveel door te spoelen als een stuk van de tank !!

Christophe, je berekeningen hebben bevestigd wat ik dacht, mijn vloot zal koken!

Heb je enig idee om deze overtollige warmte te beteugelen, behalve dat ik mijn tanks in de winter voor -15 uur buiten moet zetten als de kachel vroeg aangaat?
we konden geen lus maken die de buffertank omzeilt en het water in temperatuur en druk laat stijgen zonder ons daar zorgen over te maken ...

dankjewel voor je antwoorden!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 261-gasten