Vragen over zonne- en windregelaars

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 25/09/12, 19:41

Bonjour à tous,

Mach, geweldige prestatie!
Leuk je te ontmoeten op de forum na zo'n lange periode.
Maar zo'n mooie baby heeft tijd nodig om zich te ontwikkelen.

Mastervolt en SMA zetten niet door in de ontwikkeling van de mppt voor windturbines en lieten de kalibratie van de curve liever aan de gebruiker over. Dit is een aanvaardbare technische keuze, maar laat de gebruiker met enige onzekerheid achter.

Voor het mppt septische systeem in windenergie laat ik je de volgende video bekijken (vrij oud).

http://www.youtube.com/watch?v=45eP1fhFhbo

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie

Re: MPPT voor windturbine?




par looping » 26/09/12, 12:46

Hallo,

Swallowtail schreef: zou deze regulator kunnen werken na rectificatie en filtering (condo) van de stroom geproduceerd door de generator ???

in feite, wat is het verschil tussen een zonne-mppt en een windreg mmpt (afgezien van het gelijkrichter / filtergedeelte en de lastafschakeling)?


Het mppt-regelaaralgoritme is over het algemeen hetzelfde, zowel bij PV- als bij windenergie.
Hier een vrij duidelijke uitleg van hoe het werkt:

http://fr.wikipedia.org/wiki/Maximum_power_point_tracker

of hier

http://sites-final.uclouvain.be/e-lee/FR/realisations/EnergiesRenouvelables/FiliereSolaire/MPPT/MPPT/Principes.htm

In tegenstelling tot wat in sommige eerdere berichten is geschreven, meet de toezichthouder de waarde van I, maar controleert U en berekent P.
De intensiteit is het resultaat van de keuze van de ingangsspanning en niet andersom.

De toepassing bij windenergie komt neer op het laten “slippen” van de rotatiesnelheid (zodat de spanning stijgt), en het controleren of het vermogen toeneemt.

Bij een stijgende vermogenscurve (progressieve toename van zonneschijn of wind) zijn naar mijn mening een PV- of windregelaar gelijkwaardig. In het slechtste geval zullen de bladen afslaan als de spanning niet snel genoeg stijgt vanwege de reactietijd van de microprocessor.

In een neerwaartse curve (minder zon of zwakkere wind) zal de intensiteit snel afnemen omdat U hoog is voor laag vermogen -> in dit specifieke geval moet de regelaar snel reageren, anders wordt de propeller een ventilator en verliezen we theoretisch winbare energie. Dit is waar goede apparatuur beter zal presteren.

Na de werking van mijn Windmax1000 te hebben geobserveerd (link naar de video in mijn vorige bericht), realiseren we ons dat een regel-/stuurtijd van P en U elke 0.5 sec geschikt is voor kleine windturbines (geen instabiliteit waargenomen)

Het eenvoudigste in het geval van Mach is het simuleren van stijgingen en dalingen van het ingangsvermogen met een PV, door bepaalde cellen te maskeren, en het observeren van de spanning die wordt geregeld door de mppt-regelaar.
Dit zal naar mijn mening het belangrijkste zijn als het gaat om de prestaties van de toezichthouders.

A+
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 26/09/12, 13:11

looping is te optimistisch voor een energieregelsysteem, dat snel complex is met een windturbine en gemakkelijk in onstabiele oscillaties terechtkomt, als je niet het geluk hebt om looping te hebben!!

Lees dezelfde link in veel gedetailleerder Engels:
http://en.wikipedia.org/wiki/Maximum_po ... t_tracking

wie merkt het het algemene probleem van alle regelgeving, samengevat door chatelot16 en door velen opgemerkt met defecte werkingen met slechte efficiëntie, en onstabiele oscillaties tussen langzaam en snel, typisch, gekoppeld aan incompatibele tijdconstanten en niet voorzien of instelbaar in de mppt:

De verstorings- en observatiemethode kan oscillaties van het uitgangsvermogen rond het maximale vermogenspunt produceren, zelfs bij constante verlichting.



de vermogensregelingsmethode, UI, R, afgeleide meting, etc. veranderen niet veel, gezien de traagheid van de windturbine.

Zie de test van een windturbine gekoppeld aan econologie, die de fabrikant van de windturbine niet lijkt te hebben opgelost, en degenen die dit probleem hebben over econologie ook met slechte prestaties die veel lager zijn dan theoretische voorspellingen!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/09/12, 13:26

Ik zeg niet dat een MPPT niet kan werken op een windturbine: ik zeg alleen dat deze MPPT precies ontwikkeld moet zijn voor een specifieke windturbine.

bij fotovoltaïsche zonne-energie is het eenvoudiger: de panelen gedragen zich allemaal precies hetzelfde: het is dus gemakkelijk om een ​​MPPT te maken die de eerste keer op welk paneel dan ook werkt

windturbines gedragen zich heel anders van het ene model tot het andere
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 26/09/12, 13:43

basislink om te lezen voor zonne-energie, waaruit blijkt dat de speciale zonne-mppt anders is dan wind.

http://www.wseas.us/e-library/transacti ... 27-545.pdf
0 x
zwaluwstaart
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 25/01/09, 00:11




par zwaluwstaart » 28/09/12, 01:32

Hallo allemaal en Loop

Bedankt voor deze grote hoeveelheid informatie.
Ik denk erover om de P&O-methode te testen zoals Loop deed met zijn windmaster en hetzelfde geluk te hebben?
Precisies: in uw tests (video) werd uw stroom afkomstig van de gen gecorrigeerd, maar werd deze ook gefilterd (condo), en kon u de meetfrequentie van de mppt reg aanpassen?

merci
zwaluwstaart
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 28/09/12, 06:36

Hallo Mach,

We vervolgen het gesprek om uur.

Jammer dat ik informatie deel, maar het irriteert me om geconfronteerd te worden met pseudo-experts die nog nooit iets hebben gedaan of getest en om indruk op je te maken stuur je weer aan het werk...... anderen.

Persoonlijk heb ik andere dingen te doen dan 24 uur per dag achter mijn pc zitten en proberen de onderzoekers die naar het laboratorium komen te denigreren. forum voor “plezier” en niet uit frustratie.

A+
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 28/09/12, 14:08

De wetenschappelijke methode is om te lezen en te bestuderen wat vele anderen al hebben gedaan, in plaats van vooruit te haasten door dit diepgaande werk te negeren en ten onrechte te verklaren dat dit “pseudo-experts zijn die nog nooit iets hebben gedaan of getest”, om onwetend tijd te verspillen. Ik probeer opnieuw uit te vinden wat algemeen bekend is, wat mij beangstigt in de econologie, de ziekte van degenen die de kennis van duizenden onderzoekers en technici verachten:



Machines kopen met bekrompen, onbegrijpelijke, absurde instructies, zonder de minimaal noodzakelijke duidelijke informatie is absurd en vaak gedoemd te mislukken, zoals duidelijk zichtbaar is in de econologie!!

Het is eenvoudiger om een ​​converter te bestellen door een goed samenhangend, logisch, duidelijk, aangepast, aanpasbaar en efficiënt programma te schrijven (wat ik weet hoe het moet), maar in plaats daarvan moet je de moeite doen om eerder werk te leren (zoals ik). door ze te verachten, in een absurde haat tegen de wetenschap!!!
0 x
zwaluwstaart
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 25/01/09, 00:11

mppt-regelaar




par zwaluwstaart » 28/09/12, 23:52

goedenavond iedereen
absurde polemiek naar mijn smaak, omdat voor mij beide benaderingen geldig zijn.
De wetenschappelijke voor degenen die de theoretische kennis beheersen, maar die soms ver verwijderd zijn van de technische beperkingen van de realisatie, en de praktische benadering (voor meer "handleidingen") die meer experimenteel en "tastend" is, maar die soms verrassende resultaten onthult die het mogelijk maken bepaalde theorieën van de eerste steden.....

Een vliegtuig tekenen is goed, het bouwen ervan is veel, het proberen is alles..... (dix ik weet niet meer wie??)

Er zitten altijd meer ideeën in twee hoofden dan in één.
dus ik neem alle ideeën mee...
mach
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 275 gasten