Vragen over "hernieuwbare" energieën

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Colmant
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 05/09/06, 10:40
Plaats: vaucluse




par Colmant » 06/12/06, 07:08

gewoon een fysisch-chemische herinnering om te landen
PV = nRT
welkom
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 06/12/06, 09:30

Een ander deel van het probleem is dat er te veel mensen op deze planeet zijn! Ik doe daarom een ​​beroep op 4 of 5 miljard vrijwilligers (bij voorkeur uit rijke landen ten noorden van de 5e breedtegraad):

Dood gaan!

(Ik blijf, je hebt nog steeds iemand nodig om het proces te controleren! : Cheesy: )
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 06/12/06, 10:04

Het is leuk,

Wees de eerste.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 06/12/06, 12:31

elephant schreef:Een ander deel van het probleem is dat er te veel mensen op deze planeet zijn!

Als er minder mensen op aarde zouden zijn, zou mijns inziens de warmtebalans gelijk blijven (de warmte die wij produceren is zonne-energie via voedsel).
Het probleem is deze ongebreidelde behoefte aan energie die ons ertoe aanzet om onmatig fossiele brandstoffen te gebruiken, vandaar het broeikaseffect dat verhindert dat de planeet haar overtollige energie door straling afvoert.
Kan niet wachten op de elektriciteit geproduceerd door z-Pinch!
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 06/12/06, 20:20

Christophe schreef:[...] Hier voor de zekerheid: Bestaan ​​er studies over lokale klimaatverandering in verband met het kappen (of beter gezegd de groei) van bossen?
Ook geen handreferentie, maar een groot bosgebied beïnvloedt zijn omgeving qua temperatuur, vochtigheid, lokale horizontale en lokale opstijgende wind.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 06/12/06, 23:08

elephant schreef:Een ander deel van het probleem is dat er te veel mensen op deze planeet zijn! Ik doe daarom een ​​beroep op 4 of 5 miljard vrijwilligers (bij voorkeur uit rijke landen ten noorden van de 5e breedtegraad):

Dood gaan!

(Ik blijf, je hebt nog steeds iemand nodig om het proces te controleren! : Cheesy: )


Hoe meer je zet, hoe meer je hebt http://levidepoches.blogs.com/weblog/20 ... en_me.html

Ik zou je in het midden zien :D ik trouwens ook
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 07/12/06, 12:17

Fredau zei:

Het is leuk,

Wees de eerste


Ah, maar ik begon: alcohol doodt langzaam, zo lijkt het!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 07/12/06, 12:25

Houthakker schreef:Ook geen handreferentie, maar een groot bosgebied beïnvloedt zijn omgeving qua temperatuur, vochtigheid, lokale horizontale en lokale opstijgende wind.


Precies een beetje zoals een vijver... maar:

1) vochtigheid en T° zijn voornamelijk gekoppeld aan niet-bestaande biologische aspecten in het geval van windturbines

2) de dichtheid van een bos heeft niets te maken met een windmolenpark (hoewel...als je Californië ziet...) en zoals je zegt gaat het om grote bosgebieden

Aanvullende opmerking: ik had gezien dat er zeer interessante studies waren om stedelijke eilanden af ​​te koelen en te zuiveren, het "volstaat" om een ​​watermassa en een bos diametraal tegenover de stad te plaatsen...daarom een ​​kleine kunstmatige wind...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 12/01/07, 21:01

Christophe schreef:Aanvullende opmerking: ik had gezien dat er zeer interessante studies waren om stedelijke eilanden af ​​te koelen en te zuiveren, het "volstaat" om een ​​watermassa en een bos diametraal tegenover de stad te plaatsen...daarom een ​​kleine kunstmatige wind...

Ik ben dom, maar ... waar is het, diametraal tegenover de stad, vooral omdat het + of - rond is? : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 13/01/07, 04:51

Waterlichaam en bebossing gelegen op een lijn met de stad (in een "cirkel") in het centrum, vandaar de uitdrukking...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 219-gasten