Vragen over de AIR X 400 windturbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 09/11/09, 09:03

Als u mij leuk vindt, bestel dan uw panelen in Engeland via eBay, voor de prijs van de windturbine + 100 euro heeft u 300 W aan fotovoltaïsche zonne-energie en wordt deze binnen 5 dagen geleverd. In Frankrijk is een enkel 100w paneel al minimaal 600 tot 700 euro waard en op ebay in Engeland 350 euro inclusief verzendkosten/ (vergeet China, de panelen zijn niet duur maar de verzendkosten lopen soms op tot 200 euro, lepiege). En het voordeel dat ik meteen in mijn systeem zag, is dat ik geld bespaar op mijn jaarafrekening, dus in de zomer en in de winter. In de zomer heb ik geen verlichting, dus ik zal de pompen of de verlichting van mijn visvijver op mijn terrein van stroom voorzien, of mijn koelkast (in de zomer pompt hij een koelkast) en het zal me storen om mijn vriendin op te moeten trappen een dynamo of om haar te vragen mijn windturbine aan te blazen zodat deze draait : Cheesy:

Terugkomend in de lucht produceert het elke dag of bijna zelfs met een windsnelheid van 10 km/u in het centrum van een klein stadje in een enigszins open gebied waar de huizen zich binnen een omtrek van 80 meter rond de windturbine bevinden die 6 meter hoog is. Daar zou ik tegen mezelf zeggen: oké, het zou moeten werken, anders koop ik een tweede paneel dat me een belasting van 200 W 12 A zal geven. Zoals duidelijk ben ik de enige in deze context, als ik een air-X koop en om te voorkomen dat ik hem met verlies moet doorverkopen gezien de prijs, zal ik hem gebruikt kopen of op zoek gaan naar een zeer goede deal, we hebben al nieuwe gezien air X 400 wordt voor 500 euro verkocht als je goed kijkt. Of in de VS (waar het wordt vervaardigd), maar er bestaat het risico van douanekosten, zoals mij is verteld en dat is niet niets.
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 09/11/09, 11:16

Hallo,

Ik ben terug !
Oké, ik denk dat je het probleem vanaf de verkeerde kant hebt benaderd!
Het eerste dat u moet doen, is de windsnelheid meten op de exacte locatie waar u uw windturbine wilt plaatsen! (dezelfde locatie, dezelfde hoogte) en voor zo lang mogelijk.
Zo krijgt u een goed overzicht van de mogelijkheden om energie terug te winnen.
Dan is er altijd tijd om de “juiste” machine te definiëren!

@Darwenn
Mijn windturbines staan ​​op een top op 700 meter hoogte en hun locatie is bijna ideaal. Het probleem is dat ze geen snelle wind verdragen en vaak veilig zijn.
We kunnen echter gemiddeld een op de twee dagen in bedrijf zijn.

@Voorpaard
Het berekenen van windenergie is heel eenvoudig:
P = 0.5 * d * S * V ^ 3
met d = luchtdichtheid (1.225 kg.m^3 hoogte 0m)
met S = oppervlak GESCAND door de windturbine in M²
met V = windsnelheid in m/s
Vervolgens moet je de efficiëntiecoëfficiënt van de windturbine toepassen om het uitgangsvermogen te verkrijgen. Deze coëfficiënt varieert tussen 0.2 en 0.4 en kan in geen geval hoger zijn dan 0.59 (Betz-limiet)
Verkoopmededelingen zijn vaak misleidend en een snelle berekening kan de zaken rechtzetten!

@ Beide :
Heeft u voor uw zonnepanelen overwogen om amorf silicium te gebruiken? Ja, het is geen verschrikkelijk rendement (6%), maar met CIGS (9%) verbeteren we! Aan de andere kant winnen we bij gelijk piekvermogen twee keer zoveel energie per 24 uur terug! En op bewolkte dagen werken ze nog steeds!
Een heel eenvoudige test bestaat uit het gebruik van een tuinlampcel die je in een recyclingcentrum vindt en het uitvoeren van “echte” metingen!


Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 09/11/09, 13:03

Darwen, ik ben "allergisch" voor eBay, het is onmogelijk dat ik via deze dieven ga om iets te kopen. Vooral omdat de meeste verkopers op deze site professionals zijn die een eigen verkoopsite hebben, waarom zou u zich dan druk maken over een tussenpersoon?

Obelix, zonder te meten denk ik dat de plek waar ik de mijne wil neerzetten niet al te slecht zichtbaar is. Maar waar ik bang voor ben, zijn precies de raphales, ik denk dat het risico bestaat dat het gaat gebeuren zoals op de site waarover u ons vertelt en dat als ik een windturbine plaats, de wind ofwel te zwak zal zijn om productief te zijn, ofwel in veiligheid zal komen vanwege te harde wind.

Voor zonne-energie ben ik bereid, zelfs in amorf silicium, maar hoeveel energie kan ik hopen terug te winnen op een winterdag bij bewolkt weer met een installatie van 120-150Wp?
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 09/11/09, 21:51

Nou, op eBay heb ik altijd hele goede deals gekregen, maar als je rechtstreeks via een winkel in Engeland (of België, qua prijs is het ook niet slecht) wilt, kun je dat bij Google zien. En Ebay is onlangs begonnen met het aanbieden van rubrieksadvertenties voor particulieren, kijk maar eens. En voor mij, na een aantal tests in de zelfbouw te hebben gedaan en een flink aantal video's van kleine windturbines te hebben bekeken, waarvan sommige hun ampèremeter filmen, zien we dat deze bij een kleine windturbine enorm varieert, de belasting is nooit constant, hij hangt af van de windstoten, we gaan van 0 naar 20 ampère, van 5 naar 10 enz... en dit in een paar seconden, en dat is wat mij bang maakt. Maar goed met een mppt-regelaar zoals in de ether Het voordeel van zonne-energie is dat de laadstroom constant is (tenzij er een wolk voorbij trekt, de naald valt) en één dag genoeg is om mijn twee batterijen op te laden met mijn 100W paneel voor de avond en de volgende ochtend voor de verlichting. om twee panelen toe te voegen voor de lente, wat me 300 W aan stroom zal opleveren voor een totaalbedrag van 900 euro) in plaats van de windturbine. Uiteindelijk denk ik dat ik voor twee andere panelen zal kiezen in plaats van één lucht X 400, maar wat ik ga doen voor de zekerheid is het al zoals Obélix zegt, een kleine windmeter kopen en regelmatig metingen doen om al een idee te hebben van de wind die ik werkelijk gemiddeld per dag/week en maand heb en te concluderen of een Air X dat wel of niet zou doen past bij mij of niet.

Hoe dan ook, bij regenachtig weer is het voor mij dood aan de laadzijde met mijn polykristallijne paneel, er is geen wonder, het is als een windturbine als er geen wind is.

Om je een beetje een idee te geven van wat ik uit mijn 100W-paneel haal, ook al gebruik ik het pas een paar weken, het is slechts een indicatie, ik moet het in de loop van de tijd zien.

Ik gebruik mijn zonnepaneel sinds 21 oktober, daarnaast heb ik al mijn lampen vervangen door lampen met een laag verbruik, ik heb al 26 uur gratis verlichting gehad (inclusief twee uur toen het de tv was die eraan werkte om te testen) sindsdien 21 oktober met mijn 100W paneel, mijn twee accu's en mijn 600W omvormer.

Mijn factuur voor de twee maanden september-oktober is 60 euro minder vergeleken met mijn factuur van vorig jaar voor dezelfde maanden en 80 euro minder voor die van het jaar september/oktober 2007, en dit is de laagste factuur in de 8 jaar dat ik' Ik heb hier gewoond. Ik wacht het af op de langere termijn. Het is de opeenstapeling van alles wat ik heb gedaan dat alleen al in deze twee maanden deze besparing heeft opgeleverd (lampen, zonnepanelen, apparaten op stand-by zetten, enz.)

Als we kijken naar 26 gebruiksuren sinds 21 oktober, dan is dat voorlopig ruim een ​​uur gebruik van mijn omvormer per avond en ochtend voor tv- of laptopverlichting. Ik zou dus met twee andere panelen meer kunnen doen (wetende dat het winter is en dus de minst gunstige periode voor zonnestroom) als de windturbine echt niet geschikt zou zijn, maar ja er zijn 3 of 4 avonden waarbij ik mijn accu's niet kan gebruiken vanwege regenachtig weer.
0 x
Vereist
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 19/11/09, 14:48
Plaats: Laâyoune Sahara

AirX-windturbine




par Vereist » 19/11/09, 15:31

Hallo Darwenn,
De AirX-windturbine produceert niets bij 10 km/u, start heel snel maar produceert niets. Er is +/- 20 km/u nodig om een ​​lage productie te bereiken. Tussen de 30 en 40 km/u wordt het serieus, daarboven vertraagt ​​het remsysteem de rotatiesnelheid en beperkt de productie sterk. Deze machine maakt geluid. Bij lage toerentallen, dus als er weinig wind is, is het onaangenaam. Bij hoge toerentallen is het zeer draaglijk omdat de wind ook geluid genereert en dat van de AirX bedekt. Bij weinig wind kunt u de AirX het beste stoppen.
Deze observaties gelden voor de machine gemonteerd op een mast van meer dan 10 meter hoog.
Mijn ervaring: 9 jaar productie met de Air 403 (hetzelfde als AirX zonder remsysteem). De wind is hier (Sahara) vaak tussen de 25 en 45 km/u, zeer tevreden onder deze omstandigheden. Vandaag heb ik een AirX. De productie is lager dankzij het remsysteem. Na 5 maanden gebruik is hij kapot!
Aarzel niet om contact met me op te nemen.
Veel succes en vriendelijke groeten.
Luc Requilé
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 19/11/09, 20:57

Bedankt Luc, ja dat dacht ik al. Hij rijdt en is grappig, maar hij produceert niets onder de 20 km/u en hij moet niet geweldig zijn bij deze snelheden die het meest voorkomen.

Ik heb hem sowieso pas in de herfst nodig als ik besluit er een te kopen, hier in de herfst waait het goed in het noorden van Frankrijk en bijna elke dag.

Een paar dagen geleden een Air :onheil:

Voor mij is het het geluid dat het maakt dat me niet aantrekt. Als het in een dorp als ik wordt gebruikt, zal het dat niet doen, als het de buren moet laten schreeuwen... en het remsysteem ziet er nogal bestraffend uit. Ik ga kijken, ik weet dat er andere windturbines zijn van hetzelfde formaat als de zwarte (die wit is) voor minder geld (600 euro nieuw) en vooral veel stiller en ook nog eens met de geïntegreerde regelaar.

Als iemand andere modellen in hetzelfde genre heeft die goed werken, zou ik de informatie graag ontvangen.
0 x
Tazar
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 03/01/07, 15:00
Plaats: guadeloupe

alternatief model ziet er x uit




par Tazar » 02/02/10, 22:33

hello,
Bij windturbines is het probleem lawaai. Alleen de bries is discreet, maar produceert niet veel. De lucht x zou fantastisch zijn, maar te luidruchtig als er turbulentie is.
http://www.h2osmose.com/airx/
Ik had er 3 geïnstalleerd
http://www.youtube.com/watch?v=8FTFsmbIGDI

Ik heb er een gekocht bij futurenergy en sindsdien slaap ik rustig terwijl ik veel energie produceer
http://www.h2osmose.com/alize5/

er zijn veel nieuwe, maar die weet ik niet, kijk maar verder
http://www.allsmallwindturbines.com/
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 313-gasten