Voorverwarmen door wind

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 19/11/12, 16:42

> als ik het goed begrijp, zegt wie thermostaat zegt ''verplicht en minimaal''
> batterijen om de thermostaat van stabiele en constante 24vdc elektriciteit te voorzien.

nee, een goede oude mechanische bimetaalstrip (zoals in waterverwarmers) is geschikt.

dus je zou de windturbine en de dynamo kopen, maar niet de elektronische controller?
0 x
CYRILR
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 01/01/07, 18:00
Plaats: Quebec




par CYRILR » 19/11/12, 18:17

nee, een goede oude mechanische bimetaalstrip (zoals in waterverwarmers) is geschikt. Oké, nu ben ik meer op mijn gemak :D

dus je zou de windturbine en de dynamo kopen, maar niet de elektronische controller?
Dat is wat lijkt te dreigen, ja. Idealiter geen batterijen, geen transformator. Genus Windturbine, dynamo, kabel, verwarmingselement, meer niet.

Ik denk ook aan iets om energie te verzamelen voor 24 uur, een soort mega horlogeveer of contragewichtsysteem om de afwezigheid van batterijen te compenseren met een slinger om de stroming in evenwicht te brengen als er geen wind is, maar in dit plan doe ik dat niet heb nog geen aanknopingspunten. Ik zal daar werken.

A+

CYRIL
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 19/11/12, 18:33

> Type Windturbine, dynamo

Zoals, wat voor soort dynamo? Als het een auto is, levert u 50% op, dus vergeet het maar.

> Ik mediteer ook een truc om 24 uur lang energie te verzamelen,
> soort mega horlogeveer

10 joule kan 1 kg optillen vanaf een hoogte van 1 m
1 kWh = 3600000 joule

als je windturbine overdag 10 kWh produceert om het op te slaan in een veer, dan is het ongeveer zo groot als een trein...

als je warm water wilt, bewaar het dan in heet water : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 19/11/12, 19:02

de lente ? echt de energieopslagoplossing van de toekomst! vergelijk speelgoed met een veermotor, of met een elektromotor en cd-batterij of... heb je niet de indruk dat voor hetzelfde gewicht het elektrische speelgoed 100 of 1000 keer langer werkt?

nog een soortgelijke vergelijking, een kwartshorloge met naald draait zijn wijzers 1 jaar lang met een kleine batterij ... een goed oud lentehorloge moet elke dag worden opgewonden

neem een ​​grote auto-ophangingsveer, comprimeer deze en meet de kracht

energie = 1/2 kracht x slag

doe de berekening en vergelijk met de energie die in een batterij van hetzelfde gewicht kan worden gestopt....het verschil is enorm

lente zonder interesse
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 19/11/12, 19:39

waarom de thermostaat een batterij nodig zou hebben... er zijn 36 soorten bestaande thermostaten, zet gewoon de juiste

de eenvoudigste zijn bimetalen thermostaten... we zeiden dat ze niet van 220V gelijkstroom hielden... maar je dynamo zal nooit gelijkstroom maken... zelfs als het geen 50HZ maakt stuur het variabele frequentiealternatief en basta

natuurlijk is het niet gemakkelijk te begrijpen met fietsdynamo's die dynamo's zijn... en auto-dynamo's die gelijkstroom maken omdat de gelijkrichtende diodes direct in de dynamo zijn gemonteerd

in een windturbine is het niet erg slim om de gelijkrichterdioden in de windturbine te monteren: beter is het om de 3 draden van de draaistroom te laten zakken en de gelijkrichter bij de rest van de elektrische apparatuur te plaatsen
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 19/11/12, 20:16

laat u niet imponeren door de enorme kracht bij harde wind die zeer zeldzaam is
http://www.gual-statoeolien.com/Doctech.pdf

door naar het document van een serieuze windturbine te kijken, zien we dat ze geen dynamo plaatsen die in staat is om de harde wind te gebruiken die te zeldzaam is
http://www.vergnet.com/pdf/specs-mpc.pdf
we zien dat ze een dynamo plaatsen die zijn maximale vermogen bereikt gedurende 13 of 14 m/s, afhankelijk van het model, wat bewijst dat de sterkere wind te zeldzaam is voor ons om geld uit te geven om ervan te profiteren

met een klassieke windturbine, wanneer deze maximale wind wordt bereikt, vermindert het automatisch de slag van de bladen om niet meer vermogen op te vangen dan u wilt, en vermindert de inspanning op de mast

met uw enorme windturbine is er geen aanpassing mogelijk, het zal zeer solide moeten zijn om de harde wind te ondersteunen: dat maakt het enorme gewicht dat we op uw document zien ... en het gewicht maakt de prijs

een klassieke windturbine om hetzelfde vermogen te produceren bij 15 m/s zal veel lichter zijn

theoretisch betz-vermogen = 0,355 SV^3 = 0,279 D^2 V^3

om 1,3 kw te maken bij 15m/s als het rendement 0,65 is, heb je een theoretisch vermogen nodig van 1,3 / 0,65 = 2kW

D^2 = 2000W / 0,279 (15m/s)^3 = 2,12

D = wortel 2,12 = 1,457 m

er is geen aarzeling dat een propellerwindturbine met een diameter van 1,5 m altijd goedkoper zal zijn dan iets met een diameter van 4 m en een hoogte van 1,5 m

en nog een andere valkuil, de windsnelheid die bij de weersvoorspelling wordt aangekondigd, wordt gemeten aan de top van een mast van 10 m zonder obstakels... om een ​​windturbine te laten profiteren van dezelfde wind, moet deze worden beschermd tegen obstakels: als er een huis is het moet tweemaal de hoogte van het huis zijn ... of 10 keer de hoogte van het huis

door de windturbine op het dak van het huis te plaatsen, zal deze een aanzienlijk zwakkere wind hebben dan de normale wind als deze beter zou zijn geplaatst

de klassieke windturbine is gemakkelijk op een mast te plaatsen omdat hij niet te hard trekt ... de windturbine met verticale as, groter voor hetzelfde vermogen zou catastrofale inspanningen leveren op een mast ... en weet bovendien niets om de inspanning bij harde wind
0 x
CYRILR
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 01/01/07, 18:00
Plaats: Quebec




par CYRILR » 05/12/12, 03:23

Zoals, wat voor soort dynamo? Als het een auto is, levert u 50% op, dus vergeet het maar.
Dus wat zou uw suggestie zijn voor de dynamo?

> Ik mediteer ook een truc om 24 uur lang energie te verzamelen,
> soort mega horlogeveer.
OK de lente, het is niet het idee van de eeuw :D maar een contragewichtsysteem is mogelijk in de stal waar het zou worden geïnstalleerd.


als je warm water wilt, bewaar het dan in heet water : Mrgreen:
Dat is een goed idee om het watervolume in de tank te berekenen om bijvoorbeeld een week voorverwarmen te dekken. Niet makkelijk!
0 x
CYRILR
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 01/01/07, 18:00
Plaats: Quebec




par CYRILR » 05/12/12, 03:30

de eenvoudigste zijn bimetalen thermostaten... we zeiden dat ze niet van 220V gelijkstroom hielden... maar je dynamo zal nooit gelijkstroom maken... zelfs als het geen 50HZ maakt stuur het variabele frequentiealternatief en basta
Geen gevaar om AC met variabele frequentie naar een bimetaalthermostaat te sturen?

bij een windturbine is het niet erg slim om de gelijkrichterdiodes in de windturbine te monteren: beter is het om de 3 draden van de draaistroom te laten zakken en de gelijkrichter bij de rest van de elektrische apparatuur te plaatsen.
De windturbine komt op het dak van de schuur te staan, dus alle spullen kunnen er gemakkelijk onder worden gezet in een speciaal daarvoor ingerichte ruimte in het dak. Hoe dan ook, als de thermostaat en het verwarmingselement niet gestoord worden door frequentieschommelingen, zie ik het nut van een gelijkrichter niet in. Dit zijn extra verliezen, lijkt mij. Neen ?
0 x
CYRILR
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 01/01/07, 18:00
Plaats: Quebec




par CYRILR » 05/12/12, 04:02

laat u niet imponeren door de enorme kracht bij harde wind die zeer zeldzaam is
http://www.gual-statoeolien.com/Doctech.pdf
Ik laat me niet imponeren, maak je geen zorgen :D. Als we in de winter gemiddeld 5 m/s op het dak hebben, d.w.z. +/- 90 dagen, dan is dat normaal of zelfs goed voor de regio en het seizoen. Het jaargemiddelde is 5,5 m/s in de ZDE CC Pays de Meslay-Grez en CC Pays de château-Gontier waar de windturbine zal worden geïnstalleerd

met uw enorme windturbine is er geen aanpassing mogelijk, het zal zeer solide moeten zijn om de harde wind te ondersteunen: dat maakt het enorme gewicht dat we op uw document zien ... en het gewicht maakt de prijs
De schuur kan het gewicht dragen zonder dat dit een extra buiging in de knie veroorzaakt. Dit is een schuur uit de 17e eeuw, ontworpen met een dak in gespleten leisteen. Vandaag kunnen we met haar gezaagde dak in leisteen 50 ton op haar rug zetten zonder dat ze het merkt.

een klassieke windturbine om hetzelfde vermogen te produceren bij 15 m/s zal veel lichter zijn.
Vergeet een klassieke windturbine voor een installatie op deze locatie. Platteland, bomen in de buurt en een boerderij met alle turbulentie van dien, een typische windturbine zal op zo'n plek nooit de goederen afleveren.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 05/12/12, 09:05

Hallo Cyril!

U antwoordt Dedeleco die u niet kan antwoorden omdat hij werd verbannen nadat hij na een vakantie van 2 weken niet had begrepen dat de modo hem permanent heeft verwijderd op verzoek van verschillende leden, waaronder ik!
8)


NB: hij kan nog steeds je antwoord lezen en jeuken om niet terug te kunnen komen!
: Mrgreen:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 291-gasten