Laadspanning autoaccu

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 22/08/09, 13:00

om de batterij te beschermen tegen overmatige ontlading door de spanning tijdens het ontladen te meten, moet rekening worden gehouden met de werkelijke spanningsval als gevolg van de stroom

snijden tot 12 volt als er een zeer lage stroom is

afsnijden op 10.5 voor een sterkere stroming

het is zelfs acceptabel om tijdens hoge stroompieken te dalen tot minder dan 10V

maar probleem, de spanningsval is volledig variabel met de staat van slijtage van de batterij: dus voor mij is de enige betrouwbare manier om niet te veel te ontladen, het meten van de spanning zonder stroom

Ik heb liever 2 batterijen die lang meegaan dan een die niet lang meegaat
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 22/08/09, 13:00

Wij zijn het eens
0 x
darwenn
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 510
Inschrijving: 16/07/09, 17:43
x 9




par darwenn » 22/08/09, 14:40

Interessant al deze details. Mijn omvormer valt uit bij 11,5 volt. Dus geen zorgen over het leegmaken van de batterij met het risico erop te schieten. Bij een ontlading van de batterij schakelt een relaissysteem over naar een tweede batterij die wordt opgeladen, terwijl de andere wordt opgeladen.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 22/08/09, 16:44

chatelot16 schreef:om de batterij te beschermen tegen overmatige ontlading door de spanning tijdens het ontladen te meten, moet rekening worden gehouden met de werkelijke spanningsval als gevolg van de stroom

snijden tot 12 volt als er een zeer lage stroom is

afsnijden op 10.5 voor een sterkere stroming

het is zelfs acceptabel om tijdens hoge stroompieken te dalen tot minder dan 10V

maar probleem, de spanningsval is volledig variabel met de staat van slijtage van de batterij: dus voor mij is de enige betrouwbare manier om niet te veel te ontladen, het meten van de spanning zonder stroom

Ik heb liever 2 batterijen die lang meegaan dan een die niet lang meegaat


Hallo Chatelot!

Ik repareerde rollend materieel zoals heftruck, schaarhoogwerker, etc. een paar jaar geleden, evenals batterijreparatie (vervanging van cellen).

We controleren de accuspanning altijd met een aangesloten en niet lege batterij.
:|
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 22/08/09, 16:52

darwenn schreef:Interessant al deze details. Mijn omvormer valt uit bij 11,5 volt. Dus geen zorgen over het leegmaken van de batterij met het risico erop te schieten. Bij een ontlading van de batterij schakelt een relaissysteem over naar een tweede batterij die wordt opgeladen, terwijl de andere wordt opgeladen.


Darwenn

De correcte spanning is 10,5 volt zoals vermeld door Christophe, maar wees voorzichtig als de omvormer weinig watt heeft, hij kan trippen. hoogste spanning , de reden is heel simpel, deze omvormers zijn berekend voor het gebruik van auto-accu's, voor een accupakket van totaal 600 ampère is een spanning van 10,5 volt te laag omdat de belasting in ampère niet hoog genoeg is en de accu's te laag zullen worden.

Het ideaal is een onafhankelijke beveiliging of een omvormer waar men de stroomsterkte van het accupakket zou kunnen invoeren die zelf de veiligheidsspanning zou berekenen.
:D

Sorry, ik had een lager voltage geschreven en het had hoger moeten zijn.
Dernière édition par Alain G de 22 / 08 / 09, 17: 11, 1 keer bewerkt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 22/08/09, 17:10

Dag

Delco Rémy-dynamo op de meeste Amerikaanse auto's is 14,4 volt
Op boten, vliegtuigen, stationaire uitrusting is het 13,8 volt

Een auto-accu ondersteunt heel goed 14,4 volt zodra deze spanning is bereikt zit er bijna niets meer in de accu
waar het ingewikkeld wordt, is wanneer de batterij één cel heeft die verzwakt, hij niet langer zijn 14,4 volt kan bereiken en altijd oplaadt, waardoor het water verdampt

Om de spanning met een auto-dynamo te verlagen, volstaat het om simpelweg een diode in serie te zetten, de regelaar houdt 14,4 aan en aan de uitgang van de diode is er 13,8 v

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 167-gasten