Windturbines FuturEnergy Windup 1000W beoordeling

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 17/11/10, 22:46

het zal gebeuren, ook al heb ik geen camera meer, mijn telefoon zou me in staat moeten stellen om fatsoenlijke foto's te maken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 18/11/10, 01:14

Uw opmerkingen vallen niet in dovemansoren.

voor batterijen is de prijs per kww van loodzuurbatterijen ongeveer gelijk van klein tot groot

dus het maakt niet uit of een grote 12v-batterij of een verzameling kleine batterijen 100v of meer oplevert

behalve dat je met een hoge spanning de windturbine kunt plaatsen waar je wilt, zelfs ver weg zonder de bank te breken in een grote kabel

en door een accuspanning te kiezen iets hoger dan de piekspanning van 220v wordt de omvormer vereenvoudigd!

mijn toekomstige windturbine wordt opgewonden om een ​​325V-batterij op te laden

Voor horse zal je piekaandrijving als omvormer dienen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 18/11/10, 07:54

chatelot16 schreef:Voor horse zal je piekaandrijving als omvormer dienen


Nee, het zal deze functie niet kunnen bieden zoals ik het aan het ontwerpen ben, omdat er geen H-brug aan de uitgang is, maar een simpele chopper.
Maar zeker is dat het met een 325V ingang niet heel moeilijk is om het 230V alternatief te maken.
Aan de andere kant, in het geval van een H-brug onder deze spanning, ontstaat het probleem van het aansturen van de bovenste MOSFET's, omdat het nodig is om een ​​stuurspanning van minimaal 337V te genereren, wat niet eenvoudig is, en om een ​​driver te vinden die accepteert deze opdracht.
Tenzij je een kant-en-klare module gebruikt die al alle besturingslogica bevat, iets duurder maar veel eenvoudiger.
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 18/11/10, 09:09

Om een ​​spanning te verhogen kan men een samenstel gebruiken waarbij men condensatoren parallel laadt (lage spanning, sterke stroom), men in serie schakelt en men ze in serie ontlaadt (hoge spanning, zwakke stroom).

We zouden hetzelfde type assemblage ook ondersteboven kunnen gebruiken: we laden in serie ((hoogspanning, lage stroom), we schakelen parallel en we ontladen ze parallel (laagspanning, hoge stroom).

Als een kant afwisselend is, is het nodig om de schakelaars met de juiste frequentie te maken, of zelfs om de montage om te keren met behulp van de schakelaars. Als u wisselend van continu wilt maken, kunt u een kloksignaal gebruiken om het schakelen aan te sturen.

A priori zou dit systeem een ​​zeer goed rendement moeten hebben, omdat de condensatoren zeer weinig verliezen hebben.

Het zou ook een manier kunnen zijn om de uitgangsspanning van zonnepanelen te verhogen en tegelijkertijd elektrisch te ontkoppelen.

Heb je zulke mounts op de markt gezien?
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 18/11/10, 10:39

Dit wordt een laadpomp genoemd.
Maar het wordt alleen gebruikt voor zeer lage stroom omdat condensatoren verschillende nadelen hebben:
- ze zijn duur
- ze nemen een niet te verwaarlozen volume in wanneer u met vermogens van meer dan enkele watt wilt werken
- hun levensduur is omgekeerd evenredig met de temperatuur en de werkfrequentie
- zodra een frequentie van enkele tientallen hertz wordt overschreden, vertonen ze een equivalente impedantie die niet te verwaarlozen verliezen veroorzaakt.

Voor spanningsomzettingen in stroomcircuits heeft het algemeen de voorkeur om inductieve circuits te gebruiken, het is efficiënter en goedkoper.
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 18/11/10, 10:54

OK bedankt. Het idee was ook om het gebruik van een batterijgevoede omvormer vóór een computer te vermijden, een stroomvoorziening 2 schoten te maken, AC/DC/AC/DC heen en weer te vermijden: we moeten nog steeds 30 % energie-efficiëntie verdienen.
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 18/11/10, 12:37

Ik heb het niet over de chopper van dit onderwerp, maar over de snelheidsvariator van de toepassingsnotitie die u in een ander onderwerp presenteerde snelheidsvariator voor eenfasemotor

het enige dat moet worden toegevoegd is een uitgangsfilter om niet al het toegevoerde materiaal aan het pwm-signaal te onderwerpen maar aan een zuivere spanning

op dit moment zijn er goedkope inverter-generatoren bij brico depot: ik koop er misschien een om te zien hoe het wordt gemaakt...

natuurlijk telt mijn geschiedenis van hoogspanningswindturbines alleen voor degenen die willen produceren ... met commerciële apparatuur moet je tevreden zijn met wat wordt verkocht, geef gewoon de voorkeur aan 48v als het beschikbaar is

nog een idee om niet te vergeten, voor grote delen zijn aluminium kabels veel goedkoper dan koper, dit is de kabel die edf gebruikt om de 220/380 te verdelen, ze zijn gemakkelijk te vinden bij schroothandelaren, schroot van enkele tientallen meters!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 18/11/10, 17:10

Ik geef de voorkeur aan 72V, ik denk dat het een goed compromis is tussen het aantal batterijen voor opslag (6 12V-batterijen in serie, het is nog steeds betaalbaar) "bescheiden" online-intensiteiten (voor een 3kw-huisinstallatie onder 72V is dat 42A, al niet slecht, maar we zijn verre van 125A van hetzelfde vermogen onder 24V) en daarom zijn onvermijdelijk lijnverliezen en de prijs van de kabel verlaagd.

Maar om 72V-apparatuur te vinden, moet je vroeg opstaan!
72V is een, zo niet LA, standaard spoorwegspanning, maar dan zal ik je niet de prijs vertellen van 72V-omvormers zoals die op rollend materieel worden aangetroffen (om nog maar te zwijgen van het feit dat ze vaak uit 3 * 400V komen) : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 09/12/10, 12:57

Aye uitrusting ontvangen 8)
Eigenlijk had ik hem al sinds maandag bij de buren, maar ik zat in Straatsburg. Dus in feite duurde het transport 1 week.
De totale vertraging tussen de offerte aanvraag en de levering heeft 3 weken geduurd.
Beide pakketten bij de receptie. Gewone kartonnen dozen die wat te lijden lijken te hebben gehad van transport.
Beeld

Ik was bang voor de mesjes (de grootste doos) maar nee, alles zit goed vast en beschermd.
Beeld

De andere doos, de kleinste maar de zwaarste, bevat de reiswieg
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 09/12/10, 13:28

bernardd schreef:Om een ​​spanning te verhogen kan men een samenstel gebruiken waarbij men condensatoren parallel laadt (lage spanning, sterke stroom), men in serie schakelt en men ze in serie ontlaadt (hoge spanning, zwakke stroom).


de ladingsoverdracht tussen de condensator is net zo dom als de overdracht tussen de persluchttank: brutaal en met energieverlies

schakelende voedingen met inductief element hebben een beter rendement en vooral een mogelijkheid van variabele uitgangsspanning met constant rendement
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 190-gasten