Vervuiling brandende houtpellets of pellets

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
sitmker
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 05/11/05, 08:24

Vervuiling brandende houtpellets of pellets




par sitmker » 05/11/05, 08:29

Hallo,

Ik vond een document op het internet uit te leggen dat het verwarmen van de pellets waren niet zo ecologisch dan dat. Inderdaad, de productie van deze pellets vervuilen meer dan we dachten.

Ik denk niet dit document, als iemand er alle info over dit vinden?

Bij voorbaat dank u

Mathieu
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79327
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 05/11/05, 09:51

Persoonlijk heb ik nog nooit zo'n document gezien ... je je herinneren of je had gevonden? Want het interesseert me en we kunnen proberen om het samen te vinden ...

Edit: Hier 2 document dat elk deel voldoen aan de vraag
https://www.econologie.com/analyses-de-c ... -3544.html
https://www.econologie.com/biocombustibl ... -3622.html
Dernière édition par Christophe de 18 / 02 / 08, 18: 06, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Vivi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 39
Inschrijving: 11/04/06, 16:33




par Vivi » 11/04/06, 16:41

technisch gezien geloof ik niet, maar ik maakte een fout.
in ieder geval ke ik heb gezien, de pellets worden gecomprimeerd serte maar in installaties die energie uit boiler copo hout en zaagsel, het eindelijk op onderstaand pdf is niet kitsch

https://www.econologie.com/fabrication-d ... -3904.html

Ik hoop dat ik je geholpen, maar het is waar dat als u uw document vind ik zou curieu te lezen
0 x
Als een vlinder een orkaan kunnen maken, stel je de menselijke effect !!!
Ounans
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 14/06/07, 16:13

hout vervuiling




par Ounans » 14/06/07, 16:30

Er zijn niet zo pellets die vervuilen. Er zijn ook zaagsel, dat als ze niet wordt verbrand complètment releases fijnstof en voor de korte hout die brandt met zeer weinig zuurstof in de inserts en releases een bedrag van irriterende gassen: carburesn methylalcohol, alcohol cronolitique en amyl alcohol, ether, aceton formaldehyde, azijnzuur, boterzuur, valeriaanzuur en stikstofverbindingen om ammoniak te vormen. Alleen Canadese sites geven informatie over. Frankrijk blijft tot op sterk vervuilende verwarmingsbedrijf gunst ...
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

Re: hout vervuiling




par Targol » 14/06/07, 17:24

Allereerst, ounans, wil ik je welkom heten bij de forums Econologie : Mrgreen:

Ounans schreef:Frankrijk blijft tot op sterk vervuilende verwarmingsbedrijf gunst ...


Ja, nou, het is relatief.
Ten eerste geeft Frankrijk veel meer de voorkeur aan elektrische verwarming dan aan houtverwarming (zie de advertenties van "vivrelec").
Bovendien, vervuilingsgraad, komen we zonder kijken veel te veel erger dan de verwarming op hout te vinden.
Het vergelijken van de totale saldi van een houten ketel en een olie- of gasbron, ik betwijfel of het hout vervuilt meer !!!
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79327
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: hout vervuiling




par Christophe » 14/06/07, 17:38

Ounans schreef:releases een bedrag van irriterende gassen: carburesn methylalcohol, cronolitique en amylalcohol, ether, aceton formaldehyde, azijnzuur, boterzuur, valeriaanzuur en stikstofverbindingen naar ammoniak te vormen.


Ik wist wat schors dégagaient dioxines (slecht geen zorgen), omdat de schors winkel chloor, maar dan is de ether, aceton of ammoniak? :schok:

Vandaar zouden ze komen op de ruwe hout ??? Houthakker zou hier een kijkje hebben gegooid
: Mrgreen:

In het geval van pellets kunnen "we" uiteraard "zetten wat we willen" :onheil:
0 x
Ounans
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 14/06/07, 16:13




par Ounans » 15/06/07, 10:44

Ik vond de lijst van gassen geproduceerd door het verbranden van hout in een boek dat door het Franse agentschap voor energiebeheer werd gepubliceerd en was getiteld: Van het bos om hout kachels. Hij had mij door een chemicus netheid. Het is natuurlijk meer bewerkte. Waar kan ik u een kopie van de verschillende stadia van de verbranding?
Ik heb ook vertelde me veel op de Canadese sites. Typ: vervuiling van hout en het valt op de website van het ministerie van de Canadese gezondheid ..
Om de zure dauw die onze logments binnenvalt kunt u Dragger tellers huren meten.
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 15/06/07, 11:57

Hallo,

In feite is deze informatie ernstig gebrek aan vergelijkende elementen ...

hoewel alles wat we weten is gevaarlijk voor de gezondheid: lopen met schoenen vervuilen want je hebt om ze te maken, de schoenen!
Van daaruit om te zeggen dat het nodig is om met de auto te rijden in plaats van te lopen ... er is maar één stap die "waarschijnlijk" niet genomen moet worden ...

In het kort, ja het hout geeft de ongezonde elementen, maar is het dat er alternatieven zijn beter ??

A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79327
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 15/06/07, 12:31

Ounans schreef:Ik vond de lijst van gassen geproduceerd door het verbranden van hout in een boek dat door het Franse agentschap voor energiebeheer werd gepubliceerd en was getiteld: Van het bos om hout kachels. Hij had mij door een chemicus netheid. Het is natuurlijk meer bewerkte. Waar kan ik u een kopie van de verschillende stadia van de verbranding?


Als het in mijn e-mail is gescand of gebruik dan de link: "Voeg een afbeelding of een bestand toe aan het forum"onderaan het berichtbewerkingsvenster.

Na één deze giftige afwijzing moeten vergelijken met die van stookolie bijvoorbeeld ...
0 x
Ounans
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 14/06/07, 16:13

VERONTREINIGING hout




par Ounans » 22/06/07, 16:39

De Alap, lichaam strijd tegen de luchtvervuiling wordt geschat dat hout is gevaarlijker dan olie.
Lees zijn site!

indy49 schreef:Hallo,

In feite is deze informatie ernstig gebrek aan vergelijkende elementen ...

hoewel alles wat we weten is gevaarlijk voor de gezondheid: lopen met schoenen vervuilen want je hebt om ze te maken, de schoenen!
Van daaruit om te zeggen dat het nodig is om met de auto te rijden in plaats van te lopen ... er is maar één stap die "waarschijnlijk" niet genomen moet worden ...

In het kort, ja het hout geeft de ongezonde elementen, maar is het dat er alternatieven zijn beter ??

A+
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 271-gasten